וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרוק את האספרסו מהחלון, עכשיו יורים!

לירון בארי

12.11.2012 / 11:47

"הלוואי שגם בתל אביב ייפול טיל. בלי הרוגים, רק שיפחיד אותם קצת, שיבינו מה עובר עלינו. שייצאו קצת מהסרט". לירון בארי לא מבין מה התל-אביבים אשמים שיורים על הדרום

בתקופת הלימודים שלי, גרתי במשך שלוש שנים באזור עוטף עזה. במהלך הזמן הזה נורו לא מעט רקטות ולא פעם מצאתי את עצמי רץ לממ"ד או לחדר המדרגות בטווח 15 השניות הדרוש, מחכה לשמוע "בום" כדי לצאת החוצה - ואז מחליט להישאר שם עוד דקה. ליתר ביטחון.

בתור מי שגדל בירושלים, אני גם זוכר טוב מאוד איך מרגיש ילד שעולה לאוטובוס כשהוא מפחד שלא יירד ממנו בחתיכה אחת. אני זוכר טוב מאוד איך מרגיש נער שיוצא מ"קפה הלל" במושבה הגרמנית ו-20 דקות אחר כך שומע שהיה שם פיגוע.

אך מעולם לא רציתי לחלוק את הפחד עם מישהו אחר. עיני מעולם לא הייתה צרה על כך שבמקומות אחרים בארץ נהנים משקט. מעולם לא רציתי שאחרים יתנערו משגרת החיים שלהם כדי ש"יבינו מה עובר עלי". למה שיצטרכו להבין? מדוע שייאלצו לחוות את זה? היכן בדיוק הנחמה בצרת רבים?

הפניית האצבע המאשימה לעבר "מדינת תל אביב", שחטאה היחידי הוא שהיא (עדיין) לא סופגת טילים, היא ילדותית וצבועה. תוצאה של מרמור על כך שישנם כאלה שאינם משתתפים במרוץ המיותר של "מי סובל יותר". זו האשמת תושבי המרכז בחוסר אכפתיות, אך באותה נשימה גם איחול שהם יחוו אזעקה או טיל מקרוב. האירוניה מזילה דמעה מרוב צחוק.

ובעפולה, לא רואים "דייט בחשיכה"?

אבל למה דווקא תל אביב? למה החיפאים לא מואשמים באטימות? למה הפרדס-כצים לא זוכים לאיחולי הפצצה חמים כל כך? האם תושבי תל אביב וגוש דן אדישים יותר למצב בדרום, יותר מאשר, נניח, תושבי רעננה? האם במלחמת המפרץ ישבו אנשים בחדר האטום ברמת גן וסיננו "הלוואי שייפלו סקאדים גם בצפת, שיבינו מה עובר עלינו"? האם בזמן מלחמת לבנון השנייה ישבו תושבי קריית שמונה בממ"ד ופיללו שהקטיושות יגיעו גם לדימונה?

אין מה לעשות, החיים ממשיכים. בזמן שבתל אביב ובחיפה התפוצצו אוטובוסים, בירושלים אמנם ישבו וצפו בלופ השידורים האינסופי בערוץ 2, אך בשלב מסוים הם העבירו ל"סיינפלד", וסביר להניח שגם בשבת האחרונה, בזמן שהרקטות נפלו בשדרות וביישובי עוטף עזה, בבאר שבע (שעדיין לא ספגה גראדים בסיבוב הנוכחי) אנשים ישבו וצחקו ושתו ועישנו. האם מישהו יעז להלין על תושבי באר שבע המופצצת שהם אדישים? שהם חיים בבועה?

כינוי הגנאי "מדינת תל אביב", לא מנותק לחלוטין מהמציאות, אבל גם לא לגמרי מתכתב איתה: בקיץ 2011, כשהתל אביביים מחו על עליית יוקר המחייה, היו אלה חלקים נכבדים מאנשי הפריפריה שהציגו אותם כמפונקים שבחרו בחיים היקרים של המרכז ומעיזים להתלונן על כך. מה היה קורה אילו המצב היה הפוך, ותושבי המרכז היו מטיפים לאנשי עוטף עזה שיפסיקו להתלונן על הקסאמים משום שהם אלה שבחרו לגור שם?

למעלה, גוטה, למעלה

תושבי הדרום לא זקוקים לסולידריות, הם לא זקוקים לאמפתיה - הם צריכים שיפעלו בשבילם. אדם שדופק ריצת אמוק למקלט ב-2:00 לפנות בוקר לא זקוק לסטטוס תמיכה בפייסבוק שזוכה לעשרות שיתופים, הוא צריך פתרונות, וכל עוד החמאס מסרב להשיב למיילים – יש ממשלה והיא זו שאחראית לפתור את המצב. בין אם הפתרון הוא לפתוח בהידברות עם חמאס ולצעוד יחדיו אל עבר השקיעה, ובין אם לשטח את עזה ולהפוך אותה לפארק מים.

אל תבואו בטענות לאזרחית דנה מפלורנטין על כך שהיא מעיזה לדבוק באורח החיים הרגיל שלה, תבואו בטענות לאזרח אהוד ממגדלי אקירוב. התושבים שנמצאים מחוץ לטווח האש אינם אשמים בעוול שנעשה לתושבי הדרום במשך למעלה מעשור. הכתובת איננה בתל אביב, אלא בירושלים. שם יושבת ממשלה, שם ניצב בית מחוקקים, ובכוחם לשנות את המצב או לפחות לפעול לשם כך.

עוד על ההסלמה בדרום:
דיונים במטכ"ל; מצרים מנסה למנוע תקיפה
הבוקר: רקטה פגעה בחנות בנתיבות, מטח לעבר חוף אשקלון
ישראל: אין הפסקת אש, מוכנים להכות בחמאס

  • עוד באותו נושא:
  • קסאמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully