וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים הפיצו טיוטת החלטה לשדרוג מעמדה באו"ם

9.11.2012 / 7:28

הרשות הפלסטינית הגישה טיוטת החלטה לאו"ם בבקשה לשדרג את מעמדה בארגון. אם ההחלטה תאושר, היא תהווה סוג של הכרה במדינה פלסטינית. להערכתם, ישיגו תמיכה של 115 מדינות

הרשות הפלסטינית הפיצה אמש (חמישי) טיוטת החלטה למדינות החברות באו"ם הקוראת לשדרג את מעמדה באו"ם למעמד של "מדינה משקיפה". בטיוטת ההחלטה, שייתכן שתעלה להצבעה באסיפת האו"ם מאוחר יותר החודש, מובאת גם מחויבותה של הרשות לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים לפי מתווה שתי מדינות לשני עמים.

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. AP
אבו מאזן נואם באו"ם בספטמבר השנה/AP

אם המדינות החברות בארגון אכן יתמכו בהצעה, "תעניק לפלסטין מעמד של מדינה משקיפה באו"ם בלי לפגוע בזכויות ותפקידו של הארגון לשחרור פלסטין" – כך על פי הטיוטה. כיום הפלסטינים נחשבים ל"יישות משקיפה" באו"ם. קבלת הפלסטינים כמדינה שאינה חברה, בדומה למעמד הוותיקן באו"ם, יכולה להוות סוג של הכרה במדינה הפלסטינית.

השדרוג במעמדם גם יעניק לפלסטינים גישה לגופים כמו בית המשפט לפשעים בינלאומיים בהאג, שבו יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל. ארצות הברית וישראל מתנגדות למהלך והן קראו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשוב לשולחן המשא ומתן. בכירים ברשות הפלסטינית אמרו בחודש שעבר שהם צופים שישגו את תמיכתן של 115 מדינות באסיפה הכללית. להערכתם, 22 מדינות, בראשן ארצות הברית, יתנגדו למהלך ו-56 מדינות יימנעו. דיפלומטים באו"ם אמרו כי עוד לא נקבע תאריך להצבעה על הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully