וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק באוגדת עזה: "מתכוונים להחזיר את ההרתעה"

13.11.2012 / 10:30

בעקבות ההסלמה בדרום, הגיע שר הביטחון לסיור באזור בליווי מפקד האוגדה וסגן הרמטכ"ל, והדגיש: "העניין בפירוש לא נגמר". על התגובה המתוכננת: "אנחנו נחליט איך ומתי לפעול"

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

"אנו מתכוונים להחזיר את ההרתעה באופן שיהיה אפשר לפעול לאורך הגדר, באופן שיבטיח טוב יותר את ביטחונם של החיילים", אמר הבוקר (שלישי) שר הביטחון, אהוד ברק, במהלך סיור שערך באוגדת עזה על רקע ההסלמה האחרונה בדרום. בסיור השתתפו בין היתר גם אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, מפקד האוגדה, תת-אלוף מיקי אדלשטיין, וסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נוה. בתוך כך, פורום "שרי התשיעייה" התכנסו הבוקר לישיבה, בה דנים בין השאר השרים בנעשה בחזית הדרומית.

"אנחנו נחליט איך ומתי לפעול ברגע שיהיה צורך בכך", ציין שר הביטחון, "והייתי רוצה לא להתייחס לא למועד ולא לדרכים, כי זה לא יהיה נכון לאפשר את האינפורמציה הזאת לצד השני". עם זאת, הדגיש: "העניין בפירוש לא נגמר".

אהוד ברק בסיור  באוגדת עזה , נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"לא מתכוונים לקבל בשום אופן את הפגיעה באזרחים". ברק בסיור, הבוקר/דייב בוימוביץ'

לדברי שר הביטחון, צה"ל פועל במקצועיות ובשיטתיות וחמאס וארגוני הטרור האחרים בעזה סופגים מכות קשות. "החמאס בעינינו אחראי לכל מה שקורה בעזה, גם כשמבצעים את זה ארגונים אחרים, והוא לא יינקה", אמר, והוסיף כי "לא מתכוונים לקבל בשום אופן את הפגיעה באזרחים".

כמו כן, ביקש ברק לשבח את ראשי הרשויות והערים במרחב, כמו גם את האזרחים, על כושר העמידה ועל היכולת לפעול "גם כשברור שאין 'זבנג וגמרנו', ולא נעלם באבחה של חרב". לדבריו, "בדברים האלה צריך כושר העמידה, והתושבים מראים אותו. הקשר בין צה"ל לתושבים מצוין ולא נכון להרחיב בדברים האלה. עדיף לעשות מאשר לדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מקורות פלסטינים: ישראל לא מעוניינת בהפסקת אש

מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" אמרו הבוקר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, כי הסימנים מעידים על כך שישראל אינה מעוניינת בשלב זה בהפסקת אש. העיתון דיווח כי המודיעין המצרי משקיע מאמצים אדירים כדי לשכנע את שני הצדדים לשוב לרגיעה, והוא אף נתקל בקשיים לקבל התחייבות מהפלגים הפלסטינים החמושים ברצועת עזה לנצור את האש.

אהוד ברק בסיור  באוגדת עזה , נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
ברק וקצינים בכירים בצה"ל בסיור באוגדת עזה, הבוקר/דייב בוימוביץ'

שר הפנים, אלי ישי, פנה היום במכתב למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וביקש את התערבותו בריסון ההסלמה ברצועת עזה. "זה זמן רב שמדינת ישראל נמצאת תחת מטרי ירי יום-יומיים על אזרחיה מצד השולטים ברצועת עזה, וזאת על אף רצוננו לשמור על הסדר והשקט ועל אף הצעדים שעשתה ישראל לשם כך, כמו יציאתה מרצועת עזה, מציאות שלא הייתה מתקבלת על אף מדינה ריבונית", כתב ישי למזכ"ל. "יחד עם זאת, מדינת ישראל שומרת על קור רוח ואיננה ששה להביא האזור לעימות. אך נראה לעיתים כי קור הרוח מתפרש אצל השלטון בעזה כהזמנה להמשך הירי וההתגרות מצדם. פירוש זה הננו מוטעה מיסודו, ומדינת ישראל לא תוכל להמשיך בהבלגותיה תוך הסתפקות בנקיטת צעדים נקודתיים".

רקטה נורתה לעבר אשדוד

סבב ההסלמה בדרום נמשך גם הבוקר, כאשר רקטת גראד נורתה לעבר העיר אשדוד. הרקטה נחתה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. ייתכן כי מדובר בתגובה לתקיפה הלילה של שני אתרי שיגור רקטות ואתר לאחסון אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה על ידי חיל האוויר. הפלסטינים מסרו כי התקיפות כוונו נגד מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס ממזרח לעיר עזה, נגד מוצב נוסף סמוך למחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה ונגד שטחים ריקים ליד העיר עזה. לא היו נפגעים בכל התקיפות.

במערכת הביטחון מעריכים כי הירי מצד ארגוני הטרור יימשך גם היום, שכן מחיר הדמים הכבד ששילם הצד השני – 22 הרוגים בחודש האחרון, גבוה, וייאלץ את חמאס שלא לאכוף במלוא הנחישות את המשך השקט, אם ייפסק הירי. בצה"ל בוחנים דרכי פעולה שונות, בין היתר חזרה לסיכולים ממוקדים נגד פעילים בכירים בארגוני הטרור. לאחרונה התבטא הרמטכ"ל ואמר בפורום סגור כי הדרג המדיני לא מגביל אותו בשימוש באפשרות של הסיכולים הממוקדים. למרות זאת, אמר אמש גורם בכיר כי "צריך להפעיל שיקול דעת. אנחנו בוחנים דרך ועיתוי לתגובה".

השתתפו בהכנת הידיעה ניר יהב וטל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully