וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית 84 יחידות דיור חדשות בקריית ארבע

יהושע בריינר

31.7.2012 / 0:01

משרד הביטחון אישר את תוספת הדירות, בניגוד למדיניות הממשלה לא לאשר בנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות. שלום עכשיו: "אישורי הבנייה בקריית ארבע הם מתנה מהמדינה לקיצוניים"

בנייה בשטחים - גם מחוץ לגושי ההתיישבויות: משרד הביטחון אישר באחרונה בניית 84 יחידות דיור חדשות בקריית ארבע. האישורים התקבלו לפני כשלושה שבועות כחלק מההטבות שאישר ראש הממשלה בנימין נתניהו למתנחלים בעקבות דחיית "חוק ההסדרה" בכנסת, אולם בניגוד למדיניות הממשלה עד כה, אישור זה הינו חריג מכיוון שעד כה נהגה הממשלה לאשר יחידות דיור חדשות בעיקר בגושי ההתיישבויות. הכוונה לאשר עשרות יחידות דיור דווקא בקריית ארבע עוררה ביקורת על שר הביטחון וראש הממשלה, שכן מדובר בהתנחלות אשר איננה נחשבת כגוש משום שהיא מרוחקת ומבודדת. מדובר ביחידות דיור שייבנו בשכונת רמת ממרא שבהתנחלות ואמורות להיות משווקות בעיקר לדור המשך של תושבי היישוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני משבח את שר הביטחון שחתם על אישורים להרחבת ההתיישבות בקריית ארבע-חברון", קריית ארבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שבתקופה האחרונה ממתינים בקריית ארבע זמן ארוך מן הרגיל לאישורי בנייה חדשים, זוכים בהתנחלות לעידוד מן הממשלה הנוכחית. כך למשל השקיע משרד התחבורה בסלילת כבישים בהתנחלות, במטרה מוצהרת לחבר את הכניסה לקריית ארבע למערת המכפלה בציר חדש וכן בתכנית של משרד החינוך שכוללת ביקורי תלמידים בעיר האבות. "אני משבח את שר הביטחון שחתם על אישורים להרחבת ההתיישבות בקריית ארבע-חברון", אמר ראש המועצה מלאכי לוינגר, "ובכלל אני שמח שממשלת ישראל החליטה לעשות צעדים לחיזוק ההתיישבות כאן. אינני מכיר עוד אנשים שמאמינים בתיאורית 'שתי המדינות' כולל אנשי שמאל שביקרו אצלנו לאחרונה. על הממשלה לאמץ את מסקנות ועדת אדמונד לוי ועלינו לקוות שאף גורם לא יפריע להמשך ההתפתחות ביהודה ושומרון".

דבר אישורי הבנייה נודע מדבריו של עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות איתן ברושי, שהוא הגורם המרכזי במשרד הביטחון בכל הקשור לבנייה בהתנחלויות, שהשיב לשאלת ח"כ דני דנון. "הליכוד נבחר לבנות וכך הוא עושה", אמר ח"כ דנון, "הגידול חסר התקדים בבניה ובהגירה החיובית ליהודה ושומרון נובעים ישירות מערכי הליכוד אשר מובילים את ההתיישבות במדינת ישראל לעידן חדש. היום אוניברסיטה באריאל ומחר גורדי שחקים ברחבי יהודה ושומרון".

ב"שלום עכשיו" ביקרו בחריפות את מתן האישורים. "אישורי הבנייה בקריית ארבע הם מתנה מהמדינה לקיצוניים", אמרו בארגון השמאל, "ממשלת ישראל ממשיכה לפנק, לפנק ולפנק רק מגזר אחד ודואגת להשאיר את המתנחלים מרוצים. במקום לבנות בתוך ישראל ממשיכה הממשלה להעדיף אך ורק את ההתנחלויות". מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי "אישור 84 יחידות הדיור איננו קשור לעובדה שהחוק שכונה 'חוק ההסדרה' לא עבר בקריאה ראשונה בכנסת. הבנייה בקריית ארבע שאושרה הינה במינון נמוך ומטרתה לאפשר קיום מרקם חיים מינימלי. מדובר בתוכנית ישנה שממתינה לאישור זמן רב. אין אישור זה מלמד על שינוי במדיניות הממשלה בנושא הבנייה ביהודה ושומרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully