וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מורדים עוינים לישראל כבשו הכפרים בגבול סוריה"

14.11.2012 / 7:34

גורם בפיקוד צפון דיווח ל"טלגרף" כי כ-200 מורדים קיצוניים השתלטו על כפרים בשטח המפורז. במקביל, בצה"ל דיווחו כי הלחימה לאורך הגבול נמשכת. "נוצר כאוס כמו בגבול סיני"

צילום: שגיב דהן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(צפו: צה"ל הגיב לנפילת פצמ"רים מסוריה בשטח ישראל)

מורדים סורים השתלטו על כפרים בשטח המפורז בין סוריה וישראל, סמוך לגבול – כך הזהירו אתמול (שלישי) גורמי מודיעין ישראלים. על פי ה"טלגרף" הבריטי, הגורמים ציינו כי לפחות מאתיים מורדים השתלטו על הכפרים ביר עג'ם וברייקא, בהם התנהלה בימים האחרונים לחימה עזה שהורגשה גם בישראל עם זליגת הקרבות לשטחה.

לדברי גורם, שזוהה כבכיר מודיעין בפיקוד צפון, המורדים באזור משתייכים לארגון סלפי קיצוני בשם "נשרי הגולן", אשר מורכב מחמושים זרים, בהם גם אנשי אל-קאעדה מעירק. הגורם ציין כי הקבוצה מתגאה בכך שלאחר כיבוש סוריה מידי אסד, תפנה גם נגד ישראל. "אנחנו רגילים למצב של מלחמה קרה בין ישראל וסוריה אבל אנחנו רואים לאורך הגבול מצב דומה לזה שבלבנון או בסיני, היכן שממשל חלש נכשל בניסיונו להשליט את ריבונותו באזור שמשמש קבוצות מורדים שונות לתקיפות נגד ישראל", אמר הגורם.

משטר הסורי יורה על המורדים בסוריה, ביר אל עג?ם , נובמבר 2013 v. משה אסרף, ג'יליס
הכפר ביר אל-עג'ם במהלך הקרבות, השבוע/ג'יליס, משה אסרף

"המורדים מיישמים טקטיקה במסגרתה הם מושכים את אש צבא אסד לאזור המפורז בגלל המגבלות המוטלות על הצבא שם", הוסיף הגורם המודיעיני, וציין כי "המורדים השתלטו על אזור מצפון ומדרום לקוניטרה. אם הם אמיצים, הם ינסו לנתק את קוניטרה בתנועה מהירה תוך כיבוש קטע הכביש המוביל לדמשק. אנחנו לא יכולים לשלול כי זהו הצעד הבא שלהם".

גורם צבאי: "אין שימוש בירי פצצות מרגמה בגבול"

קצין בפיקוד צפון הגיב על הפרסום ב"טלגרף", וציין כי מדובר ב"דיווח בעייתי", מאחר ומדובר ב"שני כפרים שכבר מזמן נמצאים בשליטת המורדים והצבא הסורי נלחם כדי להכניע אותם". הקצין הדגיש כי מאתמול ועד כה אין שימוש בירי פצצות מרגמה לעבר המורדים בעקבות ירי הפגזים כוחות צה"ל לעבר שתי עמדות של צבא סוריה.

כוחות צה"ל שמסיירים לאורך רמת הגולן דיווחו הבוקר על חידוש הלחימה בין המורדים לצבא הסורי, בעיקר במוקדים עיקריים בכפרים ברייקא וביר עג'ם. על פי דיווח החיילים, "המורדים ממשיכים בלחימה נגד הצבא הסורי בעיקר באמצעות נשק קל. שומעים את הלחימה ורואים אותה".

אתמול העבירה מפקדת הכוחות הסורים בקוניטרה מסר לישראל באמצעות האו"ם, בו הבטיח הצבא הסורי להיזהר בירי הארטילרי, כך שפגזים תועים לא ינחתו בשטח הישראלי. על פי הדיווח בערוץ 1, ניתנה אתמול פקודה לכוחות הסורים הקרובים לגבול עם ישראל לנצור את האש הארטילרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully