וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילת מין: "לבני שכבה עם עריקאת - וצילמה בסתר"

ניר יהב

12.11.2012 / 12:27

לפני שבועיים פרסם עיתון מצרי דיווח מפוברק על עברה האפל של ציפי לבני, והיום התפרסם דיווח דומה בלבנון. סאיב עריקאת: הדיווח נועד לסכל את הפנייה לאו"ם, בכוונתי לתבוע

לפני כשבועיים, עיתון מצרי פרסם דיווח מפוברק לפיו שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, הודתה בקיום יחסי מין עם אישים ערבים כדי לקבל ויתורים מדיניים. הבוקר (שני) פרסם העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח ברוח דומה, לפיו לבני "הודתה" ששכבה עם שניים מבכירי הרשות הפלסטינית –סאיב עריקאת ויאסר עבד רבו - לאחר שקיבלה לכך אישור מהרב הראשי לישראל. עריקאת כבר הודיע הבוקר כי יתבע לדין כל עיתון "שימציא ידיעות על קשריו עם לבני".

העיתון הלבנוני התבסס בדיווחו על דברים שלבני אמרה לכאורה. הדיווח מצטט את שרת החוץ לשעבר ב"הודאה" המפלילה, וההסבר לכך הוא בדברים שאמר הרב הראשי לישראל, לפיהם הדבר מותר אם ביטחון המדינה תלוי בכך. לא ברור מאין לקוחים דבריה של לבני, ולכן גם רבים בתקשורת הערבית סבורים מדובר בדיווח שקרי. לפי הדיווח הזה, בחדר שבה "נועדו" לבני ושותפיה הפלסטינים הוצבה מצלמה, ולאחר מכן אף איימה לבני לפרסם את הסרטונים שתיעדו את יחסי המין אלמלא ימולאו דרישותיה המדיניות.

שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, עם בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת. יריחו, אוגוסט 2007. Emilio Morenatt, AP
סאיב עריקאת וציפי לבני במסיבת עיתונאים ביריחו ב-ב-2007/AP, Emilio Morenatt

שארל איוב, העורך של העיתון הלבנוני "א-דיאר" כבר נודע באיבתו העזה לישראל ובקרבתו לחיזבאללה ולדמשק. עיתונו ידוע בקו הפרו-סורי שהוא מוביל, ובשנת 2010 טען איוב כי המוסד ניסה לגייסו באמצעותו איש עסקים מצרי. לטענת איוב, איש העסקים הציע לו להגיע לסין ולתאילנד כדי לשאת שם הרצאות תמורת סכומי כסף גדולים. ואולם, הלהיטות שהפגין אותו איש עסקים עוררה את חשדו, ולכן הוא סרב להצעה. אותו איש עסקים, אגב, נידון ל-25 שנות מאסר.

עריקאת: ציפינו למתקפה שנועדה לסכל את הפנייה לאו"ם

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, אמר הבוקר כי בכוונתו לתבוע כל עיתון שלקח חלק בהפצת "שמועות זולות ושפלות שמטרתן היחידה היא לפגוע בכבודי". הוא הוסיף ורמז כי מי שפרסם את הדיווחים השקריים הללו מעוניין לפגוע במאמצים המדיניים של הרשות הפלסטינית. לדבריו, "ידענו שיהיו גורמים שינסו לתקוף אותנו קשות כדי למנוע מאתנו לפנות לאו"ם, אך לא האמנתי שהגורמים הללו יגיעו לרמה השפלה והנמוכה הזו".

לפני כשבועיים פרסם העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כתבה תחת הכותרת "לבני: קיימתי יחסי מין עם ערבים כדי לקבל ויתורים מדיניים", במסגרתה חשפה לכאורה שרת החוץ לשעבר "פרטים חמים" על ימיה כסוכנת מוסד. "אני לא מתנגדת לקיום יחסי מין שיכולים להוביל למידע שיועיל למדינת ישראל", צוטטה לבני בכתבה, המתבססת לכאורה על ראיון שנתנה ל"טיימס" הבריטי ולידיעות אחרונות. בדיקה בארכיון ה"טיימס" גילתה כי מדובר בכתבה שפורסמה ב-2009, שבה לבני אמרה בדיוק את הציטוט ההפוך, וכי הציטוטים ב"אל-מסרי אל-יום" פוברקו לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully