וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקלטים בתל אביב נפתחו; פיקוד העורף רענן הנחיות

פיקוד העורף מרענן את ההנחיות לאזרחים בעקבות המשך הירי מרצועת עזה לעבר מרכז הארץ. עיריית תל אביב פתחה לציבור את המקלטים, בשל ירי שני טילים לעבר העיר

צילום חובבים, עריכה: טל רזניק

בעקבות המשך ירי הטילים מרצועת עזה לעבר אזור המרכז היום (שישי) רענן פיקוד העורף את ההנחיות לתושבי ישראל בהישמע אזעקה או קול נפץ: יש להיכנס למרחב מוגן דירתי (ממ"ד), מרחב מוגן קומתי (ממ"ק) או מקלט ולשהות בו במשך 10 דקות, מרגע האזעקה או קול הנפץ האחרון שנשמע; במקרה של אזעקה חוזרת יש להישאר 10 דקות מרגע האזעקה או קול הנפץ האחרון.

לאן לרוץ בשעת חירום? מפת המקלטים הציבוריים המלאה של תל אביב

אם באזור שבו נשמעה אזעקה אין מרחב מוגן, יש לבחור חדר פנימי במבנה שבו שוהים, ללא קירות חיצוניים או פתחים ולהישאר בו; על דיירים המתגוררים בקומה האחרונה בבניין המגורים שלהם לצאת לחדר המדרגות ולרדת לקומה אמצעית; על אזרחים הנמצאים בשטח פתוח בעת שמיעת אזעקה להיכנס למבנה מוגן. אם אין בקרבת מקום מרחב מוגן, יש לשכב על הקרקע עם הפנים כלפי האדמה, ולהגן על הראש בעזרת הידיים.

תושבי תל אביב מחכים בחדר מדרגות בזמן אזעקה במהלך מבצע עמוד ענן. דרור עינב
תושב תל אביב בחדר מדרגות בעת האזעקה/דרור עינב

ביומו השלישי של מבצע "עמוד ענן", שיזם צה"ל נגד ארגון חמאס ברצועת עזה, נשמעה בשעות הצהריים אזעקה בתל אביב וכן קולות נפץ, ככל הנראה מירי שני טילים מרצועת עזה לאזור תל אביב. לא דווח על נפגעים או נזק. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על ירי טיל ארוך-טווח לעבר ירושלים. לטענת חמאס, הטיל נורה לעבר הכנסת בירושלים אך לא ברור האם הכוונה היא לירי שבוצע לכיוון גוש דן או לירי אחר. מערכת כיפת ברזל יירטה היום חמש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר אשדוד ושתי רקטות נוספות לכיוון באר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תושבים בתל אביב אורזים את חפציהם ונוסעים לירושלים, נובמבר 2012. דרור עינב
תושבי תל אביב עוזבים לירושלים בשל הירי/דרור עינב

בעקבות הירי לעבר אזור המרכז הודיעה עיריית תל אביב כי המקלטים בעיר ייפתחו לציבור. עד שמיעה בדרום תל אביב, ששהה ליד הים בעת האזעקה, סיפר כי "כדקה אחרי האזעקה שמעתי פיצוץ יחסית חזק מכיוון מערב. אחרי כמה שניות מה שנשמע כמו עוד פיצוץ חלש יותר מכיוון דרום-מזרח".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully