וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48 שעות קריטיות: צה"ל נערך לפעילות קרקעית בעזה

15.11.2012 / 19:34

בפיקוד העורף נערכים הלילה להיקף השיגורים הגדול ביותר מתחילת המבצע בעזה. במערכת הביטחון מזהירים כי אם לא ייפסק הירי, ישקול הדרג המדיני את שלב הפעילות הקרקעית

ארגון חמאס החל לצאת מצב ההלם והשוק שאחזו בו עם היוודע חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, אחמד ג'עברי. בארגון ידעו כי הם חצו קו אדום בחודשים האחרונים, וכי ישראל עשויה להגיב על כך בחריפות, אך לא העריכו כי תגובת צה"ל תכלול את חיסולו של ג'עברי, שהפך למנהיג צבאי חשוב ובעל השפעה מדינית רבה מאז חטיפתו של גלעד שליט.

לכך מצטרפת גם הפגיעה ב-200 יעדי טרור, שכוללים את המערך התת-קרקע בו הוטמנו טילי הפאג'ר 5 שמסוגלים להגיע לתל אביב, מחסני הנשק והתחמושת ואתרי השיגור. כל אלה העצימו את התחושה בחמאס כי המודיעין הישראלי הצליח לחדור ללב לבו של הארגון, וכל פעיל הפך לחשוד. בכירי חמאס ירדו למחתרת ונעלמו כלא היו. למרות זאת, נמשכים שיגורי מטחים של רקטות, ובפיקוד העורף מעריכים כי הלילה הזה יהיה קשה במיוחד, שכן המוטיבציה לנקום את מותו של ג'עברי תהיה גבוהה מאוד אחרי ההלוויה הגדולה מאז חיסולו של שייח' אחמד יאסין ברצועת עזה.

התארגנות כוחות היום בשטחי הכינוס באזור הדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
התארגנות כוחות צה"ל באזור הדרום, היום/דובר צה"ל

במערכת הביטחון מזהירים כי בשונה ממבצע עופרת יצוקה, עומד לרשות צה"ל בנק מטרות רחב מאוד, שעד כה לא הצליח הצבא לממש באמצעות תקיפות. חיל האוויר פועל ברגישות כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים. ניתן להעריך כי הדרג המדיני לא יפגין איפוק אם ימשכו בימים הקרובים שיגורי הרקטות על העורף.

התארגנות כוחות היום בשטחי הכינוס באזור הדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
הדרג המדיני לא יפגין איפוק אם ימשכו בימים הקרובים שיגורי הרקטות על העורף/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הדגיש הערב כי האופציה לפעולה קרקעית מונחת על השולחן, אך היא טעונה אישור מהדרג המדיני. מנגד, ראשי חמאס ירצו לנקום בישראל ולגבות מחיר, אך הם גם מבינים היטב כי אם יגררו את צה"ל לפעולה קרקעית רחבה, הם עשויים לאבד את השליטה על עזה ואת המנגנון המשומן אותו טיפחו מאז עלייתם לשלטון בשנת 2007. התנגשות בין הרצונות עשויה להוות מנגנון סיום מוקדם בתיווך מצרים. לכן, נראה שהימים הקרובים יהיו קריטיים כדי לבחון את תהליך קבלת ההחלטות בצד הישראלי ובקרב חמאס. חשש נוסף במערכת הביטחון הוא כי החלטה בארגון חמאס על דלדול של שיגורי הרקטות עד כדי עצירה לא עשויה להתקבל בעין יפה בקרב שאר הארגונים שרואים בעצמם אופוזיציה לחמאס. לכן, עד שהדרג המדיני לא יקבע - באמצעות הישגיו של צה"ל - תנאי הסדרה חדשים, לא תפסק הלחימה בדרום.

פיקוד העורף נערך לתרחישים קיצוניים

המוכנות הקרקעית, עליה דיבר דובר צה"ל בשידור חי בוואלה! חדשות, כוללת גם מוכנות של פיקוד העורף, שגייס עד כה מפקדים וחיילים כדי להיערך לתרחיש קיצוני של התארכות הלחימה והמשך שיגורי הרקטות. אם יידרש צה"ל להיכנס קרקעית לשטחי רצועת עזה, וארגוני הטרור יגבירו את קצב שיגורי הרקטות, יידרש מענה שונה בעורף, שיכלול החזרת ההורים למקומות העבודה אך מענה במוסדות החינוך. אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, התבטא בנושא בשיחות סגורות, ואמר כי הנשק החזק ביותר של צה"ל הוא החוסן של העורף, ולכן יעשה הכול כדי לחזק את החוסן יחד עם הרשויות המקומיות ולאפשר לצה"ל אורך נשימה, כדי לממש את כל בנק המטרות השמן עליו מדברים בקהילת המודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully