וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מקימה יחידה מיוחדת למלחמה בפשיעת סייבר

12.11.2012 / 12:15

המפכ"ל דנינו: "לארגוני הפשיעה ולגופי טרור יש מאפיינים דומים. הם הופכים מארגון מקומי לגלובלי ורמת התחכום בהם עולה". הפשיעה האינטרנטית מוערכת ב-388 מיליארד דולר בשנה

יחידה מיוחדת למלחמה בפשיעת סייבר תוקם במשטרה, כך אמר היום (שני) המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו. היחידה, אשר תוקם במימון משותף למשטרה ומשרד האוצר, תכלול 60 שוטרים. כיום תחום הפשיעה המקוונת נחקר ביחידות מחוזיות ובלהב 433 וטרם הוחלט למי תהיה כפופה היחידה החדשה.

המפכ"ל דיבר הבוקר בכנס HLS - Home Land Security - בגני התערוכה בתל אביב ואמר כי "לארגוני הפשיעה ולגופי טרור יש מאפיינים דומים. הם הופכים מארגון מקומי לגלובלי, מארגון היררכי לארגון רשתי ורמת התחכום בהם הולכת וגדלה". המפכ"ל הוסיף כי "נתיבי הברחה פליליים משמשים פלטפורמה למטרות טרור".

דנינו שב אתמול מכנס האינטרפול ברומא, אליו נסע יחד עם ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ'. בכנס דובר רבות על פשיעת הסייבר, והיא סומנה כאחד האיומים הגדולים עמם מתמודדות משטרות העולם. בכנס האינטרפול שנערך בישראל לפני כחצי שנה ציין נשיא הארגון, קהו בון האוי, כי הרצח בטולוז היה "דוגמא טרגית לקרקע הפורייה שהאינטרנט משמש לפשיעה הגלובלית".

"הרשת מאכלת הפצה של אידיאולוגיות אלימות"

לדבריו, המחזור הכספי השנתי של הפשיעה האינטרנטית מוערך בסכום של 388 מיליארד דולר – סכום העולה על השוק השחור הגלובלי של מריחואנה, קוקאין והרואין יחד. בהתייחסו לרצח בטולוז, אמר הנשיא כי "הרשת מאכלסת הפצה של אידיאולוגיות אלימות, קיצוניות ורדיקליות, ומאפשרת למנהיגים רדיקליים להגיע לאוזניים ידידותיות בתוך הקהילות שלנו ממש, ולכל פינה ברחבי העולם".

לאחרונה כאמור הבינו במשטרה את הצורך בהקמת יחידה ייעודית לטיפול בפשיעת סייבר, אשר תיתן מענה למלחמה בפשיעה המקומית ותשתף פעולה עם יחידות מקבילות ברחבי העולם. היחידה, שתעבוד בפריסה ארצית, תוקם בשיתוף משרד האוצר, אשר יממן חלק מהקמתה. היא תכלול כ-60 שוטרים, אשר ינסו לפגוע, ולו במעט, ביכולת של ארגונים פליליים לנצל את מרחב הסייבר לטובתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully