וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל באו"ם: יש הבנה במועצת הביטחון

טל שלו

15.11.2012 / 5:01

בעקבות איומי ישראל להרחיב את היקף מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, חברות מועצת הביטחון התכנסו הלילה לדיון חירום. פרושאור: "לישראל הזכות והחובה להגן על אזרחיה"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר הבוקר (חמישי) בתום דיון שהתקיים במועצת הביטחון של האו"ם כי "באופן מפתיע, בקרב חלק מחברי המועצה הייתה הבנה ותמיכה בזכות ישראל להגן על עצמה מפני ירי טילים מרצועת עזה". במהלך דיון החירום בנושא מבצע "עמוד ענן" שיזמה ישראל ברצועת עזה, אמר פרושאור כי "לאורך השנים הפגנו איפוק מרבי. לישראל הזכות והחובה להגן על אזרחיה. לא נשחק ברולטה רוסית עם חיי אזרחנו. כוחות צה"ל פועלים על מנת להסיר את האיום על אזרחי ישראל ולא להביא להידרדרות".

השגריר הישראלי תקף בנוסף את ניסיונות הפלסטינים לשדרג את מעמדם באו"ם ולהכריז על מדינה. "המדינה שהפלסטינים רוצים כוללת את עזה – משמע היא כוללת את חמאס. בשם מי הם פונים לאו"ם לשדרוג מעמדם? אבו מאזן או חמאס? האם בשם הרשות הפלסטינית או בשם ארגון הטרור חמאס, הקורא להשמדת מדינת ישראל ורצח יהודים?", אמר פרושאור לנציגי המועצה, והוסיף: "דמיינו כיצד אתם הייתם נוהגים לו משפחותיהם, ביתכם וילדיכם היו נתונים להתקפת טילים בלתי פוסקת". הוא טען כי "חובתה של מועצת הביטחון לעשות עכשיו את המוטל עליה ולמלא את תפקיד שלשמו היא קיימת: גנו את חמאס, גנו את הטרור, גנו את ירי הטילים המשתק את חיי אזרחי ישראל".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור. AP
"לגנות את חמאס". השגריר רון פרושאור/AP

חברי המשלחת הצרפתית לאו"ם פרסמו הודעה לפיה דיון החירום נערך בדלתיים סגורות, לאור איומי ישראל כי בכוונתה להרחיב את היקף המבצע. דיפלומטים מסרו כי נציגי ישראל והפלסטינים באו"ם צפויים להשתתף בדיון גם כן.

בתגובה ראשונה שמגיעה מוושינגטון למבצע "עמוד ענן", מתבטא גיבוי מדיני ראשוני למערכה שנפתחה אתמול (רביעי) ברצועת עזה. "אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ומעודדים אותה לעשות כל מאמץ כדי למנוע פגיעה באוכלוסייה אזרחית", אמר דובר משרד החוץ, מרק טונר, בתדרוך לכתבים בוושינגטון. "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטילים מעזה לדרומה של ישראל, ומצרים על המוות והפציעות של אזרחים ישראלים ופלסטיניים חפים מפשע, שנגרם מהמשך האלימות", אמר.

לדברי טונר, "אין כל הצדקה לאלימות של חמאס ושל ארגוני הטרור האחרים כלפי הציבור בישראל. אנו קוראים לכל האחראים להפסיק את המעשים הפחדניים האלה לאלתר". טונר תקף בחריפות את החמאס, ואמר כי הארגון טוען שהוא דואג לאינטרסים של העם הפלסטיני, אך למעשה ממשיך לנקוט אלימות שמחבלת במטרה הפלסטינית. "התקפה יומיומית נגד ישראל אינה עושה דבר כדי לסייע לפלסטינים בעזה או לקדם את העם הפלסטיני לקראת הגדרה עצמית", אמר.

לכל מחבל יש מחליף: ההימור המסוכן של נתניהו / פרשנות
אחרי חיסול אחמד ג'עברי - מטח רקטות לעבר יישובי הדרום

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חוסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. רויטרס
אחמד ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שחוסל ברצועת עזה/רויטרס

השגרירות האמריקנית בישראל פרסמה אתמול אזהרה מיוחדת לאזרחיה השוהים בארץ ולתיירים מארה"ב, ועודדה אותם "להפגין זהירות ולנקוט צעדים מתאימים על מנת להבטיח את בטיחותם וביטחונם נוכח רמת האלימות המסלימה בעזה ובדרום ישראל". כמו כן, בהודעה נאמר כי על אזרחי ארה"ב לעקוב מקרוב אחר המתרחש בסביבתם ואחרי דיווחי החדשות, להכיר את המרחבים המוגנים הקרובים למיקומם ולהתעדכן בהנחיות פיקוד העורף הישראלי. דיפלומטים אמריקנים הונחו להימנע מנסיעות באזור הגבול, ונמסר להם כי עליהם להישאר באזור שבו יש מחסה לפרק זמן של 24 שעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוחחו. נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא המדינה, שמעון פרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אתמול שוחח נשיא המדינה, שמעון פרס, עם הנשיא ברק אובמה, והסביר לו את העמדה שהובילה את ישראל לצאת למבצע "עמוד ענן", השיחה התנהלה כחצי שעה אחרי שחוסל אחמד ג'עברי. פרס אמר לאובמה כי "ישראל אינה מעוניינת להעלות את גובה הלהבות, אך זה חמישה ימים, באופן רצוף, נורים טילים לעבר ישראל, ואימהות וילדים אינם יכולים לישון בשקט בלילה. לדבריו, "יש גבול למה שישראל מסוגלת לספוג".

לפנייה לכתבת tal_sh@ walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully