וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: אין הפסקת אש, מוכנים להכות בחמאס

בירושלים דחו את הדיווחים על הסכם הפסקת אש עם החמאס בתיווך מצרי והבהירו כי אין רגיעה. "המצב הזה לא יכול להימשך", אמר גורם בפיקוד דרום. צה"ל תקף ברצועה וזיהה פגיעה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

לאחר שעשרות רקטות נורו אמש (ראשון) לעבר שטח ישראל ודיווחים מגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס החלו להתפרסם, הבהירו בישראל כי כל עוד הירי מהרצועה נמשך - לא תהיה הפסקת אש.

בתוך כך, מצה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף הלילה מנהרת טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, וכן אתר שיגור בדרום הרצועה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

מוקדם יותר מסרו גורמים פלסטינים לאתר "פלסטין היום", המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי, כי הפסקת האש בין הפלגים הפלסטינים בעזה לבין ישראל כבר נכנסה לתוקפה בשעה 21:30, בעקבות תיווך מצרי. לדבריהם, המצרים השקיעו מאמצים רבים להפסיק את המתקפה הישראלית על עזה. "בשעות הקרובות נדע אם ישראל ממלאת אחר הפסקת האש", מסרו. עוד הוסיפו כי אם ישראל תפר את הרגיעה, הפלגים הפלסטינים בעזה יגיבו ביד קשה.

גורמים במערכת הביטחון ציינו כי למרות הגישושים של בכירים במצרים, "כל עוד ואין שקט בשטח מדינת ישראל לא יהיה שקט ברצועת עזה", אמר גורם ביטחוני בכיר. קצינים בפיקוד דרום העריכו כי ארגוני הטרור ערים לכך שמזג האוויר הקשה והעננות הכבדה מעל רצועת עזה מקשים על אופי התגובה של הצבא ובשל כך הם ממשיכים לשגר רקטות לעבר ישראל. אחד הקצינים אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הגיע הזמן להחריף את התגובה על מה שקורה באזור. המצב הזה לא יכול להימשך, אבל צריך לבחור את הרגע הנכון לעשות את זה. הכול מוכן להכות בחמאס. זה עניין של זמן".

בירושלים אף דחו הערב בחריפות את הדיווחים לפיהם הושגה הסכמה על הפסקת אש עם החמאס בתיווך מצרי. "הירי לא מפסיק ורק הערב היתה פגיעה ישירה. בחמאס בונים על זה שישראל תימנע מלהגיב, אך אין שום הפסקת אש", אמר גורם מדיני בכיר לוואלה! חדשות. לדברי הגורם המדיני, בחודשים האחרונים המרחק בין סבבי ההסלמה בגבול הרצועה הולך ומתקצר, וגם הפעילות החבלנית באזור גבול מצרים הולכת ומתגברת, ולכן ישראל רואה בחמאס אחראי לכל המתרחש באזור.

רקטה בבית בשדרות. דייב בוימוביץ'
הבית שספג פגיעה ישירה בשדרות/דייב בוימוביץ'

63 רקטות נורו במהלך היום מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וארבעה הוגדרו כנפגעי חרדה. הם טופלו בידי צוותים של מגן דוד אדום ופונו לטיפולים רפואיים בבתי החולים ברזילי באשקלון וסורוקה בבאר שבע. שלושה בתים ספגו פגיעות ישירות וכמה אחרים ספגו רסיסים מרקטות שהתפוצצו בסביבתם.

על פי הנחיות מערכת הביטחון, מתבקשים התושבים להישאר בסמיכות למרחב מוגן. לימודים יתקיימו מחר בהתאם להנחיות פיקוד העורף. בשלב זה יחזרו ללמוד בגן יבנה ובמכללת ספיר. על פי ההנחיות ניתן לקיים מחר לימודים, אולם במרבית הישובים והמועצות תיערך הערכת מצב ובהתאם להתפתחויות יוחלט היכן יתקיימו לימודים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
התחממות בדרום , נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"ישראל לא תקבל בשום אופן את הכללים שחמאס מנסה לשנות בגבול הרצועה", זירת נפילת אחת הרקטות/דייב בוימוביץ'

בעוד ראש הממשלה החל היום בהיערכות מדינית לקראת גיוס תמיכה בינלאומית להרחבת פעולות צה"ל ברצועה, שר הביטחון, אהוד ברק, המשיך במהלך הערב בהתייעצויות שוטפות בנוגע למתרחש בדרום, והנחה את צה"ל לבחון את אפשרויות החרפת התגובות נגד חמאס וארגוני הטרור בעזה.

"אנו נכה באירגוני הטרור בקצב הולך וגובר והמחיר יהיה קשה וכואב", אמר ברק מוקדם יותר הערב בכנס ביטחון המולדת בתל אביב, "בחודש האחרון נהרגו מעל ל-20 מחבלים ומספר אזרחים ברצועת עזה, והיו עשרות פצועים. הירי לא נפסק גם היום". ברק הדגיש כי "ישראל לא תקבל בשום אופן את הכללים שחמאס מנסה לשנות בגבול הרצועה", והוסיף כי "אם נאלץ להיכנס שוב לעזה כדי להכות בחמאס ולהחזיר את ביטחון תושבי ישראל - לא נהסס".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
שתי פגיעות ישירות בבתים; נתניהו מכין העולם לתקיפה רחבה
בת המצווה של רומי נדחתה: "רקטות נחתו באולם"
בין אירן לקטאר: מה גרם לחמאס לחדש את הירי?

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב: nir_yah@walla.com
לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully