וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 הרוגים פלסטינים עד כה; צה"ל תקף מעל 200 מטרות

ילד בן שנתיים וגבר מתו מפצעיהם. כמו כן, על פי מקורות פלסטיניים, שני חמושים נהרגו בתקיפה בג'בליה שבצפון הרצועה. עוד דווח על למעלה ממאה פצועים בסך הכל ביממה האחרונה

צילום: דניאל בוק, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" עלה ל-15: ילד פלסטיני בן שנתיים, שנפצע הבוקר (חמישי) בתקיפה ישראלית ליד חאן יונס שבדרום רצועת עזה, מת מפצעיו. בנוסף, מת מפצעיו גבר פלסטיני שנפצע בצפון עזה. מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטיניים כי שני פלסטינים חמושים נהרגו בתקיפה ישראלית על ג'בליה שבצפון רצועת עזה. שמות ההרוגים הם ראמי חמאד וחאלד אבו נסר.

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
הפלסטינים דיווחו על ילדה שנפצעה בדרום העיר עזה. עזה, אתמול/רויטרס

בנוסף, דווח על ילדה פלסטינית שנפצעה בתקיפה נוספת שאירעה בדרום העיר עזה, וכן על ארבעה פצועים, ביניהם ילדה, בתקיפה בצפון העיר עזה. בסך הכל דווח על למעלה ממאה פצועים מהפצצות צה"ל בעזה. בין הנפגעים, על פי הדיווחים, עשר נשים ו-16 ילדים. מוקדם יותר דווח כי שלושה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו הבוקר בתקיפת צה"ל ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. על פי הדיווחים, השלושה נהרגו בעת שצה"ל הפציץ אופנוע שנסע במקום. השלושה, כך דווח, הם חאבס מסמח, הישאם רלבאן וואאל רלבאן.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
תקיפות צה"ל בעיר עזה, אתמול/רויטרס

בתוך כך, דובר צה"ל מסר היום כי כוחות הצבא תקפו למעלה מ-200 מטרות לאורך רצועת עזה מאז תחילת המבצע "עמוד ענן". עוד נמסר כי התקיפות בוצעו מהאוויר, מהקרקע ומהים.

אתמול חוסל מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, אחמד ג'עברי, בעת שהיה במכוניתו, סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה, ועמו נהרג אדם נוסף, ככל הנראה אחד ממאבטחיו. חיסולו של ג'עברי סימן את תחילתו של המבצע המכונה "עמוד ענן", שמטרתו חיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה.

נוסף לחיסול פגע צה"ל בכ-20 מאגרי הרקטות ארוכות-הטווח של חמאס והג'יהאד האיסלמי. אלה רקטות "פאג'ר" שהוברחו מאירן. הן בעלות טווח של כ-70 קילומטר, ומסוגלות להגיע גם למרכז הארץ. הן נמצאות בידיהם של חמאס והג'יהאד האיסלמי, ולא מן הנמנע שהג'יהאד האיסלמי היה עושה בהן שימוש במקרה של מתקפה ישראלית אפשרית על אירן. עם זאת, למרות הפגיעה באותן רקטות, ייתכן כי בידי חמאס והג'יהאד מאגרים נוספים שבהם נשמרות רקטות "פאג'ר" נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully