וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בין מייל למייל: כך אנס קדאפי שפחות-מין קטינות"

ספר חדש חושף שורה של עדויות קשות מנשים שנחטפו, הוחזקו במרתף ואולצו לצפות בסרטים פורנוגרפיים בהוראת הרודן הלובי. "הוא אמר: 'אל תפחדי, אני האבא שלך... וגם המאהב שלך"

שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, היכה ואנס ילדות שנחטפו על מנת לשמש לו שפחות מין – כך חושף ספר חדש שיצא לאור בשבוע שעבר בצרפת. שורה של עדויות קשות שאספה כתבת העיתון הצרפתי "לה מונד", אניק קוג'ן, חושפות כיצד נהג קדאפי לאנוס את הילדות, שהוחזקו במרתף, "בין קריאת הודעה אחת לשנייה בדואר האלקטרוני".

שליט לוב מועמר קדאפי. AP
"עבור קדאפי, אונס היה נשק. דרך של שליטה בבני אדם"/AP

זו אינה הפעם הראשונה בה נחשפים סיפורים מאורח חייו של הדיקטטור ששלט בלוב במשך למעלה מארבעה עשורים ונרצח באכזריות באוקטובר אשתקד. בעבר דווח כי חמש נשים ששימשו כשומרות ראש של קדאפי, כחלק מיחידת האבטחה המובחרת שלו, וזכו לכינוי "האמזונות", טענו כי הוא אנס אותן והתעלל בהן מינית.

שליט לוב מועמר קדאפי ומאחוריו כמה משומרות הראש שלו, שכונו "האמזונות", במסיבת עיתונאים בנציבות האיחוד האירופי, בריסל, אפריל 2004. AP Photo/Thierry Charlier, AP
שימשו כחלק מיחידת האבטחה המובחרת שלו. קדאפי ו"האמזונות"/AP, AP Photo/Thierry Charlier

עם זאת, הספר החדש חושף כיצד בחר קדאפי את הילדות הקטנות, החזיק אותן בחדרים או בדירות קטנות, ודרש שיופיעו לפניו בכל שעות היממה כשהן לבושות בתחתונים בלבד. לדברי מחברת הספר, הנשים נחשפו ל"סוגים הקשים ביותר" של השפלה מינית. "עבור קדאפי, אונס היה נשק. דרך של שליטה בבני אדם", אמרה קוג'ן בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית.

גיבורת הספר היא סוראיה, אחת הנשים שנפלו קורבן להתעללות של הרודן במשך שנים. לטענתה, היא נחטפה בשנת 2004, בעודה בת 15 בלבד, על ידי "ציידי הכישרונות" של קדאפי, לאחר שנבחרה להעניק לו זר בעת ביקורו בבית ספרה. בעת קבלת הזר, לדבריה, קדאפי הניח את ידו על ראשה – ובכך למעשה אישר "את זו אני רוצה". יום לאחר מכן, נשים במדים הופיעו במספרה של אמה בעיר סירת והסבירו שהשליט מעוניין שבתה תשתתף בטקס נוסף.

צפו בראיון עם מחברת הספר החדש

סוראיה גוללה בפני המחברת את סיפורה, מראשיתו. לדבריה, היא הוסעה במשך שעות במדבר, עברה בדיקות דם ומדידת חזה ולאחר מכן הופשטה ושיערה גולח. היא הולבשה בתחתוני חוטיני ובשמלת סאטן לבנה עם מחשוף עמוק ולוותה לחדרו של קדאפי, אותו מצאה עירום לגמרי. "הוא תפס את ידי והכריח אותי לשבת לצדו על המיטה", שחזרה בספר. "לא העזתי להביט בו. הוא אמר: 'אל תפחדי. אני האבא שלך.. אך אני גם אח שלך והמאהב שלך. את הולכת לגור איתי לנצח". לאחר שנאבקה בו, לדבריה, היא נשלח לסדרת חינוך, על פי בקשת קדאפי.

מין אוראלי וסרטים פורנוגרפיים

סוראיה סיפרה כיצד לעיתים בנות נוספות היו מצטרפות אליה ואל קדאפי בחדר המיטות. לדבריה, כשאחת הבנות הייתה מבצעת בשליט מין אוראלי, קדאפי היה אומר לה: "צפי ולמדי". עוד סיפרה כי ה"מחנכת" שהפקיד קדאפי על הבנות, מברוקה שמה, אף העבירה לה סרטים פורנוגרפיים והורתה לה לצפות בהם כ"שיעורי בית".

לדברי המחברת, חייה של סוראיה קשים מנשוא בימים אלה. היא אינה מתגוררת בביתה ואף ניתקה את היחסים עם בני משפחתה, שמתביישים בה. "חלק מהאחים שלה היו רוצים לראות אותה מתה ואפילו היו רוצחים אותה בעצמם בעבור 'כבוד המשפחה'", אמרה קוג'ן. "הנשים הללו לא בחרו להיאנס ולהיות מוחרמות. כיום, הן מפוחדות עד מאוד רק מהמחשבה שהסודות והכאבים שלהן נחשפים".

בתשובה לשאלה כיצד הצליחה לשכנע את הנשים להתראיין, השיבה קוג'ן כי היא חשה "ברת מזל" על שזכתה להכיר את אותן נשים "שמעטות מהן מוכנות לדבר". לדבריה, "הן כל כך היו רוצות לראות את קדאפי נשפט על פשעיו יום אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully