וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרפו את תמונת אבו מאזן בעזה: "הוא כמו בלפור"

ניר יהב

3.11.2012 / 21:56

אלפי מפגינים זועמים יצאו לרחובות עזה במחאה על הראיון שהעניק יו"ר הרשות הפלסטינית לערוץ 2, בו לדבריהם "ויתר על זכות השיבה". חמאס: "אבו מאזן לא מייצג אף אחד"

אלפים מתושבי רצועת עזה הפגינו היום (שבת) במחאה על מה שהם מגדירים כ"וויתור של אבו מאזן על זכות השיבה". המפגינים יצאו לרחובות בתום התפילות במסגדים בערב וקראו קריאות נגד אבו מאזן, הרשות הפלסטינית וישראל, לאחר שאמש קרא יו"ר הרשות הפלסטינית לחידוש המשא ומתן בראיון שהעניק לערוץ 2.

נושא: מפגינים שורפים את תמונתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך הפגנה ברצועת עזה, נובמבר 2012. AP
מפגינים שורפים את תמונת אבו מאזן בהפגנה במחנה הפליטים ג'באליא שבצפון הרצועה, הערב/AP

בהפגנה השתתפו גם כמה מחברי הפרלמנט של חמאס, כמו גם נציגים של יתר הפלגים הפלסטינים. עשרות המפגינים נשאו את דגלי פלסטין וקראו לסלק את אבו מאזן מתפקידו. בהפגנה שהתקיימה בחאן יונס שבדרום הרצועה, אמרו המפגינים כי דבריו של אבו מאזן מוכיחים כי הוא "אינו מייצג אלא את עצמו בלבד, וכי איבד את הלגיטימציה שלו בעיני העם".

חבר הפרלמנט מטעם חמאס, יחיא מוסא, אמר בדברים שנשא בהפגנה: "אבו מאזן לא מייצג אף אחד. דבריו לא מייצגים אותנו". המפגינים שם נשאו שלטים שעליהם נכתב: "אני פלסטיני ואבו מאזן לא מייצג אותי", "אבו מאזן - בלפור של המאה ה-21".

מפגינים נושאים את תמונת אבו מאזן בהפגנה נגדו ברצועת עזה, נובמבר 2012. AP
על השלטים נכתב: "בוגד. עבאס, אינך מייצג אף אחד, מלבדך"/AP

"זה הנושא שיכריע את גורל ילדיכם. אני האחרון שאיתו תוכלו לעשות הסכם", אמר אבו מאזן בראיון והצהיר לעיני המצלמות כי למרות שהוא פליט מצפת, כהגדרתו - אין ברצונו לשוב לחיות שם. "עבורי, פלסטין זו מדינה בגבולות 67' - לצידה של מדינת ישראל", אמר יו"ר הרשות, וספג ביקורת קשה מצד החמאס על מה שהתפרש כוויתור דה פקטו על זכות השיבה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully