וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח לאשקלון: שתי רקטות התפוצצו ליד מבנים

יהושע בריינר ורמי שני

19.11.2012 / 13:30

שמונה רקטות נורו לעבר העיר: אחת מהן נפלה בחצר בית, ואילו השנייה בין בניינים. נזק נגרם למבנה, ושלושה לקו בחרדה. מוקדם יותר נפלה רקטה בבית ספר בעיר, אין נפגעים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

הירי אינו פוסק: שמונה רקטות נורו בצהריים (שני) לעבר אשקלון. אחת מהן התפוצצה בחצר בית, והשנייה נפלה בין בניינים בעיר. שלושה בני אדם לקו בחרדה, ונזק נגרם לאחד המבנים. שש הרקטות האחרות נפלו בשטחים פתוחים בעיר או יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

מוקדם יותר פגעה רקטה בבית ספר באשקלון, ובעקבות ביטול הלימודים בעיר לא היו נפגעים. עם זאת, נזק נגרם למוסד. "הרקטה נפלה בלב בית הספר, בו לומדים 1,500 תלמידים", סיפר לוואלה! חדשות ראש עיריית אשקלון, בני וקנין. "אנחנו מטפלים במצב כמו שאנחנו מתורגלים, לצערי", הוסיף.

לדברי וקנין, תושבי אשקלון "דורשים רק דבר אחד - שלא יירו עליה טילים. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהיה בעופרת יצוקה, אז הסתיים המבצע ונפלה רקטה שריסקה חצי בית ספר, לכן אנחנו רוצים הסכם כזה שיפסיק את ירי הטילים ואני לא נכנס לסוגיות צבאיות". מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות נוספות ששוגרו לעבר העיר. רקטות נפלו היום גם בשטחים פתוחים בבאר שבע, בשדרות ובמועצות האזוריות אשכול ושער הנגב.

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות האחרונות:
21 הרוגים מהלילה בעזה; "הפסקת אש - לא בימים הקרובים"
תושבי נעלין: "תעמולת בחירות על הדם הפלסטיני"
היום השישי של המבצע: עדכונים שוטפים

נפילת רקטה באשקלון. דרור עינב
אזור פגיעת הרקטה השנייה, הבוקר/דרור עינב

עם זאת, בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הבוקר דובר צה"ל, תת אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי ביממה האחרונה נרשמה ירידה של 40% בהיקף ירי הרקטות לעבר שטח ישראל אתמול לעומת זה שלשום. "מדובר בירידה משמעותית בהיקף שיגור הרקטות", אמר תת אלוף מרדכי. עם זאת, בתום לילה שקט נוסף יחסית, שוגרו הבוקר רקטות לעבר המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. באשקלון פגעה רקטה במוסד חינוכי. בעקבות ביטול הלימודים בעיר, לא היו נפגעים ונזק נגרם למוסד. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה שלוש רקטות נוספות ששוגרו לעבר אשקלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נפילת רקטה באשקלון. דרור עינב
תופסים מחסה בזמן האזעקה באשקלון/דרור עינב

"במהלך הלילה תקפנו 100 יעדים מהאוויר, ביניהם 40 מנהרות הברחה בין רפיח לסיני", הוסיף דובר צה"ל. עד כה, מתחילת מבצע "עמוד ענן", נרשמו מעל 540 נפילות של רקטות בשטח ישראל, מתוכן 35 בשטח בנוי. עד כה התבצעו 310 יירוטים של מערכת "כיפת ברזל" בשטח ישראל, מתוכם 35 אתמול. צה"ל תקף עד כה למעלה מ-1,350 יעדים ברחבי רצועת עזה, כ-80 מתוכם במהלך הלילה.

דובר צה"ל ציין, כי תקיפות חיל האוויר היו ממוקדות בפירי הכניסה של המנהרות ובתשתית הצמודה אליה כדי למנוע שיקום מיידי. במהלך הלילה ביצעו חיל האוויר והמודיעין של פיקוד דרום שישה סיכולים ממוקדים נגד חוליות שיגור רקטות. עד כה מדווחים הפלסטינים על 86 הרוגים, מתוכם עשרות אזרחים בלתי מעורבים בטרור, רובם בשני אירועים מרכזיים שנרשמו בזיתון ובמרכז העיר עזה. תת אלוף מרדכי הדגיש כי נבדקת אפשרות שההרוגים הפלסטינים לא נהרגו מירי של צה"ל.

נפילת רקטה באשקלון. דרור עינב
אנשי כוחות הביטחון ליד אחת הרקטות, הבוקר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully