וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהממ"ד לכיתה בצפון: "כיף ללמוד בלי אזעקות"

קובי דוד

18.11.2012 / 17:37

עשרות ילדים מיישובי הדרום שמתארחים בצפון הארץ, הצטרפו ללימודים בבתי ספר באותם ישובים. "אני שמח שניתנה להם מסגרת חלופית כדי שיוכלו לצמצם פערים", אמר אחד האבות

צילום: עידו שחם, יותם רונן, דניאל בוק, מור שאולי, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום אירועי היום)

בזמן שחבריהם לספסל הלימודים מסתגרים בחדרי ממ"ד ובמקלטים, עשרות ילדים מיישובי הדרום התחילו הבוקר (ראשון) ללמוד במערכות החינוך בצפון הארץ. עם יומו החמישי של מבצע "עמוד ענן", השתלבו הילדים, שמתארחים בישובים הצפון כבר מסוף השבוע, בבית הספר היסודי "רמת כורזים" הסמוך לצומת אליפלט, בגליל המזרחי.

ילדי הדרום מתארחים ברמת כורזים בצפון , נובמבר 2012. ג'יליס
"אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת שילדי הדרום ירגישו בבית"/ג'יליס

"אנחנו מרגישים ממש טוב כאן", סיפר בהתרגשות הדר בן דור מכיתה ה', תושב קיבוץ כרם שלום. "נכנסנו לכיתות והכרנו המון חברים חדשים. זה מאוד כיף ללמוד בלי אזעקות, ופחד שרקטות ייפלו עלינו. צוות המורים קיבל אותנו עם הרבה חום ואהבה".

גם חברו הקרוב, רז לביא, הגיע מקיבוץ כרם שלום והחל ללמוד עמו באותו כיתה. "אנחנו יכולים לשחק בהפסקה בלי שום הנחיות לרוץ למקלט או לתפוס מחסה. יש לנו פה חופש אמיתי", אמר רז. במהלך ההפסקה ניצלו שני התלמידים החדשים את הזמן הפנוי, וסיפרו לתלמידים הוותיקים על שגרת החיים תחת מטח רקטות. "סיפרתי לחברים החדשים שלי, על אירוע שקרה לפני מספר שבועות", מסביר רז. "ישבתי בבית ולפתע שמעתי רעש חזק. בהתחלה לא הבנו מה קרה, עד שנודע לנו שנפלה רקטה סמוך לבית שלנו".

תלמידי כיתה ב' ב"רמת כורזים" קיבלו גם הם שתי תלמידות חדשות: זהר קוטלר, תושבת קריית גת, ועדן אורן, תושבת אשדוד. "היא הייתה בחרדות גדולות שהחלו אזעקות באשדוד", סיפר אביה של עדן, שלמה אורן. "מאז שהיא הגיעה לצפון היא פורחת בלי דאגות ופחדים. אתמול בלילה היא לא הצליחה לעצום עין מרוב התרגשות. מוקדם בבוקר היא החלה להתכונן לבית הספר החדש. לא היו הרבה חששות, אבל לבסוף היא נהתה מאוד".

ילדי הדרום מתארחים ברמת כורזים בצפון , נובמבר 2012. ג'יליס
"אני שמח שניתנה לנו האפשרות להעניק להם מסגרת חינוכית חלופית"/ג'יליס

אביה של זהר, מיכה קוטלר, נשם הבוקר לרווחה. "הבת שלי הייתה בחרדה מטורפת. בייחוד ששמענו על ההרוגים מקרית מלאכי. היא מאוד שמחה ומאושרת בבית הספר החדש. אני שמח שניתנה לנו האפשרות להעניק להם מסגרת חינוכית חלופית כדי שהם יוכלו לצמצם פערים".

ראש מועצת מבואות חרמון, בני בן מובחר, הוסיף: "אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת שילדי הדרום ירגישו בבית. פתחנו בגיוס מסיבי של משפחות מדרום הארץ שצפויות להגיע בימים הקרובים אל יישובי המועצה". מנהלת משרד החינוך במחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון, הסבירה על החשיבות בקליטת הילדים. "מאז פרוץ המבצע הנחנו לקלוט עשרות של תלמידים מדרום הארץ בתוך מערכות החינוך ביישובי הצפון. המטרה העיקרית שלנו היא להעניק ככל שניתן שגרת לימודית רגילה לאותם ילדים שזקוקים למסגרת חינוכית. בתי הספר ומערכות הגנים הוכשרו בסיוע קליטה עקבי ומדוקדק של כל תלמיד, על מנת שיוכלו להרגיש נוח ובטוח בתוך מערכות החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully