וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על דברי אבו מאזן: "ניסה להתערב בבחירות"

לאחר שיו"ר הרשות הביע נכונות לוותר בפועל על זכות השיבה, טען שר החוץ כי הוא "משקר לאמריקאים, לאירופאים, לבני עמו, לנו". גם בכיר חמאס א-זהאר התייחס בביטול לדברים

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) בביטול לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שקרא לחידוש המשא ומתן והביע נכונות לוויתור בפועל על זכות השיבה. לדבריו, מדובר בניסיון להתערב בבחירות הקרובות. "הוא אמר דבר אחד בטלוויזיה באנגלית, ומיד בערבית הכחיש את זה", אמר ליברמן בראיון לגלי צה"ל, "ברור שהבן אדם לא נלחם על השלום אלא על חייו האישיים, ולכן הוא משקר לאמריקאים, לאירופאים, לבני עמו, לנו. ברור שאין לו שום יכולת לספק את הסחורה. הוא איבד את השליטה על הרחוב הפלסטיני מזמן. הרי ברור שכשנחזור לגבולות 67' ונחלק את ירושלים, השליטים יגידו שהוא חתם ללא סמכות והם לא מכירים בשום התחייבויות, ואותן תמונות שאנחנו רגילים לראות מעזה ומהדרום – אותו דבר יהיה בירושלים ובגוש דן".

בראיון ששודר בסוף השבוע קרא אבו מאזן להחזיר את הנושא הפלסטיני לסדר היום הפוליטי בישראל. "זה הנושא שיכריע את גורל ילדיכם. אני האחרון שאיתו תוכלו לעשות הסכם", אמר. אבו מאזן הצהיר לעיני המצלמות כי למרות שהוא פליט מצפת, כהגדרתו - אין ברצונו לשוב לחיות שם. "עבורי, פלסטין זו מדינה בגבולות 67' - לצידה של מדינת ישראל", אמר יו"ר הרשות.

ליברמן התייחס גם לדיווח בעיתון "מעריב", לפיו דו"ח במשרדו מראה כי הקיפאון המדיני גורם נזק לישראל. "דבר שטות אפשר לכתוב גם במשרד החוץ. במשרד החוץ כותבים כל יום ארבעה דו"חות. אני מודה שאיני קורא את כולם. אבל אף אחד לא מכיר דו"ח כזה. יכול להיות שהוא נכתב במיוחד עבור אותו עיתונאי. לגופו של עניין – חזרה של גבולות 67' לא תביא לישראל לא שלום ולא ביטחון, והאמירה של אבו מאזן ערב הבחירות באנגלית לטלוויזיה ישראלית - אין מה להתרגש מזה, זה ניסיון להתערב בבחירות לטובת השמאל הישראלי".

חבר הלשכה המדינית של החמאס, ד"ר מחמוד א-זהאר, מדבר בקהיר, 2009. AP
"אבו מאזן פוחד שאם הוא יתעקש על אינתיפאדה שלישית, ירצחו אותו כמו שהרעילו למוות את ערפאת". א-זהאר/AP

מי שעוד התייחס בביטול לדברי אבו מאזן הוא בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, שטען כי יו"ר הרשות חושש שירצח. "הוא פוחד שאם הוא יתעקש על אינתיפאדה שלישית, ירצחו אותו כמו שהרעילו למוות את ערפאת", אמר א-זהאר בראיון לגלי צה"ל, "במלים האלה, אבו מאזן בעצם מגן על חייו - אבל באותו זמן מהמר על שמו הטוב". א-זהאר הוסיף כי"זכות השיבה עוברת בירושה מאב לבן. לא אבו-מאזן ולא אף פלסטיני, גם בדורות הקודמים, רשאי לוותר עליה לבדו. אם הוא רוצה לוותר על השיבה לצפת - זה עניינו. אבל אם הוא מתיימר לדבר בשמם של 10 מיליון פלסטינים, לפחות שישאל את פיהם. מה שאבו מאזן אמר, אין לו זכות להגיד. כל הפלסטינים בכל מקום נגדו".

ליברמן התייחס בדבריו גם לאיחוד בין מפלגתו ישראל ביתנו והליכוד והחשש מירידה במנדטים. הוא טען כי "הרשימה המשותפת תהיה הכי גדולה, היא שתרכיב את הממשלה, יהיו לה 40 מנדטים מעבר לכל ספק. כעת הוויכוח הוא כמה זה יהיה מעל 40". שר החוץ הוסיף כי החלטתו של משה כחלון שלא להקים רשימה חברתית לקראת הבחירות נכונה. "היה ברור לכל מי שקצת מתמצא בפוליטיקה הישראלית שזאת תהיה ההחלטה, זו ההחלטה הנכונה היחידה. כל מה שקרה זה שכמה ממקורביו התבלבלו. אבל אני רוצה לברך אותו על צעד לא שגרתי, צעד אמיץ, ואני מקווה שהוא יחזור במהרה לפוליטיקה".

לגבי השאלה האם יום אחד יתמודד מולו כחלון ראש בראש על ראשות הממשלה אמר השר: "אני לא אחד שחולם כל כך רחוק. כרגע צריך לנצח בבחירות וזו המשימה היחידה". על האפשרות שהועלתה כי נשיא המדינה ישוב לפוליטיקה ויתמודד על ראשות הממשלה אמר ליברמן כי הוא אינו מאמין שפרס אפילו שוקל זאת ברצינות. "הוא בטח צוחק כשהוא שומע על זה. זו אגדה", סיכם ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully