וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין נפגע בגבו מרסיס באשכול; פונה במצב בינוני

הקצין נפצע מרסיס בהתפוצצות הרקטה במועצה האזורית אשכול. גורם בבית החולים תל השומר: "ככל הנראה לא יזדקק לניתוח". מוקדם יותר דווח על שלוש פגיעות בלב באר שבע

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

קצין שריון במילואים נפצע הבוקר (שלישי) באורח בינוני מרסיס בגבו כתוצאה מהתפוצצות רקטה באזור המועצה האזורית אשכול. הוא פונה לבית החולים תל השומר כשהוא מורדם ומונשם באמצעות מסוק.

ד"ר דניאל סימון, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים שיבא, סיפר: "הגיע אלינו פצוע בינוני כתוצאה מרסיס בחזה, לאחר שקיבל טיפול טוב בשטח, שכלל ניקוז של בית החזה. אנחנו נמצאים בתחילת הפציעה, אך כרגע נראה שהוא לא יזדקק לניתוח, אלא אם יהיו סיבוכים".

הבוקר נורו מטחי רקטות כבדים גם לעבר באר שבע, מתוכן שלוש הצליחו לחדור את מעטפת ההגנה של מערכת "כיפת ברזל" ולפגוע במספר מוקדים בלב העיר. כמו כן, שתי רקטות נפלו בעיר בשטחים פתוחים. אין נפגעים, אך נזק רב במקום. במקביל, יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה מעל אשדוד. מספר שעות לאחר מכן פגעה רקטה בבית בשדרות מבלי לגרום לנפגעים, אולם נזק נגרם למבנה.

רקטה נפלה בקיבוץ במועצה אזורית אשכול, נובמבר 2012. דרור עינב
פגיעת רקטה באשכול בסוף השבוע/דרור עינב
פגיעת רקטה בבית בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
פגיעה ישירה בבאר שבע, הבוקר/יותם רונן

על פי סוכנות "מען" הפלסטינית, החמאס והחזית העממית נטלו אחריות על ירי מטחי הרקטות לעבר באר שבע. אחת הרקטות ששוגרו הבוקר לעיר פגעה בכלי רכב חונה סמוך לאוטובוס, שניות לאחר שנוסעיו הורדו ממנו בהישמע ההתרעה. דווח על כמה נפגעי חרדה במקום. כלי הרכב עלה באש. רקטה אחרת פגעה במגרש קט-רגל וגרמה לנזק ורקטה שלישית נחתה בשכונה נוספת בעיר, ופגעה בבית מגורים.

המשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון, התייחס הבוקר לניסיונות להגיע להפסקת אש עם חמאס ואמר כי "לא נפסיק את המבצע עד שלא יובטח שקט לדרום. אנחנו לא מבזבזים זמן ולא מדשדשים, וממשיכים לתקוף יעדי טרור". עם זאת, יעלון הביע התנגדות לקריאות למיטוט שלטון החמאס בעזה. "גם מלחמת לבנון השנייה לא חיסלה את חיזבאללה. אם ההרתעה לא תושג בפעם הזו, היא תושג בפעם הבאה".

פגיעת רקטה בבית בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
פגיעה ישירה בבאר שבע, הבוקר/יותם רונן

לדברי יעלון, שדיבר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, "מהות החתירה שלנו להפסקת אש היא שקט תמורת שקט. והיה ונשיג את זה במגעים אחרי המכות הקשות שהם חטפו, מה טוב. אם לא נשיג את זה נצטרך להרחיב את הפעולה - כולל לפעולה קרקעית. קבענו את מטרת המבצע באופן ברור. מבחינתנו צריך לחזור השקט לדרום. במידה והרצועה תהיה שקטה גם אנחנו נהיה שקטים".

עזה מופגזת, נובמבר 2012. AP, AP
תקיפה בעזה, אתמול/AP, AP

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר במשדר וואלה! חדשות הבוקר כי "אנחנו לא תוקפים מטרות, אלא אם יש בזה מסר". לדבריו, "רוב התקיפות איכותית. יש לנו יעדים אסטרטגים שאנחנו יכולים להמשיך ולפגוע בהם, כולל בתים ומוסדות של חמאס. ברוב המקרים אנו יורים לעבר המשגרים, אבל לא תמיד. יש לנו צילומים של ילדים משחקים ליד שיגורים. אני שומע את הטייסים מתלבטים ולא מבצעים ירי". הוא הוסיף כי "הצבא ערוך לכל פקודה, גם במהלך ביקורים מדיניים במידה והדרג המדיני יחליט על כך. אני מניח שצה"ל לא יפסיק את ההתקפות גם בזמן ביקור הנציגים הטורקיים בעזה, זה לקח מהביקור הראשון של ראש הממשלה המצרי".

טל שלו ורמי שני השתתפו בהכנת הידיעה

מבצע "עמוד ענן" נכנס ליומו השישי. רויטרס
תקיפת צה"ל בעיר עזה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully