וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האזעקה בתל אביב: הפגנות משמאל ומימין

כ-40 סטודנטים ערבים באוניברסיטת חיפה קיימו בצהריים אירוע לכבוד בכיר החמאס שחוסל אמש. בימין מחו בפני וועד ראשי האוניברסיטאות. הפגנות גם בירושלים

העימות הגיע גם לצפון? כ-30 עד 40 סטודנטים ערבים קיימו בצהריים (חמישי) אירוע זיכרון באוניברסיטת חיפה שבמהלכו עמדו הסטודנטים דקת דומייה לזכרו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שחוסל אמש בעזה. הסטודנטים התכנסו באחת המדשאות בקמפוס האוניברסיטה, ובמהלך הטקס עמדו דום לציון זכרו של ג'עברי. בשלב מסוים הגיעו למקום סטודנטים יהודים וניסו להפריע לאירוע כששרו "התקווה", אולם לא נרשמו אירועי אלימות בין הצדדים. מספר מרצים נכחו באירוע על מנת לנסות להרגיע את הרוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטקס לזכר אחמד ג'עברי בקמפוס בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות נפילת הטילים במרכז הארץ, בשעה זו נערכת הפגנה ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, שבה משתתפים מפגינים המוחים על התקיפה ברצועת עזה, ומנגד מפגינים תומכי המהלך הצבאי ברצועה. לא דווח על עימותים אלימים. כוחות משטרה נמצאים באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים בעד המבצע הצבאי בכיכר פריז בירושלים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר השתתפו (חמישי) בכיכר פריז שבירושלים כ-250 מפגינים בעצרת תמיכה בחיילי צה"ל שכותרתה "יחד מנצחים". את העצרת ארגנו תנועות "ישראל שלי" ו"אם תרצו". לעצרת הגיעו סטודנטים ותושבים מכל הארץ, ומוצגים בה שרידי רקטות שהובאו מהדרום.

בתגובה לאירוע באוניברסיטת חיפה, גינה היום ראש עיריית חיפה, יונה יהב, את ההתארגנות בחריפות. במכתב ששיגר לנשיא האוניברסיטה, עמוס שפירא, כתב יהב: "על הנהלת האוניברסיטה לפעול בכל האמצעים על מנת שלא לאפשר לגורמים קיצוניים ושליליים לנהל תעמולה זדונית בין קירות המוסד האקדמי". עוד כתב יהב במכתבו: "טוב אם תונהג במוסדות החינוך מדיניות של דמוקרטיה וחופש ביטוי, אולם ניצול ציני של זכות טבעית זו, על מנת לקדם את תורתם של גופי טרור המקדשים רצח ילדים ואזרחים חפים מפשע, הנו חציית גבולות האנושיות והטעם הטוב".

במקביל הפגינו כ-60 סטודנטים ערבים באוניברסיטת תל אביב נגד התקיפה הישראלית ברצועת עזה. מולם הפגינו כ-80 סטודנטים שהביעו תמיכה בפעולת צה"ל. כוח משטרה היה במקום אולם לא נרשמו הפרות סדר וההפגנה הסתיימה ללא אירועים מיוחדים.

בתוך כך, בעקבות האירוע באוניברסיטת חיפה, שיגרו היום מספר חברי כנסת מכתב מחאה חריף לוועד ראשי האוניברסיטאות, ובו גינו את הטקס שנערך בצהריים באוניברסיטת חיפה. על המכתב חתומים ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), ח"כ יואל חסון (קדימה), ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) וח"כ יובל צלנר (קדימה). "היום בחרו סטודנטים במספר מוסדות להשכלה גבוהה להפגין הזדהות בלתי נתפסת עם מרצחים", נכתב בהודעה. עוד כתבו חברי הכנסת: "אל לראשי מוסדות אקדמיים המתוקצבים על ידי מדינת ישראל, לתת יד לפעילות חתרנית ולפגיעה ברגשות הציבור בשעה שאזרחים חפים מפשע משלמים בחייהם".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מחזקת את ידי חיילי צה"ל בעמידתם על הגנת מדינת ישראל ושולחת תנחומיה למשפחות ההרוגים בקריית מלאכי. הנהלת האוניברסיטה נוקטת ותנקוט בכל צעד חוקי העומד לרשותה כדי למנוע כל פרובוקציה בשטחה". בהתייחס לאירוע שהתקיים בקמפוס האוניברסיטה, נמסר בתגובה כי "מדובר בהתכנסות שנערכה ללא אישור האוניברסיטה. מספר מצומצם של סטודנטים ערבים התכנסו, כאשר מולם התקהלו סטודנטים יהודים, והדבר הסתיים כעבור מספר דקות", לשון התגובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטודנטים בתל אביב יורדים למקלטים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully