וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "נתניהו דוחף להסלמה בגלל הבחירות"

ניר יהב

13.11.2012 / 22:07

מפלגת השלטון במצרים, בראשה עומד הנשיא מוחמד מורסי, פרסמה הודעה בה האשימה את ישראל באחריות להסלמה בגבול רצועת עזה: "מכונת המלחמה הציונית מנוצלת לשיקולי בחירות"

על רקע המתיחות בגבול רצועת עזה וברמת הגולן בימים האחרונים, פרסמה היום (שלישי) מפלגת "החירות והצדק" של תנועת האחים המוסלמים, מפלגת השלטון במצרים, הודעה בה טענה כי ישראל נושאת באחריות להסלמה וזאת בשל מערכת הבחירות. "התמורות הדמוקרטיות שמתחוללות בעולם הערבי מציגות את מדינת הכיבוש הציוני כמדינה גזענית כובשת בלב אזור דמוקרטי אמיתי", נמסר.

בהודעה נכתב עוד כי בשל המצב שנוצר, "ההנהגה הימנית הקיצונית בישראל, המיוצגת על ידי נתניהו וליברמן, דוחפת להסלמה צבאית נגד אירן, לאחר מכן נגד רצועת עזה הנצורה, וגם נגד סוריה – שם מתנהלת מהפכה אמיתית למען חירות ודמוקרטיה".

מורסי מרגיע: "אין סיבה לדאגה מנוכחותנו בסיני". רויטרס
גיבוי לעזה. מורסי/רויטרס

המפלגה, שעליה נמנה גם נשיא מצרים מוחמד מורסי, קראה בהודעתה לעולם הערבי והאיסלמי, לממשלות המעוניינות ביציבות וביטחון במזרח התיכון, וכן לכל בני החורין בעולם שתומכים בזכות העמים לחירות ודמוקרטיה, "לעצור את מכונת המלחמה הציונית שמנוצלת לשיקולי בחירות צרים למען אינטרסים אישיים ומפלגתיים שאין להם שום קשר לאינטרסים אנושיים של שלום, ביטחון ויציבות".

פלסטינים שנפגעו בתקיפת צה"ל ברצועה נומבר 2012. רויטרס
פינוי פצועים מהפצצה ישראלית בעזה, בסוף השבוע/רויטרס

אתמול אמר קצין בכיר בצה"ל כי הפרשי הזמן בין סבבי האלימות ברצועת עזה התקצרו באופן משמעותי בחודשים האחרונים, וכי "ארגוני הטרור בעזה מעריכים שיש להם רוח גבית מטורקיה ומצרים". עם זאת, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי מצרים מפעילה לחץ על הצדדים להגיע להסכם הפסקת אש.

לאחר מספר ימים של ירי רקטי בלתי פוסק לעבר יישובי הדרום, בשעות האחרונות קיים שקט יחסי בגזרה. עם זאת, הבוקר נורתה רקטה לעבר העיר אשדוד, אך היא התפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. מאוחר יותר התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. גם במקרה הזה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully