וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על אבו מאזן: עמדות אמיתיות מבררים בשיחות

טל שלו

4.11.2012 / 14:03

בעוד נתניהו ביטל את דברי יו"ר הרשות, שהביעו ויתור על זכות השיבה, ברק בירך: "הוא נתן ריאיון אמיץ". עם זאת, היום הבהיר אבו מאזן: "לא וויתרתי ולא אוותר על זכות השיבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה לראיון שנתן יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לערוץ 2 בסוף השבוע. "שמעתי את דבריו של הנשיא עבאס. שמעתי שהספיק לחזור בו מהם, זה מוכיח עד כמה חשוב משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. רק כך אפשר לברר עמדות אמיתיות", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אם אבו מאזן באמת רציני ומתכוון לקדם את השלום, מבחינתי אפשר לשבת היום. ירושלים ורמאללה מרוחקות רק שבע דקות זו מזו. את השלום אפשר לקדם רק ליד שולחן המשא ומתן ולא על ידי החלטות חד צדדיות".

כפי שציין נתניהו, הבוקר הבהיר אבו מאזן את דבריו בריאיון, שהתפרשו כוויתור על זכות השיבה וגררו ביקורת רבה נגדו ברחוב הפלסטיני. "מעולם לא וויתרתי ולא אוותר על זכות השיבה", אמר יו"ר הרשות לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, והוסיף כי הכרזתו כי לא ירצה לשוב ולהתגורר בעיר הולדתו צפת הינה "עמדתו האישית" בלבד. "אני לא משנה את עמדתי, מה שאני אומר לפלסטינים לא שונה ממה שאני אומר לישראלים, לאמריקאים או לכל אחד אחר".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 1/4,מרץ 2012. רויטרס
"אם הוא רציני - אפשר לשבת היום". נתניהו/רויטרס

עוד לפני הכניסה לישיבה הביעו מרבית שרי הממשלה גישה דומה לזו של נתניהו כלפי דבריו של אבו מאזן. שר האוצר יובל שטייניץ אמר כי "מה שאבו מאזן עושה הוא בלתי נסבל. זה אחד בפה ואחד בלב. הוא מדבר על שלום באנגלית כדי להכשיר מהלך חד צדדי תוקפני נגד מדינת ישראל". הוא הוסיף כי אם הפלסטינים יקדמו מהלך חד צדדי, יהיה זה מהלך נגד השלום ושיתוף הפעולה עם ישראל. "ישראל לא תוכל להמשיך כאילו לא קרה דבר ונצטרך לשקול שוב את העברת כספי המסים כפי שעשינו בשנה שעברה".

ברק: "אבו מאזן הוא פרטנר"

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום אמר כי "אבו מאזן מדבר באנגלית לקהל אירופי ואמריקאי, וכולו נופת צופים, אבל כשהוא מדבר בערבית בטלוויזיה המצרית, שם הוא אומר שאף אחד לא יוותר על זכות השיבה הקדושה". שלום הוסיף כי לאבו מאזן היו ארבע שנים לבוא לשולחן המשא ומתן והוא הציב תנאים מוקדמים. "הוא מנסה להחזיר את הנושא הפלסטיני לסדר היום". שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין קרא גם הוא לאבו מאזן להגיע למשא ומתן. "אני מוכן לשלוח לאבו מאזן סמס עם הכתובת של משרד ראש הממשלה. לא צריך בשביל זה טלוויזיה. אבו מאזן לא מוותר על זכות השיבה. הוא אפילו הכחיש וטוען שזה נשמט מהריאיון. אם הוא רוצה לפתוח משא ומתן שיתכבד ויגיע", אמר אדלשטיין.

בניגוד לראש הממשלה ושרי הליכוד, שר הביטחון אהוד ברק דווקא בירך על דברי אבו מאזן. "אבו מאזן נתן ראיון חשוב ואמיץ", אמר הבוקר ברק בראיון לגל"צ. "הוא לא מצטרף לליכוד-ביתנו ולחולצות הכחולות. הוא מנהיג פלסטיני גאה", ציין ברק.

שר הביטחון מתח ביקורת על דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, שתקף את הראיון המדובר. "ליברמן לא יכול לחלק ציונים לאבו מאזן. אמרתי בעבר כי אין פרטנר בערפאת. היום יש פרטנר לעת הזאת. זה לא מושלם. יש חמאס ולא יהיה קל", אמר ברק. "ליברמן מתבטא בחוץ בבוטות, אבל הוא לא בן אדם בלתי פרגמטי בשיחות פנימיות. הוא מאמין במדיניות אחרת ממני. לא הסתרתי את חילוקי הדעות בינינו".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully