וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מזהיר מתקיפה בעזה: "לא 'זבנג וגמרנו', פעולה שיטתית"

שר הביטחון הבהיר כי ישראל לא תעמוד מנגד נוכח ירי הרקטות המתמשך לעבר יישובי הדרום: "נחזק את ההרתעה ונחזיר את השקט". ראש הממשלה נתניהו: "העולם מבין שהמצב לא מקובל"

צילום: שי מכלוף ודניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

על רקע ירי הרקטות הבלתי פוסק, הבהירו היום (שני) ראש הממשלה ושר הביטחון כי ישראל לא תשתוק נוכח האיום על תושבי הדרום. "אנו פועלים ונפעל בתקיפות ואחריות כדי לחזק את ההרתעה ולהחזיר את השקט", אמר שר הביטחון, אהוד ברק, בעת שביקר בבית החולים סורוקה בבאר שבע חיילים שנפגעו מירי טיל נ"ט לעבר ג'יפ צה"ל סמוך לנחל עוז ביום שבת. "צריך להבין, יחד עם זאת, שלא מדובר ב'זבנג וגמרנו', אלא בפעולה שיטתית".

שר הביטחון אהוד ברק עם החייל שמעון אלנקרי, שנפצע באירוע שאירע לפני יומיים בגדר, בבית החולים סורוקה, בבאר שבע. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"סומכים על צה"ל". ברק בבית החולים סורוקה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ברק איחל החלמה לפצועים והביע את הערכתו ל"כושר העמידה" של ראשי המועצות ותושבי הדרום נוכח הירי הכבד. "יש לנו רמטכ"ל ואלוף פיקוד מצוינים ואנו סומכים על צה"ל. ההחלטות תתקבלנה כאשר נצטרך אותן", הוסיף ברק וקרא לשים סוף לדיבורים על תקיפה אפשרית של צה"ל בעזה. "אני רוצה לקרוא מכאן להפסיק את הדברת האינסופית סביב מה, איפה ואיך בדיוק לעשות לחמאס. זה משרת רק את החמאס ולא נעלם מעינינו שככל ששר או איש ציבור רחוק יותר מאחריות, כך הדברת יותר בוטה וחדה ומשתלחת. צריך להפסיק הדיבורים ולתת לצה"ל להתכונן ולדרג המדיני להחליט איך בדיוק צריך להגיב". ברק מקיים בקריה בתל אביב התייעצות עם הרמטכ"ל בני גנץ, אלוף פיקוד דרום טל רוסו, בכירי צה"ל וראשי מערכת הביטחון והמודיעין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מזג האוויר מונע תקיפה בעזה?

אם כך, מה מונע מההנהגה המדינית והביטחונית להחליט על יציאה למבצע נרחב בעזה? האם אלו תנאי מזג האוויר החורפיים והעננות הכבדה? במערכת הביטחון גוברות ההערכות כי צה"ל ייאלץ להגיב בצורה חריפה וקשה נגד פעילות ארגוני הטרור ברצועת עזה. גורם ביטחוני בכיר העריך היום כי סבב ההסלמה הנוכחי יסתיים מוקדם מן הצפוי, אך בשל התמשכות שיגורי הרקטות בוחנים בצה"ל את האפשרות להגיב בצורה נרחבת, כולל בחינה של חזרה לסיכולים הממוקדים נגד בכירי הארגונים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום עם שגרירים באשקלון וניסה להעביר דרכם מסר מדאיג לקהילה הבינלאומית. "כשנשמעת אזעקה, לכולנו יש בדיוק 30 שניות למצוא מחסה. זה מצב שבו מיליון ישראלים נמצאים בו. מדובר במשפחות, קשישים, ילדים", אמר ראש הממשלה. "מיליון ישראלים הם מטרה יומיומית לאנשים שלקחו אזורים שהממשלה הישראלית פינתה. עכשיו הם מתחבאים מאחורי אזרחים, כשהם יורים בילדינו. מיליון ישראלים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירים באשקלון, נובמבר 2012. דרור עינב
"ננקוט בכל דרך אפשרית כדי לעצור את זה". נתניהו באשקלון, היום/דרור עינב

"אני לא יודע אם הממשלות שלכם יכולות לקבל כזה מצב. אני לא חושב שהאזרחים בערים שלכם יחשבו שהמצב הזה מקובל ויכול להימשך באופן יומיומי. אני חושב שהעולם כולו מבין שהמצב לא מקובל", הוסיף ראש הממשלה. "זה מצב שמדינת ישראל לא יכולה לקבל, ואני כראש ממשלת ישראל לא יכול לקבל. לכן, אנחנו הולכים להילחם למען זכויות התושבים שלנו להגן על עצמם. וננקוט בכל דרך אפשרית כדי לעצור את זה. זו לא רק זכותנו, זו חובתנו".

פגיעת קסאם במפעל בנתיבות. דרור עינב
המפעל שנפגע בנתיבות, היום/דרור עינב

בינתיים, כאמור, נמשך ירי הרקטות המסיבי. בשעות הצהריים התפוצצו שתי רקטות בשטח מפעל קרמיקה בנתיבות. נזק רב נגרם למפעל, ובמקום ישנם עשרה נפגעי חרדה. שתי הרקטות הללו מצטרפות לרקטה נוספת שנפלה היום בנתיבות. הבוקר פגעה רקטה בחנות בעיר והסבה נזק לרשת החשמל. החנות הייתה ריקה מאנשים, אך 26 בני אדם ששהו בקרבת מקום לקו בחרדה. למבנה החנות נגרם נזק עקבות כדוריות מתכת שחדרו דרך החלון. צוותי מד"א וכיבוי אש הגיעו לזירה והחלו לפעול לכיבוי הלהבות ולהערכת הנזק. במקביל, הוזנקו לאזור עובדי חברת החשמל שפועלים במקום על מנת להבטיח את החזרת אספקת החשמל לאזור.

בית נפגע מנפילה של גראד בנתיבות, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
החנות שנפגעה בנתיבות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

חמש רקטות נוספות נורו היום לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. אחת יורטה באמצעות מערכת כיפת ברזל, וחיפושים מתקיימים אחר שרידי יתר ארבע הרקטות. אזעקה נשמעה בעיר אשקלון. שלוש רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully