וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ה"אמזונות" של קדאפי נרצחה: "חשד לנקמה"

גופתה של זהרה אל-בוגדהישי, שהייתה חלק מיחידת האבטחה המובחרת של שליט לוב לשעבר, אותרה מבותרת בדירתה בקהיר. נבדק חשד שנרצחה בידי אחיה שהתנגד לכך שתהיה שחקנית קולנוע

למעלה משנה לאחר שנלכד בידי המורדים ומצא את מותו, נמצאה לאחרונה גופתה של אחת ה"אמזונות" ששירתו את שליט לוב, מועמר קדאפי. רשת "אל-ערביה" דיווחה היום (שלישי) כי שירותי הביטחון המצריים מצאו את גופתה המבותרת של זהרה אל-בוגדהישי בדירתה בקהיר. על פי הדיווח, אחותה של אל-בוגדהישי היא שאיתרה את גופתה, בתום חמישה ימים בהם הטלפון הנייד שלה היה סגור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-בוגדהישי נדקרה בעשרה חלקים מגופה. הדיווח ב"אל-ערביה", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דפקתי בדלת מספר פעמים, אך לא הייתה תשובה", שחזרה האחות. "אז, בעזרת שכניה, פרצנו את הדלת ומצאנו את גופתה המבותרת בחדר השינה". לדברי התובע הכללי במצרים, אל-בוגדהישי נדקרה בעשרה חלקים מגופה. העיתון "אל-ביאן", הרואה אור בדובאי, דיווח כי במצרים נפתחה חקירה לבירור נסיבות מותה של אל-בגדהישי, שהגיעה למדינה כפליטה.

מחקירה ראשונית עולה כי ייתכן והרקע לרצח האכזרי הוא נקמה. שומר הבניין בו התגוררה אל-בגדהישי סיפר כי ראה את אחיה יוצא מהבניין שעות אחדות לפני שגופתה התגלתה. מאוחר יותר התברר כי האח עזב את מצרים ללוב. העיתון המצרי "אל-פג'אר" העריך כי קיימת אפשרות שאחיה של אל-בגדהישי רצח אותה כיוון שהתנגד לתכניתה להפוך לשחקנית קולנוע במצרים – דבר שאסור בלוב.

שליט לוב מועמר קדאפי ומאחוריו כמה משומרות הראש שלו, שכונו "האמזונות", במסיבת עיתונאים בנציבות האיחוד האירופי, בריסל, אפריל 2004. AP Photo/Thierry Charlier, AP
אנס אותן והתעלל בהן מינית? קדאפי וה"אמזונות"/AP, AP Photo/Thierry Charlier

באוגוסט אשתקד דיווח העיתון "סאנדיי טיימס" של מלטה כי חמש נשים ששימשו כשומרות ראש של קדאפי כחלק מיחידת האבטחה המובחרת שלו, וזכו לכינוי "האמזונות", טוענות כי הוא אנס אותן והתעלל בהן מינית. כתבת העיתון ריאיין פסיכולוגית מהעיר בנגזי, שסיפרה כי על רקע הדחתו של קדאפי והשתלטותם של המורדים על המדינה, סיפרו לה כמה מאותן "אמזונות" כי הן עברו התעללות מינית מידי קדאפי ובניו, וכאשר אלו החליטו בשלב מסוים כי "השתעממו" מהן - פיטרו אותן מעבודתן.

ספר חדש שיצא לאור לפני כחודשיים בצרפת חשף כי שליט לוב לשעבר היכה ואנס ילדות שנחטפו על מנת לשמש לו שפחות מין. שורה של עדויות קשות שאספה כתבת העיתון הצרפתי "לה מונד", אניק קוג'ן, חשפו בספר כיצד נהג קדאפי לאנוס את הילדות, שהוחזקו במרתף, "בין קריאת הודעה אחת לשנייה בדואר האלקטרוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully