וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"טים בעזה: מחכים לפקודה, מבינים שייתכנו הרוגים

18.11.2012 / 14:17

אנשי המילואים שהתפרסו בימים האחרונים מסביב לרצועת עזה מספרים על מוכנות גבוהה לקרב. קצין שגויס ביום שישי: "בעופרת יצוקה חשבנו שלא ניכנס, ובסוף הגענו עמוק לעזה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הרמטכ"ל, בני גנץ, החל הבוקר (ראשון) את סיוריו בדרום בשיחה עם מפקדים באוגדת עזה, כדי לבחון את רמת הדריכות של הכוחות להגנה על גדר המערכת בשל חשש לפיגועים, ואת רמת מוכנות הכוחות לקראת השלב הקרקעי של מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה.

קצין בכיר באוגדת עזה אמר כי בין היתר, הרמטכ"ל שוחח עם לוחמי חטיבת גבעתי שנערכים לאפשרות לפעולה קרקעית. "יש מורל גבוה ללוחמים", אמר הקצין, "המפקדים אישרו את התכניות, ומחכים רק לפקודת ?פעל?. אם נדרש לכך, זה יהיה קשה, ואולי גם יהיו הרוגים ופצועים, אבל אנחנו מוכנים. כולם כאן בטוחים הפקודה תגיע, זה יהיה רק כי אין ברירה אחרת".

מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה - עידכונים שוטפים
צה"ל השתלט על תחנת הרדיו של חמאס והזהיר אזרחים בעזה
2 רקטות נורו הבוקר לגוש דן, אחת מהן יורטה בשמי תל אביב
רה"מ נתניהו: נערכים להרחבה משמעותית של הפעולה בעזה

כוחות שריון של צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה. 18 בנובמבר 2012. Lior Mizrahi, GettyImages
רק מחכים לפקודה. חיילים בגבול עזה, הבוקר/GettyImages, Lior Mizrahi

מפקד החטיבה הצפונית באוגדה עזה, אל"מ עופר וינטר, לא ישן כבר כמה לילות, ומפטרל יחד עם לוחמי חטיבת גבעתי, חטיבת כפיר וחטיבת השריון לאורך גדר המרכז. לאורך הבוקר, טנקים ירו פגזים לעבר מבנים חשודים לאורך הרצועה, כדי להרתיע חוליות טרור מלהתקרב לגדר המערכת. בעומק השטח המשיכו מטוסי קרב להטיל פצצות על יעדי טרור בצפון הרצועה, בניסיון לפגוע במשגרי הרקטות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"אף אחד לא רוצה להילחם, אבל אם זה מה שנגזר - ניכנס"

מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אודי בן מוחה, הגיע הבוקר לבקר את לוחמי החטיבה, שפועלים תחת אוגדת עזה במשימות להגנה על הגדר ומתכוננים לשלב הקרקעי. לדבריו, "הכוחות מתאמנים זמן רב לרגע הזה. המפקדים יודעים מה מצופה מהם, והם יעשו הכל כדי לעמוד במשימות במקרה שהדרג המדיני יחליט על פעולה".

בצהריים, הרמטכ"ל הגיע למרכז לאימוני יבשה של זרוע היבשה, בפיקודו של תא"ל רוני נומה, כדי לעקוב מקרוב אחר קליטתם של אלפי חיילי המילואים. יוסי, קצין מילואים מחטיבת חי"ר, שגויס ביום שישי והגיע לבסיס צאלים, אמר: "מצד אחד שומעים על מגעים להפסקת אש עם החמאס, ומצד שני כאן מתאמנים ומתכוננים. אנחנו כבר בעלי ניסיון במצבים האלה. בעופרת יצוקה חשבנו שלא ניכנס, ובסוף מצאנו את עצמנו עמוק בעזה. רוב חיילי המילואים שגרים באזור מופגזים. הם השאירו משפחה בבית עם ילדים. אף אחד לא רוצה באמת להילחם, אבל אם זה מה שנגזר עלינו - ניכנס בכל הכוח. צריך לגמור עם זה פעם אחת ולתמיד".

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully