וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש בדרום? בצה"ל "בוחנים דרך ועיתוי לתגובה"

צה"ל תקף אתרי שיגור ומחסן נשק במרכז הרצועה. אמש אמר גורם בטחוני כי למרות שהפלגים הפלסטיניים רמזו שהם מוכנים להפסקת אש, ישראל לא מוכנה להשלים עם תכיפות סבבי האלימות

צילום: שי מכלוף ודניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

לילה מתוח נוסף יורד על יישובי הדרום, וקץ הלחימה לא נראה באופק. חיל האוויר תקף הלילה (שלישי) שני אתרי שיגור רקטות ואתר לאחסון אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל, וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

חרף הודעת הפלגים הפלסטיניים אמש, לפיה הם יפעלו בהתאם לתגובה הישראלית, משמע – שקט יגרור שקט, וירי יגרור ירי בחזרה, גורם בכיר במערכת הביטחון הסביר אמש כי המצב בו מתקצרת השהות בין סבבי אלימות בדרום לשלושה שבועות בלבד איננו נסבל מבחינת ישראל, וכי בצה"ל "בוחנים דרך ועיתוי לתגובה". בנוסף, תושבים בעוטף עזה מגבירים את הלחץ על הממשלה להביא לסוף ירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל.

אתמול בערב נורו שש רקטות מהרצועה לעבר יישובי הדרום. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר אופקים ונתיבות. שלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור, ושלושה בני אדם לקו בחרדה. עוד רקטה התפוצצה באזור שדרות, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בשעות הצהריים התפוצצו שתי רקטות בשטח מפעל קרמיקה בנתיבות. נזק רב נגרם למפעל, ועשרה בני אדם לקו בחרדה. קודם לכן לקו 26 בני אדם בחרדה לאחר שרקטה נחתה בחנות בעיר.

במערכת הביטחון מעריכים כי הירי מצד ארגוני הטרור יימשך גם היום, זאת שכן מחיר הדמים הכבד ששילם הצד השני – 22 הרוגים בחודש האחרון, גבוה, וייאלץ את חמאס שלא לאכוף במלוא הנחישות את המשך השקט, אם ייפסק הירי. עד כה, נמנע צה"ל מלתקוף חוליות משגרי רקטות, זאת בעיקר בשל תנאי מזג האוויר החורפיים המקשים על פעולות סיכול מן האוויר. בצה"ל בוחנים דרכי פעולה שונות, בין היתר חזרה לסיכולים ממוקדים נגד פעילים בכירים בארגוני הטרור. לאחרונה התבטא הרמטכ"ל ואמר בפורום סגור כי הדרג המדיני לא מגביל אותו בשימוש באפשרות של הסיכולים הממוקדים. למרות זאת אמר גורם בכיר הערב כי "צריך להפעיל שיקול דעת. אנחנו בוחנים דרך ועיתוי לתגובה".

אש בדרום - כותרות אחרונות:
הפלגים בעזה הסכימו: "נגיב בהתאם להתנהלות ישראל"
ברק מזהיר מתקיפה בעזה: "לא 'זבנג וגמרנו', פעולה שיטתית"
חודש הירי: כיפת ברזל יירטה שתי רקטות מעל נתיבות

פגיעת קסאם במפעל בנתיבות. דרור עינב
המפעל בנתיבות, זמן קצר לאחר פיצוץ הרקטה/דרור עינב

עוד ציין הגורם כי "המצב לא פשוט וקשה לדעת לאן זה הולך". לדבריו, על הצד הפלסטיני להבין כי חרף מאמצי קהיר לתווך בין הנצים ולהביא להפסקת האש, ישראל לא תניח להצית את הגבול לעתים כל כך תכופות, כפי שקורה בתקופה האחרונה. אמש נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו עם שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ ובכירים נוספים במערכת הביטחון, במטרה לבחון את הרחבת פעילות צה"ל בגבול הרצועה, לנוכח ירי הרקטות המתמשך לשטח ישראל.

גורמים מדיניים שבו והדגישו אתמול כי ישראל לא תקבל את המשך הירי על אזרחיה, וכי הממשלה "לא תהסס לפעול כדי להשיב את הביטחון לגבול הרצועה". היום יכנס נתניהו את פורום שרי התשיעייה לדיון בדרכי התגובה לירי מעזה וכן בעוד נושאים מדיניים על הפרק. בין היתר, ידונו השרים במתיחות בגבול סוריה ובמהלך לשדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם.

בינתיים, המשך הירי נותן את אותותיו על תושבי עוטף עזה שסופגים את פגיעות הטילים. "נמאס לנו מכך שהממשלה לא עושה שום דבר כדי להגן עלינו", זעם אמש עופר ליברמן, מקיבוץ ניר עם, במפגש של קבוצת תושבים שמנסה ללחוץ על הממשלה, "הילדים שלי רוצים לברוח מכאן ולנו אין למעשה מה לענות להם, כי הם מותשים מאירועי הירי, שלא נותנים לחיות כאן".

בכינוס הראשון של קבוצת התושבים, היוזמים פעולות מחאה מעשיות נגד הסטטוס-קוו, נטלו חלק כ-20 בני אדם – כולם נציגי ישובים במועצה האזורית שער הנגב. דעת כולם הייתה שצריך ליצור כוח מחאה משמעותי של התושבים באזור, כדי להביא לשינוי המצב. "אנחנו מחוברים כבר לתושבים בכל העוטף, שכולם מסכימים כי בדרך שבה אנחנו הולכים עד עכשיו, כלומר שלא עושים שום דבר אלא מחכים שההנהגה הישראלית תעשה משהו, לא יקרה כאן כלום. יש אנשים שזרקו רעיונות קיצוניים, כמו לקרוא לנטישה המונית. אנחנו כרגע מתרכזים בפעילות שהיא יותר סבירה, אבל הכוונה שלנו מאוד חד משמעית: הממשלה צריכה לפעול נחרצות כדי להפסיק את הירי, שלא מאפשר לנו יותר לחיות באזור הזה", אמר ליברמן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
התחממות בדרום , נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"הימים האלה עוברים עלינו גרוע מאוד". שדרות, היום/דייב בוימוביץ'

גם בעיר מוכת הקסאם שדרות, מביעים בימים האחרונים תרעומת שנובעת מתסכול נוכח המשך הלחימה. "אנחנו מרגישים היום עצבניים בעיקר", אמר השבוע דוד, עובד בחברה למכירת מחשבים בעיר: "אנחנו מאוד רוצים שהעניין הזה יטופל כי אנחנו סובלים מהפחד היום-יומי לצאת החוצה. אני מקווה שהממשלה שומעת אותנו ותתחיל לעבוד על שקט תמידי". אילנה, מוכרת חנות בגדים, נשמעה נחרצת ביותר: "הימים האלה עוברים עלינו גרוע מאוד. יש כל הזמן פחד. הילדים נמצאים בממ"דים ואנחנו באים לעבוד. צריך לצאת למלחמה לגמור אותם אחת ולתמיד. גם במחיר של קרבנות אצלנו. גם ככה זה מלחמה. פשוט לגמור אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully