וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למתקפת סייבר: מחשבי המשטרה נותקו מהרשת

25.10.2012 / 12:24

בעקבות התרעה על חשש מתקיפת וירוסים הורו במשטרה על ניתוק המחשבים מהאינטרנט. נבדקת אפשרות כי הווירוס החדש מופץ באמצעות הודעת דואר אלקטרוני שכותרתו "בני גנץ"

מחשבי משטרת ישראל נותקו הבוקר (חמישי) מרשת האינטרנט, בעקבות התרעה על מתקפת וירוס אפשרית. כמו כן קיבלו אלפי שוטרים הודעה האוסרת עליהם לחבר התקני אחסון (דיסק או קי, תקליטורים) למחשבים. בארגון ניסו להנמיך את הלהבות וציינו כי לא מדובר במתקפה על מחשבי המשטרה, אלא על צעד מניעתי, שכן "מחשבי משטרת ישראל מכילים מאגרי מידע לאומיים ומידע רגיש, שיש למנוע דליפתו", וכי אין כל התרעה ממוקדת על כך שהווירוס מיועד למחשבי הארגון.

אך למרות ניסיונות ההרגעה, המשטרה היא הגוף הממשלתי או הביטחוני היחיד שנקט בצעד החריג, מה שעשוי להצביע על כך שהמשטרה היא אכן היעד לתקיפה הווירטואלית. אמש נשלחה ההודעה לסגל הפיקוד של המשטרה, והבוקר, בתום הערכת מצב, היא הופצה כאמור לכלל השוטרים. בהודעה נכתב כי הצעדים ננקטים "עקב חשש חמור לפגיעת סייבר". במשטרה ציינו היום כי הנושא נמצא בבדיקה, וכי השימוש ברשת האינטרנט ישוב לפעולה לאחר שהווירוס ינוטר. אחת האפשרויות שנבדקות היא כי הווירוס החדש מופץ באמצעות הודעת דואר אלקטרוני שכותרתו "בני גנץ".

יש לציין כי העבודה המשטרתית בשגרה מסתמכת ברובה על מערכות פנימיות ולא על רשת האינטרנט, בדיוק עקב החשש מזליפה של מידע רגיש, לכן ציינו גורמים במשטרה שלא תחול כל פגיעה בעבודה המשטרתית השוטפת עקב השבתת הרשת. בין היתר חוששים במשטרה כי מידע אודות חקירות יגיע לגורמים עברייניים. כמו כן, מערכות המחשוב של המשטרה מכילות פרטים אישיים וחסויים של אזרחים רבים וכך גם מידע רגיש אודות התרעות ביטחוניות. "מדובר בצעד מניעתי בלבד, מתוך החלטה שלא לקחת סיכונים", ציינו במשטרה.

באוגוסט - חשש למתקפת סייבר במשרד הביטחון

בחודש אוגוסט האחרון הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב) הנחה את כלל אגפי משרד הביטחון, הממוקמים בבסיס הקריה בתל אביב, לכבות את המחשבים מחשש לתקיפת סייבר מורכבת וחמורה. גורמים במשרד הביטחון הביעו אז תמיהה נוכח ההחלטה הגורפת, אך הובהר להם כי מדובר בחשש מהותי מתקיפה מתוחכמת שעלולה להסב נזק רב למחשבים.

בשנה האחרונה הגבירה מערכת הביטחון את ההגנה על מערכת המחשוב האזרחית והצבאית, מחשש למתקפת האקרים ממדינות ערב בכלל ומאירן בפרט, שינסו לפגוע במערכות המידע בישראל, תוך מתן דגש, מבחינתם, על מערכות משרד הביטחון וצה"ל.

בשנים האחרונות בוצעו מספר התקפות סייבר על מערכות המחשב האירניות, שגרמו לנזקים משמעותיים למערכות המחשוב הקשורות בפרויקט הגרעין במדינה, ועל פי דיווחים אף עיכבו את התהליך. התקיפות יוחסו לישראל ולארצות הברית, אולם ישראל הכחישה כל קשר לאירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully