וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי הבנייה בגילה מביא להתגוששות פוליטית

טל שלו

20.10.2012 / 13:15

מימין ומשמאל ניצלו את הודעת הגינוי של אירופה על אישור 800 יחידות דיור חדשות בשכונה להתנגחויות פוליטיות לקראת הבחירות. ליברמן: "שהאירופים יתמקדו בבעיותיהם"

עיתוי פרסום הודעת הגינוי של האיחוד האירופי בנוגע לבנייה בגילה לא יכול היה להיות טוב יותר: בשני צדי המערכת הפוליטית ניצלו הבוקר (שבת) את ההודעה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, נגד בניית 800 יחידות דיור בשכונה הירושלמית, להשמעת מסרי בחירות. בימין תקפו במילים קשות את אשטון על הגינוי, ובאופוזיציה מתחו ביקורת על ניצול הבמה הבינלאומית לאינטרסים פוליטיים.

אמש פרסמה אשטון הודעה חריפה, שבה הביעה דאגה רבה מהחלטת משרד הפנים לאשר את בנייתן של 800 יחידות דיור חדשות בגילה. "ההתנחלויות אינן חוקיות בהתאם לדין הבינלאומי ומאיימות על פתרון שתי המדינות. המשך הבנייה בהתנחלויות מקשה על חזרה למשא ומתן", ציינה אשטון. הבוקר פרסם שר החוץ, אביגדור ליברמן, תגובה חריפה לגינוי, שבה טען כי הוא אינו תורם דבר לקידום המשא ומתן, ומעיד על חוסר הבנה בסיסי של המציאות באזור. "שכונת גילה היא חלק בלתי נפרד מירושלים וירושלים היא חלק בלתי נפרד מישראל", אמר ליברמן, וקרא לאיחוד האירופי להתעסק בנושאים אחרים. "עדיף גם שהאיחוד האירופי יתמקד כרגע בבעיות המתעוררות בין עמים ולאומים שונים על אדמת אירופה, ולאחר פתרונן המוצלח נשמח לשמוע הצעות בנוגע לפתרון הבעיות עם הפלסטינים".

גלאון: "ליברמן מרשה לעצמו כי יודע שלא יינזף"

לליברמן הצטרף גם שר החינוך, גדעון סער, אשר אמר כי "מוזר שבשעה שהמזרח התיכון 'בוער', עשרות אלפי אזרחים נרצחים בסוריה ואירן ממשיכה לחתור לנשק גרעיני – הדבר שמטריד את האיחוד האירופי הוא בנייה בשכונת גילה בירושלים". בדברים שנשא באירוע שבתרבות בבאר שבע, הוסיף סער כי "הודעות מסוג זה מביאות לחוסר רלוונטיות של האיחוד האירופי לגבי מה שקורה במזרח התיכון". השר טען כי "הזכות שלנו על ירושלים לא פחותה מהזכות של האנגלים על לונדון או של הצרפתים על פריז, וזאת בלשון המעטה".

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, קרא לאירופה "להבין שירושלים היא בסיס הקיום של העם היהודי בארצו. הניסיון להטיל ספק בזכותנו לבנות בעיר הבירה שלנו הוא עיוורון להיסטוריה ולמציאות האזורית". ח"כ דני דנון (ליכוד) אף פנה לליברמן בדרישה לבטל את ביקורי נציגי האיחוד האירופי בישראל בחודש הקרוב במחאה על הגינוי. "כפי שבריסל היא עיר בבלגיה ומרסיי היא עיר בצרפת, כך גילה היא שכונה לגיטימית ומרכזית בירושלים בירת ישראל", אמר דנון.

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
"אישורי הבנייה אינם עומדים בסתירה לרצונה של הממשלה להגיע למשא ומתן". גילה/רויטרס

מנגד, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, תקפה את התנהלותו של ליברמן ואת השתלחויותיו באשטון. "ליברמן החליט כנראה להעלות על מזבח הבחירות של מפלגתו את יחסי ישראל עם העולם", אמרה גלאון באירוע שבתרבות ברעננה, והזכירה כי רק בתחילת השבוע אישר האיחוד האירופי גל נוסף של סנקציות נגד אירן, שעליהם הודה ליברמן לאשטון במכתב תודה מיוחד. "אבל את ליברמן זה לא מעניין, האינטרסים של ישראל כנראה פחות חשובים מהאינטרס המפלגתי. הוא גם מרשה לעצמו כי הוא יודע שמקומו בממשלה הבאה מובטח ושביבי אפילו לא ינזוף בו".

תכניות בנייה בגילה הן מוקש מוכר בתקופת ממשלת נתניהו, ובעוד הוא אינו רואה בגילה ובשכונות יהודיות נוספות במזרח ירושלים התנחלויות, בקהילה הבינלאומית חושבים אחרת. לפני כשנה עוררה תכנית בנייה אחרת בשכונה משבר חריף בין ישראל לקהילה הבינלאומית. אז היו אלה 1,100 יחידות דיור, שאושרו במקביל לניסיונו של הקוורטט להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בלשכת נתניהו דחו אז את הביקורת החריפה שהתעוררה בארצות הברית וגרמניה, והדגישו כי בכל תכנית שלום שהונחה על השולחן ב-18 השנים האחרונות, גילה נשארה חלק מירושלים, ולפיכך אישורי הבנייה אינם עומדים בסתירה לרצונה של הממשלה להגיע למשא ומתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully