וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: פגענו קשות במערך המזל"טים של חמאס

15.11.2012 / 18:00

הישגים משמעותיים אמש לחיל האוויר, בהם גם פגיעה במערך התת-קרקעי של חמאס והג'יהאד. עם זאת, קיים חשש כי חמאס ינסה כבר היום לבצע פיגועים וירחיב את טווח הירי למרכז הארץ

פגיעה קשה נרשמה כבר אתמול במערך כלי הטיס הזעירים של חמאס במטסי הפתיחה שבוצעו על ידי חיל האוויר - כך מעריכים היום (חמישי) במערכת הביטחון. בשנה האחרונה, הצליחו אנשי חמאס להבריח דרך המנהרות כלי טיס זעירים שיועדו לחדור לשטח מדינת ישראל. עם זאת, בצה"ל מעריכים כי חמאס ינסה כבר ביממה הקרובה להגיע להישגים משמעותיים באמצעות ניסיונות לבצע פיגועי ראווה נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל והמשך ירי טילים לעבר גוש דן.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, שביקר ביישובי עוטף עזה ואף נפגש עם מפקדים, שיבח את התקיפה האווירית על המערך התת-קרקעי של חמאס והג'יהאד האסלאמי, שכלל טילים באורך של שישה מטרים ובמשקל מאות קילוגרמים, אשר יכולים להגיע עד לתל אביב. הרמטכ"ל הנחה להעמיד בראש סדר העדיפויות את סיכול חוליות השיגור. חוליות המשגרים נוקטות פעולות שנועדו להסתיר את השיגור. בצה"ל מדגישים כי מרבית השיגורים מבוצעים מאזורי מגורים של אוכלוסייה אזרחית, דבר המקשה על הסיכול, מחשש לפגיעה בבלתי מעורבים.

שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
ההערכה היא שירי הרקטות יימשך/רויטרס

במערכת הביטחון עדיין מעריכים כי חמאס טרם התעשת ועיכל את חיסולו של הרמטכ"ל, אחמד ג'עברי, שבשנה האחרונה התעצם כוחו לא רק בהיבטי ביטחון אלא גם בתחום המדיני. בשלב זה, ניתן להעריך כי תכנית האש של חמאס, שנשלטה על ידי אחמד ג'עברי, הועברה כעת לאחריות מפקדי החטיבות על פי חלוקה גיאוגרפית לאורך הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully