וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר קידום בניית 675 יחידות דיור בהתנחלות איתמר

יהושע בריינר

12.11.2012 / 14:46

משרד הביטחון אישר את קידום התכנית כבר בחודש ספטמבר, שתכשיר 137 מבנים שהוקמו ללא היתר. התכנית תועבר לאישור סופי של ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי בהמשך השבוע

משרד הביטחון אישר בספטמבר האחרון קידום תכנית לבניית 675 יחידות דיור חדשות בהתנחלות איתמר, שמתוכן "יולבנו" 137 מבנים שכבר הוקמו בלא כל ההיתרים. התכנית כולה תועבר לאישור סופי של ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי בהמשך השבוע, בעקבות אישור משרד הביטחון. יש לציין כי שר הביטחון אהוד ברק לא חתם עד היום על אישור תב"ע להתנחלות, ולמרות זאת הבנייה בה ממשיכה להתנהל. התכנית אושרה להפקדה להתנגדויות בוועדה לתכנון במנהל האזרחי וקידומה ידרוש אישור נוסף ממשרד הביטחון וכן אישור של קצין ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי. כיום מתגוררות בהתנחלות כמאתיים משפחות, כולל במאחזים הסמוכים להתנחלות.

מאז רצח בני משפחת פוגל במרץ 2011, לחצו המתנחלים על מערכת הביטחון לאשר הקמת יחידות דיור נוספות כתשובה לפיגוע הקשה. בין היתר קודמו מאז פיתוח תשתיות מרובות ביישוב ובהן סלילת כבישים, קידום תכנית התב"ע הכללית ליישוב וכאמור, הגדלה משמעותית של מספר יחידות הדיור. מעבר לכך, צפוי המנהל האזרחי לחדש בדיון השבוע את ההחלטה להפקיד תכנית לבניית 230 יחידות דיור בהתנחלות מעון שבדרום הר חברון, תכנית שכבר אושרה ב-2005 ומאז לא קודמה.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "קידום הליכי תכנון של התב"ע של איתמר שהינו ישוב חוקי, אושר לצורך הסדרת המצב הקיים. באשר לבנייה מעבר לקיים, מתן היתרי בנייה טעון אישור נוסף של משרד הביטחון. כל בנייה נוספת מחייבת אישור נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully