וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה בדרום: דיונים במטכ"ל; מצרים מנסה למנוע תקיפה

בעוד המצרים לוחצים על ישראל להימנע מהחרפת הלחימה, אוזנו של הרמטכ"ל קשובה לבכירים בפיקוד דרום שקוראים להשיב לירי לעבר הדרום בעוצמה. "חמאס חש תמיכה מטורקיה ומצרים"

שי מכלוף

שעות גורליות במערכת הביטחון: הרמטכ"ל בני גנץ דן הבוקר (שני) באופן התגובה להמשך שיגורי הרקטות מרצועת עזה, ברקע קריאות בפיקוד הדרום להחריף באופן משמעותי את תגובת צה"ל לירי לעבר יישובי הגזרה. "הפלסטינים מפרשים את האיפוק הישראלי כחולשה", הסביר קצין בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות את התחושות בקרב הקצונה הבכירה בצבא. עם זאת, במקביל להתייעצויות אותן מקיים הרמטכ"ל, פועלים המצרים ללחוץ על ישראל להימנע מתקיפה רחבה ברצועת עזה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
הבוקר: רקטה פגעה בחנות בנתיבות, מטח לעבר חוף אשקלון
ישראל: אין הפסקת אש, מוכנים להכות בחמאס
אמש: שתי פגיעות ישירות בבתים; נתניהו מכין העולם לתקיפה רחבה
בת המצווה של רומי נדחתה: "רקטות נחתו באולם"

בית נפגע מנפילה של גראד בנתיבות, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"הפלסטינים מפרשים את האיפוק כחולשה". פגיעת רקטה בנתיבות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

כבר בשעות הבוקר המוקדמות קיים גנץ שורת דיונים עם ראש אגף המבצעים אלוף יואב הר אבן, ראש אמ"ן אביב כוכבי ועם אלוף פיקוד דרום טל רוסו, באשר להתפתחויות האחרונות ברצועת עזה, המשך שיגורי הרקטות לעבר שטח ישראל ומגוון התגובות שעומדות על הפרק. קצין בכיר אמר הבוקר כי הפרשי הזמן בין סבבי האלימות ברצועת עזה התקצרו באופן משמעותי בחודשים האחרונים, וכי "ארגוני הטרור בעזה מעריכים שיש להם רוח גבית מטורקיה ומצרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בתוך כך, ביטל הרמטכ"ל את השתתפותו הערב במפגש לקצינים פורשים בדרגות אלוף משנה ותת אלוף. על פי המסורת הצה"לית, מדי שנה מקיים הרמטכ"ל ערב עבור קצינים פורשים משירות צבאי, אך בשל ההתפתחויות ברצועת עזה החליט לבטל את השתתפותו.

גורם ביטחוני ציין הבוקר כי הצטברות האירועים, בנוסף למטעני החבלה שהופעלו לאורך גדר המערכת, חשיפת מנהרת התופת ואירועים שפרסומם טרם הותר, מחייבים תגובה ברורה שתרתיע את הצד שני. בתוך כך, נשמעת ביקורת בתוך מערכת הביטחון לפיה שני סבבי הלחימה האחרונים בדרום החלו בתגובת צה"ל לפגיעה בחיילים, ומי ששילם את המחיר היו תושבי הדרום. "הגיע הזמן לשנות את המשוואה. למרות הלחץ שמפעילים המצרים להבליג על הירי, רק בגלל שאין הרוגים בצד הישראלי".

ראש הממשלה מכין את העולם לתקיפה רחבה בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום עם שורה של שגרירים זרים וידון עמם בהערכות המצב כפי שהן נתפסות בישראל. גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו כי "אבו מאזן טוען שהוא הנציג הבלעדי של העם הפלסטיני אבל הוא מסרב לקחת אחריות על המתרחש בעזה".

בעוד הירי נמשך, קיים אתמול ראש הממשלה הערכות מצב ביטחוניות עם ראשי מערכת הביטחון בנוגע למתרחש בדרום ובגבול סוריה, ואף נפגש עם הרמטכ"ל, בני גנץ. בהמשך לדבריו בישיבת הממשלה, לפיהם העולם צריך להבין שישראל לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים, עסקו גורמים בסביבתו ובלשכתו בהכנת דעת הקהל העולמית לפעולה ישראלית רחבה בעזה ובמהלך היום אף הוצגו בפניו תכניות הסברה בנושא.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
טל שלו - tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully