וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "התנאי לרגיעה - הפסקת הירי מעזה לישראל"

טל שלו וניר יהב

18.11.2012 / 15:02

שר החוץ הסביר כי יש להגיע להסכם ארוך טווח, שבבסיסו הפסקת הירי של ארגוני הטרור בעזה לעבר ישראל. אובמה: "מגבה את ישראל. אף מדינה לא היתה מסכימה לגשם של טילים בשטחה"

צילום: עידו שחם, יותם רונן, דניאל בוק, מור שאולי, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר היום (ראשון) כי כדי למנוע קורבנות בשני הצדדים, יש להגיע להסדר ארוך טווח שבבסיסו הפסקת ירי מצד ארגוני טרור על מרכזי אוכלוסייה בישראל. "לא ישראל ולא שום מדינה אחרת יכולה להשלים עם המצב שבו למעלה ממיליון בני אדם נמצאים במקלטים ומנהלים את חייהם בצורה בלתי-רגילה, לא הולכים לבית הספר או לעבודה ומנהלים חייהם לפי אזעקות". ליברמן אמר את הדברים בפתח פגישתו עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, שהגיע לאזור לביקור בזק בניסיון לקדם את הפסקת האש.

לדברי שר החוץ, "אנחנו בוחנים את כל ההצעות שמעלים חברינו בעולם, אך התנאי הראשון והחשוב הוא הפסקת ירי מוחלט מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה. ברגע שכל הארגונים יתחייבו על הפסקת אש, אנו מוכנים להתחייב לשקול את כל ההצעות שמעלים שר החוץ הצרפתי (לורן פביוס - ט"ש) ואחרים".


מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
הירי נמשך: רקטות פגעו בבתים בשדרות ובבאר שבע
"צה"ל השתלט על רדיו חמאס והזהיר אזרחים מתקיפה"
שוב: רקטה יורטה בשמי גוש דן, אחרת נפלה בשטח פתוח
נתניהו: ערוכים להרחבה משמעותית של הפעולה בעזה

זירת נפילת הרקטה באשקלון, נובמבר 2012. דרור עינב
"אף מדינה לא תשלים עם מצב שבו מיליון בני אדם נמצאים במקלטים". פגיעת רקטה באשקלון, הבוקר/דרור עינב

"יש תחושת דחיפות, המצב מאוד רציני, וחובה עלינו למנוע הסלמה", אמר פביוס. "הפתרון הוא הפסקת אש, אנחנו עובדים עם מצרים וקטאר כדי לגבש את תנאי הפסקת האש". מוקדם יותר היום נפגש פביוס גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהמשך היום ימשיך לרמאללה וייפגש עם בכירים פלסטיניים. פביוס ימריא הלילה מישראל וימסור מחר את התרשמותו מהמצב בכינוס החודשי של שרי החוץ האירופים, ומיד בסיום הכינוס ייצא שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה לביקוק דומה בישראל. במקביל, בכירים ישראליים אישרו כי יש ניסיונות להגיע להפסקת אש, אך הבהירו כי כל עוד החמאס ימשיך בירי, אין מקום להידברות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אובמה: "תומכים בישראל באופן מלא"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מוסיף להביע תמיכתו המלאה בישראל והדגיש את זכוותה להגן על עצמה. הנשיא גם קרא להפסקת ירי הטילים לעבר ישראל מעזה, כדי שניתן יהיה לקדם את תהליך השלום. "אין מדינה בעולם שתהיה מוכנה לסבול גשם של טילים על אזרחיה מחוץ לגבולותיה. אנו תומכים באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה", אמר הנשיא במסיבת עיתונאים בתאילנד, במהלך סיור שהוא מקיים בדרום-מזרח אסיה.

מוסטפא סוואף, מבכירי חמאס ועורך העיתון היומי הרשמי של הארגון, אמר בצהריים כי הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה "על סף סיכום". בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" אמר סוואף: "למיטב ידיעתי, 90% מפרטי ההסכם להפסקת האש כבר סוכמו. כעת ממתינים לשמוע מהן הביטחונות שתעניק ישראל במסגרת הסכם זה". סוואף לא מסר פרטים על ההסכם. במקביל, נפגש ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully