וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על ההסלמה: "צריך להגיב בצורה לא פרופורציונלית"

יו"ר יש עתיד הציג בשדרות את החלק במצעו הנוגע לקידום פריפריה, וניצל את הביקור כדי לחוות דעתו על המצב הביטחוני: "החמאס יודע איך נגיב, צריך לחזור לסיכולים ממוקדים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

לאחר שהציג את תפישת מפלגתו בנוגע ליחסי דת ומדינה, משא ומתן מדיני ושינוי שיטת הממשל – הציג הערב (שלישי) יאיר לפיד את החלק במצע מפלגת יש-עתיד הנוגע לקידום הפריפריה. לפיד, אשר דוגל בבניית "פוליטיקה חדשה", החליט להתחיל את ביקורו בבית בשדרות אשר נפגע מרקטות. הוא התייחס להסלמה האחרונה בדרום, והציע להעלות את רמת האלימות בתגובה לאש המופנית מעזה. "צריך להגיב תגובות בלתי פרופורציונליות", אמר לפיד, "החמאס יודע איך אנחנו נגיב, ומבחינה הזאת המדיניות תצטרך להשתנות, כולל לחזור לסיכולים ממוקדים כדי שהחמאס ידע שאיש אינו חסין". הוא קשר גם בין חוסר ההתקדמות במיגון הבתים בדרום לבין המצב הכלכלי בדרום. "מיגון הדרום נפל לאותו בור שחור שלתוכו נפלו גם התעסוקה בפריפריה והתרבות בפריפריה והתחבורה בפריפריה".

כל העדכונים, הניתוחים והדעות בוואלה! בחירות 2013

לפיד ביקר נפגעי רקטות - והציג מצעו בנוגע לפריפריה. שי מכלוף
ישונו הגבולות המוניציפליים בין הרשויות החזקות לחלשות? לפיד בשדרות/שי מכלוף

לפיד הציג את המצע בנוכחות מספר מחברי הרשימה לכנסת, בהם הרב שי פירון, מאיר כהן ומיקי לוי – שלאחרונה דווח כי הוא שוקל פרישה מהמפלגה. על פי התכנית, המפלגה תפעל להגדרתו של "סל שירותים בסיסי" לו יהיה זכאי כל אזרח, ושאותו יספק השלטון המרכזי. בסל שירותים זה יכללו, בין היתר, "מערכת בריאות יעילה, נגישה, זמינה ואיכותית; מערכת חינוך מעשירה; יצירת מקומות תעסוקה איכותיים; הקמת מערכת תחבורה ציבורית מהירה ויעילה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

חלוקה הוגנת של משאבים מבלי לפרוץ את התקציב

פיתוח הפריפריה יבוסס על חלוקה הוגנת של משאבים בין הרשויות השונות כדרך לצמצום הגירעונות בשלטון המקומי והגדלת תקציבי הרשויות החלשות - מבלי להגדיל את הוצאות המדינה ומבלי לפרוץ את מסגרת התקציב. בשביל להימנע מפריצת מסגרת התקציב וכדי שלא להשית על האזרח מסים נוספים, תוקם "ועדת גבולות והכנסות" במשרד ראש הממשלה אשר תפעל, בין השאר, לשינוי שטחי השיפוט של הרשויות על מנת להגדיל את ההכנסות ברשויות החלשות.

את התכנית הציג ראש עיריית דימונה, מאיר כהן. "ברור לנו שההנהגה המקומית, בשיתוף התושבים עצמם, הצליחו ליצור מנגנוני הצלחה והישגים חרף הקשיים", אמר כהן, "אך בכדי להמשיך ולהעמיק את השינויים החיוביים, מפלגת יש עתיד תדרוש מהממשלה מדיניות כוללת בכדי לייצר תהליכים מחוללי שינוי בפריפריה".

הרב שי פירון, המדורג במקום השני ברשימת המפלגה, ביקר את מהלכי ההפרטה במערכת הציבורית. "החינוך הציבורי הולך ומופרט. ברעננה ובדימונה לא מקבלים את אותו החינוך", אמר פירון, "החליטו לקחת מהם ילדים מסוימים ולגזול מהם את החלום". הוא הבטיח כי מפלגתו תחוקק "חוק תקצוב דיפרנציאלי של 26% בין תלמידי המרכז והפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully