וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבריטניה: "נציגו של בן לאדן" שוחרר לביתו

המטיף הקיצוני אבו קתאדה שוחרר בערבות, לאחר שבית המשפט הבריטי אסר על הסגרתו לירדן, שם הוא עומד בפני אישומי טרור - מחשש שלא יזכה למשפט הוגן. ממשלת בריטניה: "נערער"

אחרי יותר מעשור, בריטניה עדיין לא מצליחה להיפטר מהמטיף האיסלמי הקיצוני, אבו קתאדה - שנודע גם כ"שגרירו של בן-לאדן" באירופה. אבו קתאדה, במקור פלסטיני מבית לחם, שוחרר היום (שלישי) בערבות מהכלא. בשעות הצהריים הוא חזר לביתו בלונדון, לאחר שאתמול קבע בית המשפט הבריטי כי אין לגרשו לירדן – שם הוא עומד בפני אישומי טרור – מחשש שלא יזכה למשפט הוגן.

בממשל הבריטי לא מרוצים מהפסיקה שהתקבלה אתמול נגד גירושו של אבו קתאדה, הידוע בפעילותו לגיוס כספים לארגוני טרור, בהם אל-קאעדה. ראש הממשלה, דיוויד קמרון, אישר כי בכוונת בריטניה לערער על הפסיקה. "קיבלנו מספר ערבויות (למשפט הוגן) מהשלטון הירדני, הם אפילו שינו את החוקה", אמר דוברו של קמרון. כמו כן, הוסיף כי בינתיים, הממשלה "תנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להבטיח שאבו קתאדה לא יהווה איום ביטחוני".

מפגינים מול ביתו של המטיף הקיצוני אבו קתאדה ששוחרר בערבות, לונדון, נובמבר 2012. רויטרס
"להיפטר מאבו קתאדה". מפגינים מחוץ לביתו של אבו קתאדה, היום/רויטרס

השופטים פסקו לטובת אבו קתאדה, נוכח הטענה שממשלת ירדן עלולה להשתמש נגדו בעדויות "לא כשרות" שנגבו מפי אסירים ירדנים באמצעות עינויים. על אף ביקורת בקרב רבים בבריטניה, הרואים באבו קתאדה איום בטחוני חמור, נראה כי אין מה לעשות כדי לשנות את רוע הגזרה. גם אם פסק הדין יבוטל, קתאדה צפוי לפנות לבית המשפט האירופי לזכויות אדם על מנת שיברר את כוונותיה של ירדן, הליך שעשוי לארוך שנים רבות.

המטיף הקיצוני אבו קתאדה שב לביתו בלונדון לאחר ששוחרר בערבות, נובמבר 2012. רויטרס
אבו קתאדה מחוץ לביתו בלונדון, היום/רויטרס

אבו קתאדה הפלסטיני נחשב למי שהעניק השראה לטרוריסטים רבים, ובהם אף אחד מחוטפי המטוסים ב-11 בספטמבר 2001. הוא הגיע לממלכה לראשונה ב-1993, עם דרכון מזויף של איחוד האמירויות, וביקש מקלט עבורו, עבור אשתו ועבור שלושת ילדיו, לאחר שעבר, לטענתו, עינויים בכלא הירדני. הוא הוכר כפליט והורשה להישאר במדינה עד 1998.

בעודו ממתין לקבלת אישור שהייה קבוע, הוא הורשע בירדן בתכנון התקפות טרור ביום המילניום. הוא נעצר בשנת 2002, ומאז הוא מצוי לסירוגין בהליכי הסגרה. את רוב השנים האחרונות בילה במעצר מנהלי. בפברואר האחרון שוחרר בערבות, נעצר שוב בחודש אפריל, וכעת, כאמור, הוא שוחרר בערבות פעם נוספת. הוא מכחיש את כל ההאשמות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully