וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון במשדר וואלה!: בקרוב נדע אם הפעולה תורחב

המשנה לרה"מ אמר במשדר של וואלה!: "אם האש לא תיפסק - לא יהיה מנוס מלהרחיב את הפעולה, אבל אם חמאס יתחייב לשקט לפני כן, יכול להיות שלא יהיה צורך בפעולה קרקעית"

צילום: עידו שחם וניב אהרונסון

(צפו בדברי יעלון במשדר וואלה! חדשות היום)

"לא הגענו כרגע למצב של פעולה קרקעית, אבל אם האש לא תיפסק - לא יהיה מנוס מלהרחיב את הפעולה". כך הבהיר הבוקר (שני) המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון. במשדר מיוחד של וואלה!, בהנחיית ינון מגל, אמר יעלון: "אם חמאס יתחייב לשקט לפני כן, יכול להיות שלא יהיה צורך בפעולה קרקעית. נדע את זה בקרוב".

על רקע הפגיעה באזרחים פלסטינים במהלך מבצע "עמוד ענן", הצהיר יעלון: "אנחנו לא פוגעים באזרחים בכוונה ומצטערים על כל פגיעה בבלתי-מעורבים. בניגוד לחמאס, אצלנו פגיעה באזרחים נחשבת לכישלון. זה קורה משום שהשטח צפוף, ואזרחים לא נשמעים להנחיות שלנו להתרחק מפעילי חמאס וממטרות חמאס. ביצענו עשרות אלפי שיחות לבתים כדי להזהיר, שלחנו 12 אלף מסרונים. אחרי כל זה, מספר הנפגעים הבלתי מעורבים ביחס לכל צבא אחר הוא באמת מזערי. אנחנו לא רוצים שזה יקרה".

יעלון גם התייחס במשדר לסוגיית ההרתעה. "אני לא חושב שאנחנו מאבדים את ההרתעה", הוא אמר. "ייתכן שהיא נשחקה. ייתכן שזה קרה, כי חמאס חושב שהמשטר המצרי אוהד אותו, ואני לא חושב שהוא צודק. לכן יצאנו למבצע כדי לגבות מהם מחיר כזה שאכן ההרתעה תשוקם. עד יוני האחרון החמאס פעל אפילו כדי למנוע ירי על ידי ארגונים אחרים, כך שאנחנו ראינו שההרתעה שרירה וקיימת. הגבנו על כל פרובוקציה, על כל ירי. כשראינו באחרונה שיש שחיקה, החלטנו לצאת למבצע כדי לשנות את כללי המשחק".

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות האחרונות:
דובר צה"ל: "ירי הרקטות לעבר ישראל פחת ב-40%"
16 הרוגים מהלילה בעזה; "הפסקת אש - לא בימים הקרובים"
היום השישי של מבצע "עמוד ענן" - עדכונים שוטפים

"המבחן היחיד הוא אם הירי ייפסק"

גם יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' התראיינה למשדר וואלה!. בתשובה לשאלה אם היא תומכת בפעולה קרקעית ברצועה, אמרה יחימוביץ': "אם אנחנו לוקחים דימויים מעולם אחר, ואני מתכוונת לסוגיית אירן, אז כל האופציות תמיד על השולחן. כמובן, השאיפה שלנו היא להגיע לסוג של הסכם, שיתוף הקהילה הבינלאומית, שיהיה הסכם תוך מעורבות מצרית לכך שישרור שקט לתקופה ארוכה. החתירה צריכה להיות לקראת דבר כזה".

יו"ר מפלגת העבודה הוסיפה, כי "המבחן היחיד הוא האם הירי על הדרום ייפסק. היעדים של המבצע היו יעדים שהזדהיתי איתם מההתחלה, ואני מגבה אותם גם עכשיו. זאת המטרה שהייתה וכמובן שהמטרה היא לא סתם הפסקת הירי, אלא באמת לטווח ארוך של שנים, של שקט מוחלט מעזה. הדבר הזה יכול להיות מושג רק בשיתוף הקהילה הבינלאומית, עם מצרים ועם טורקיה. מצרים, כשותפה האסטרטגית של ישראל, עם כל הקשיים, היא שחקן מאוד קריטי בזירה. היום מלאו 35 שנים לביקור הראשון של סאדאת בישראל, ובשנים האלה ידענו שקט בזירה המצרית. את השקט הזה חייבים לטפח, גם אם לפעמים זה עולה לנו בבריאות"

יחימוביץ' גם שללה את הטענה, לפיה מניעים פוליטיים עומדים מאחורי המבצע ברצועה. "אני לא חושבת שהיציאה למבצע הזה הייתה משיקולים פוליטיים. אני חושבת שהיה צורך לצאת אליו. העובדה שאנחנו נשארים מאוד יציבים ומאוד גדולים, המפלגה השנייה בגודלה למרות שלכאורה סדר היום הוא לא סדר היום החברתי-כלכלי, העובדה הזאת מראה שהציבור נותן בנו אמון באופן מאוד בסיסי, ואנחנו לא נאכזב את הציבור".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר במשדר וואלה! כי "אנחנו בעיצומו של מאמץ בינלאומי, אפשר להגיד בתיווך ארה"ב, מצרים וגורמים אחרים להגיע להפסקת אש. אני חושב שלשם צריך לחתור". הורוביץ הוסיף כי "בצד הרתעה צבאית חייבת גם להיות הרתעה מדינית והיא אפשרית בתנאי שגם עוסקים בסוגיות האזרחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully