וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלגים בעזה הסכימו: "נגיב בהתאם להתנהלות ישראל"

ניר יהב וטל שלו

12.11.2012 / 21:16

בתום פגישה שיזם חמאס, הכריזו הארגונים השונים כי הסכמתם גובשה כדי "למנוע פגיעה בעם הפלסטיני". במקביל, התכנסו גם ראשי מערכת הביטחון בישראל כדי לדון בדרכי התגובה לירי

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

(צפו ברגע התפוצצות הרקטה במפעל בנתיבות, היום)

על רקע פגישת ראשי מערכת הביטחון בישראל, רומזים חמאס ויתר הארגונים בעזה כי הם מוכנים לנצור את האש. נציגי הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה התכנסו הערב (שני) כדי לדון באיומי ישראל לתקוף ברצועת עזה ובדרכי תגובה אפשריות. בתום הפגישה הארוכה הכריזו: "אופי התגובה שלנו יהיה תלוי בהמשך המתקפה הישראלית על עזה".

איסמעיל הנייה במעבר רפיח, ממתין לאסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
"לא נשב בחיבוק ידיים". ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה/AP

הפגישה נערכה ביוזמת חמאס וזומנו אליה נציגים מכל הארגונים הפועלים בעזה, ביניהם הג'יהאד האיסלמי, החזית העממית, החזית הדמוקרטית וארגונים אחרים. בתום הפגישה כינסו הנציגים מסיבת עיתונאים שבה הבהירו כי דנו בדרכים לגבש תגובה מוסכמת על "ההפרות" הישראליות "וזאת במטרה למנוע פגיעה בעם הפלסטיני".

דובר חמאס ברצועת עזה, סאמי אבו זוהרי, הטיל בתום הפגישה את האחריות להסלמה האחרונה בעזה על ישראל. הוא קרא לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות אדם להתערב באופן מידי כדי להפסיק את המתקפה הישראלית על העם הפלסטיני, והוסיף: "ישראל מפרה את כל ההבנות הבינלאומיות כשהיא פוגעת בילדים ונשים חפים מפשע".

בית נפגע מנפילה של גראד בנתיבות, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
בית שנפגע מרקטה בנתיבות, היום/דייב בוימוביץ'

בתוך כך, הזרוע הצבאית של החזית העממית - גדודי אבו עלי מוסטפא - אשר אנשיה ירו לעבר הג'יפ הישראלי שלשום בגבול עזה, הודיעה היום כי החליטה לכנות פעולה זו "הדרך לצפת". שם זה "עוקץ" את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אשר אמר בראיון לחדשות ערוץ 2 לפני כשבוע וחצי שהוא "רוצה לבקר" בצפת, עיר הולדתו, אך אין לו זכות לגור שם. בפלגים המתנגדים לפתח גברה בשבוע האחרון הביקורת על אבו מאזן בטענה שוויתר בדבריו אלו על זכות השיבה.

על רקע ההסלמה: נתניהו יכנס מחר את התשיעייה

כאמור, הערב נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו עם שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ ובכירים נוספים במערכת הביטחון , במטרה לבחון את הרחבת פעילות צה"ל בגבול הרצועה, לנוכח ירי הרקטות המתמשך לשטח ישראל. גורמים מדיניים שבו והדגישו היום כי ישראל לא תקבל את המשך הירי על אזרחיה, וכי הממשלה "לא תהסס לפעול כדי להשיב את הביטחון לגבול הרצועה". מחר יכנס נתניהו את פורום שרי התשיעייה, לדיון בדרכי התגובה לירי מעזה וכן במתיחות בגבול סוריה, והמהלך לשדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם.

מוקדם יותר היום קיים נתניהו מפגש מתוקשר באשקלון עם השגרירים הזרים המוצבים בישראל, בו הדגיש את זכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני ירי הטילים, ואת העובדה כי ישראל רואה בחמאס אחראי בלעדי להסלמה. "לא נשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות ונשנות, כמעט יום יומיות, על אזרחינו, על ילדינו", אמר נתניהו לשגרירים, לאחר שכבר אמש החל בבחינת תוכניות הסברה להכשרת דעת הקהל העולמית לקראת אפשרות של הרחבת והחרפת פעולת צה?ל ברצועה.

"למעלה ממיליון אזרחים צריכים לחיות במציאות שבה תוך 15 או 30 שניות הם צריכים למצוא מחסה מפני טרוריסטים שיורים על אזרחים, בשעה שהם מסתתרים מאחורי אזרחים. זה פשע מלחמה כפול. אף אחת מהממשלות שלכם לא הייתה מקבלת מצב כזה, אנחנו לא מקבלים מצב כזה, אני כראש ממשלת ישראל לא מוכן לקבל מצב כזה, ואנחנו נפעל להפסיק את זה", הוסיף נתניהו הדגיש כי ישראל רואה בחמאס אחראי להסלמה: "למרות שהארגונים הקטנים בעזה מבצעים את ירי הרקטות, החמאס מעודד את הירי ומנהל ומתאם אותו בין הארגונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully