וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "צה"ל ערוך להרחבה משמעותית של הפעולה"

בסיום הצהרה לתקשורת הזרה, פנה נתניהו לאזרחי ישראל ואמר כי "צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה את מוקדי השיגור בדרום". מוקדם יותר אמר דובר צה"ל כי "הנחת העבודה שהפעולה תתגבר"

צילום: דרור פיקלני, חדשות ערוץ 10, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר לפני זמן קצר (חמישי) הצהרה לתקשורת הזרה, ובסיומה פנה בעברית לאזרחי ישראל ואמר כי "ביממה האחרונה חמאס סופג מאיתנו מכות קשות. בנוסף לפגיעה המדויקת בהנהגתו הצבאית, צה"ל פגע בצורה משמעותית בטילי הפאג'ר שכוונו לתל אביב ולגוש דן, וגם צפונה מתל אביב. גם ברגעים אלה ממשיך צה"ל לתקוף בעוצמה את מוקדי השיגור בדרום והוא ערוך להרחבה משמעותית ביותר של הפעולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו בנאום בקריה בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסיום יום רצוף כאב בעורף הישראלי אמר נתניהו: "ראיתי היום כמוכם את התמונה של התינוקת הישראלית המדממת. בעיניי התמונה הזאת אומרת הכל. החמאס פוגע בילדים בשני הצדדים: הוא יורה על ילדים ישראלים והוא מתחבא מאחורי ילדים פלסטינים".

נתניהו הוסיף כי "זוהי מציאות קשה מאוד, אבל גם בתוכה צה"ל ממשיך וימשיך לעשות הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים". לדברי נתניהו, "מתחילת המבצע אני משוחח עם מנהיגים רבים ברחבי העולם. הם מבינים שאין מדינה בעולם שהייתה מוכנה להסכים לכך שאזרחיה יחיו תחת טרור של טילים ורקטות".

נתניהו התייחס לשיחתו אמש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ובה הודה לו על תמיכת ארצות הברית במבצע הישראלי. "הבהרתי מה שברור לכולכם: שהחמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה מבצעים בעת ובעונה אחת שני פשעי מלחמה: הם מסתתרים מאחורי אזרחים בעזה תוך שהם יורים על אזרחים בישראל". כמו כן נתניהו הביע השתתפות בצער משפחות ההרוגים בקרית מלאכי ושיגר איחולי החלמה לפצועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בעוד הירי לעבר יישובי הדרום נמשך, ולאחר ששלושה קורבנות ראשונים נגבו הבוקר בצד הישראלי מתחילת מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, נשא לפני זמן קצר (חמישי) דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, דברים בקריה בתל אביב. לדברי מרדכי: "הנחת העבודה היא שזה יימשך גם הלילה וגם מחר. ההתקפות ילכו ויתגברו. לצערי חטפנו מכה קשה בקריית מלאכי".

עוד אמר תא"ל מרדכי, "אני מבקש להקשיב לפיקוד העורף. יש להקשיב היטב להנחיות. צה"ל משגר חטיבות סדירות, ברגעים אלה פניהן דרומה לכניסה לרצועת עזה על פי הצורך בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם להתפתחות. אסור להתבשם וצריך להמשיך. החוסן של העורף הוא העוצמה של צה"ל".


מבצע "עמוד ענן" - כל הכותרות:
שלושה חיילים נפצעו קל-בינוני מפגיעת רקטה באשכול
הפגיעה בקריית מלאכי: "הרגשתי שהאדמה נפתחת"
15 הרוגים פלסטינים עד כה; צה"ל תקף מעל 200 מטרות
היום השני של מבצע "עמוד ענן": עדכון חי מהדרום

תושבי הדרום בזמן אזעקת צבא אדום. רויטרס
תושבי הדרום בעת השמעת אזעקת "צבע אדום"/רויטרס

בסך הכל נורו לעבר ישראל קרוב ל-250 רקטות, מהן 87 יורטו באמצעות מערכות "כיפת ברזל". לאורך היום נמשך הירי מרצועת עזה ורקטות נורו בין היתר לשדרות, באר שבע ולעבר המועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. אחר הצהריים פגעה רקטה במפעל באחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב. נזק נגרם למפעל, אולם איש לא נפגע. כמו כן, כתוצאה מהירי נגרמו נזקים לתשתיות חשמל ולמבנים, ובאחד המקרים פרצה שריפה בצמחייה.

הדירה שנפגעה  מרקטה בקרית מלאכי , אוקטובר 2012. דרור עינב
הבית שנפגע בקריית מלאכי, הבוקר/דרור עינב

הפגיעה הקשה ביותר מאז החל מבצע "עמוד ענן" אירעה הבוקר בקריית מלאכי. שלושה בני אדם, בהם אם ובנה, נהרגו מפגיעת גראד בבניין. תינוק כבן שמונה חודשים ואדם נוסף נפצעו באורח בינוני מפגיעת הגראד. עוד ארבעה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וכל הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות.

מוקדם יותר הגיע מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, לקריית מלאכי וסקר את הבית שבו נהרגו התושבים. "אנו מעריכים שמספר הטילים שחמאס צפוי לירות לישראל רק ילך ויגבר. המטרה שלנו היא לראות כיצד נעבור את התקופה הזאת עם כמה שפחות פגיעות בנפש", אמר דנינו. "גם אם לא נוכל למנוע את הפגיעות, ננסה לעשות זאת עם מינימום נפגעים. המשימה הזאת קשה אבל אפשרית. היום הייתה טרגדיה נוראית, אבל אני מעריך שאילו האנשים שנפגעו היו בחדר המדרגות, התמונה הייתה אחרת. המשמעת האזרחית היא המפתח".

שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה/רויטרס

בפיקוד העורף אמרו כי ניתן היה לצמצם את היקף הפגיעה בקריית מלאכי. מפקד מחוז דרום של פיקוד העורף, אל"מ דורון מור יוסף, ציין כי אילו בני המשפחה היו נוהגים על פי ההנחיות, הם היו יכולים להציל את עצמם. "בדקנו את האופן שבו ניתן להגיע למרחב מוגן מהמקום שבו הם שהו, בעת שנשמעה הצפירה", אמר מור יוסף, “עשינו את זה בצורה יעילה ומהירה ואנחנו מניחים שגם המשפחה יכלה לפעול באותו אופן". מבדיקת הזירה התברר, כי כמה בני משפחה עמדו על מרפסת הבית בניסיון לראות את הרקטות במעופן ובהתפוצצותן, וכי בשל כך הם נפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully