וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויית רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי בעזה

מסע הלווייתו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס יצא מבית החולים "שיפא" בעיר והגיע לביתו. הוא ייטמן בבית הקרבות בו קבור גם השייח' יאסין. מההלוויה נעדרו בכירי הזרוע הצבאית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אלפי בני אדם משתתפים היום (חמישי) בהלוויתו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, בעזה. מסע ההלוויה יצא מבית החולים "שיפא" בעיר עזה והגיע לביתו של ג'עברי בעיר. ג'עברי צפוי להיקבר בבית הקברות בשכונת שייח' רדואן שבצפון העיר עזה, שם גם קבורים מייסד חמאס אחמד יאסין ובכיר הארגון עבד אל-עזיז רנתיסי. פעילי הזרוע הצבאית שהשתתפו בהלוויה קראו לנקום בישראל. מההלוויה נעדרו בכירי הזרוע הצבאית מחשש שיחוסלו.

מבצע "עמוד ענן", לחיסול ראשי ארגוני הטרור בעזה ופגיעה במערך הירי הרקטי ארוך הטווח של הארגונים נכנס ליומו השני. הירי לעבר יישובי הדרום נמשך כל העת, כאשר מנפילת רקטה בקרית מלאכי נהרגו הבוקר שלושה בני אדם.

במערכת הביטחון נערכו להלווייתו של ג'עברי, שחוסל אתמול בהפצצת חיל האוויר שהחלה את המבצע. קצין בפיקוד דרום העריך מוקדם יותר כי "הדרשות הקיצוניות שיינאמו במהלך ההלוויה, והתלהמות ההמון, צפויים להגביר את המוטיבציה לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל, זמן קצר לאחר תום ההלוויה. הצבא ערוך לכל ההתפתחויות. חשוב שהציבור יקשיב להנחיות פיקוד העורף".

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מיוחד
היום השני ל"עמוד ענן": כוחות שריון תקפו במרכז הרצועה
רשימת היישובים שבהם לא יתקיימו לימודים
שגריר ישראל באו”ם: יש הבנה במועצת הביטחון

הלוויתו של  אחמד ג’עברי בעזה. רויטרס
גופתו של ג'עברי נישאת במהלך ההלוויה ברצועת עזה, הבוקר/רויטרס

מלבד הירי לקרית מלאכי, נורו מטחים גם לעבר באר שבע, אשדוד, אשקלון והמועצה האזורית אשכול. אחת הרקטות נפלה ליד בית באשדוד, ומערכת כיפת ברזל יירטה ארבע רקטות מעל העיר ואשקלון. בנוסף, ארבע פצצות מרגמה התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת התפוצצה בתחום של בית אריזה לפרי הדר סמוך לאשקלון. המפעל היה ריק באותה שעה ולכן איש לא נפגע.

עוד קודם לכן, סמוך לשעה 8:00, החלו כוחות שריון שפרושים לאורך גדר המערכת במרכז רצועת עזה לתקוף יעדי טרור שמתוכם פועלות חוליות של החמאס. קצין בכיר בצה"ל אמר הבוקר כי "בשלב זה כלל הארגונים לוקחים חלק בשיגורי רקטות ובראשם החמאס. צה"ל נערך לפעילות קרקעית וצובר כוחות בשטח בהתאם לכך". הקצין הדגיש כי צה"ל ערוך לפי מדרגות פעולה וככל שתתגבר האש עשוי הצבא להחריף את התגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מקלטים בשרות , אוקטובר 2012. רויטרס
לילה במקלט בשדרות/רויטרס

בתוך כך, נמשך מאמץ "הציד" של חוליות משגרי הרקטות לאורך רצועת עזה שפועלות בריכוז גבוה במרכז הרצועה, ובחסות מגורי אזרחים. עד כה הותקפו למעלה ממאה מטרות איכותיות שכוללות מחסני נשק ותחמושת, המערך התת קרקעי בו הוסתרו טילי הפאג'ר.

כאמור, צה"ל מצדו הוסיף לתקוף בעזה, ולדברי מקורות פלסטיניים תקף גם ברפיח שבדרום רצועת עזה וגם במזרח ג'בליה. במקביל, פיזרו מטוסים של צה"ל כרוזים מעל העיר, שקראו לתושבי הרצועה להתרחק מפעילי חמאס ומהטרור, והזהירו מהמשך התקיפות של צה"ל. במקביל, חוסלו שלושה פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס שרכבו על אופנוע בחאן יונס.

במהלך הלילה נורו לעבר באר שבע חמש רקטות, אחת מהן יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ושאר הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בסביבת בירת הנגב. למרות שמערכת כיפת ברזל יירטה חלק ניכר מהרקטות שנורו לעבר שטחים מיושבים, חלק מהרקטות הצליחו לחדור את מערכת ההגנה האווירית וגרמו לנזק באשדוד ובבאר שבע.

עוד במהלך הלילה, החלה הזירה הבינלאומית להפעיל לחצים על ישראל ועל חמאס לנצור את האש. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים ושני המנהיגים הסכימו כי על חמאס לחדול את הירי לעבר הישובים הישראליים בכדי למנוע החרפה נוספת של המצב. בהודעה שנמסרה מהבית הלבן דווח עוד כי אובמה קיים גם שיחה עם נשיא מצרים מוחמד מורסי במהלכה גינה הנשיא האמריקאי את הירי לעבר שטח ישראל והדגיש כי זכותה של ישראל להגן על עצמה.

במקביל, התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לישיבת חירום בדלתיים סגורות בהשתתפות השגריר הישראלי רון פרושאור והנציג הפלסטיני באו"ם. עד כה לא התקבלה החלטה ולא יצאה הודעה מהמועצה. קודם לישיבה שוחח מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון עם נתניהו ומורסי אף הוא. באן הביע בפני נתניהו דאגה מהידרדרות המצב בדרומה של ישראל, וכן הביע חשש מפני פגיעה באזרחים ישראלים על ידי רקטות ששיגר חמאס לאחר חיסולו של ג'עברי. מנגד, הוא ביקש מנתניהו שלא לנקוט בצעדים בלתי-מידתיים העלולים להוביל ל"מעגל דמים" נוסף באזור. בשיחתו עם נשיא מצרים, לה תפקיד מרכזי במניעת התלקחות, הדגיש באן את הצורך למנוע כל מהלך שיביא להידרדרות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully