וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ צה"ל נפגע מטיל בעזה; ארבעה חיילים נפצעו

מקורות פלסטיניים דיווחו כי הג'יפ שנפגע מטיל נ"ט עלה באש. הפצועים, בהם אחד במצב קשה מאד, פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים. הפלסטינים מדווחים: "ארבעה בני אדם נהרגו"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף עריכה: טל רזניק

חמושים פלסטינים ירו הערב (שבת) טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של לוחמי גבעתי באזור נחל עוז, ממזרח לשכונת שג'אעיה בעיר עזה, וכתוצאה מכך הוא נפגע ועלה באש. עדי ראייה פלסטינים דיווחו כי במקום התנהלו חילופי אש בין חמושים פלסטינים לבין חיילי צה"ל. במקביל, דווח כי טנקים ישראליים ירו פגזים לעבר שכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה.

בתקרית נפצעו ארבעה חיילי צה"ל. בין הפצועים, פצוע ראש במצב קשה מאוד, פצוע מרסיסים באורח בינוני-קשה, פצוע נוסף מרסיסים בגפיים באורח בינוני, ופצוע קל-בינוני מפגיעות הדף. שניים מהפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים סורוקה בבאר שבע, והשניים הנוספים פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

חילופי אש בדרום, נובמבר 2012. שי מכלוף
הפצועים פונו לבתי החולים לקבלת טיפול. אזור התקרית, הערב/שי מכלוף

מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, סיפר כי שני הפצועים שהגיעו לבית החולים "נמצאים כעת בהערכה ראשונית. הם עוברים בדיקת סי.טי ומצבם יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם". מנהל בית החולים סורוקה, ד"ר מיקי שרף, סיפר כי שני הפצועים שהגיעו לבית החולים סובלים מפגיעות רסיסים וכי מצבו של אחד מהם מוגדר קשה מאוד. "שניהם הוכנסו לחדרי ניתוח", אמר והעריך כי "הניתוחים יימשכו זמן רב, ככל הנראה לתוך הלילה".

מקורות פלסטיניים דיווחו כי כתוצאה מהתקיפות הישראליות לעבר שכונת שג'אעיה נהרגו ארבעה פלסטינים ונפצעו כ-35 נוספים שהגיעו לבית החולים "שיפא" בעזה, חלקם במצב קשה מאוד. שניים מההרוגים, כך דווח, הם אחמד דרדסאווי, בן 18 ומוחמד חרארה, בן 17. במקביל תקף צה"ל גם באזור חזאעה שליד חאן יונס בדרום רצועת עזה. כתוצאה מכך נפצעו שני פלסטינים והועברו לבית חולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלסטינים שנפגעו בתקיפת צה"ל ברצועה נומבר 2012. רויטרס
מפנים פצועים בעזה, הערב/רויטרס

בעקבות התקרית קיים הערב בשעה 21:00 הרמטכ"ל בני גנץ הערכת מצב . לאחר האירוע, שוגרו כ-30 רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. תושבי עוטף עזה הונחו להישאר במרחק של 15 שניות ממרחבים מוגנים.

בפיקוד דרום מעריכים כי הירי בוצע בעקבות כניסת כוחות צה"ל ביום חמישי לשטח שממערב לגדר המערכת כדי לחשוף צמחייה ולאתר מטעני חבלה. כתוצאה מהפעילות ההנדסית הופעלה מנהרת תופת שבה הוטמנו מטעני חבלה רבים, וכתוצאה מהפיצוץ עף ממקומו ג'יפ ממוגן של צה"ל. גורמים בחמאס טוענים כי כוחות צה"ל הפרו את הסטטוס קוו בכך שחצו את קו 300 המטרים מגדר המערכת, שמוגדרים כ"פרמטר ביטחוני", ונכנסו לשטח בשליטה ביטחונית פלסטינית. בצה"ל התעקשו כי הפעילות נעשתה בטווח המותר לפעולה.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לאירועים ואמר כי "צה"ל הגיב בחומרה על האירוע ותגובות נוספות תיבחנה בימים הקרובים". לדבריו, "לא נעבור לסדר היום על החמרת האירועים על הגדר". גורם צבאי בכיר העריך כי הג'יהאד האיסלמי הוא האחראי לירי טיל הנ"ט. "מדובר באירוע חמור מאוד שמצטרף למנהרה ההתקפית שהופעלה לעבר כוחות צה"ל ביום חמישי", אמר.

חילופי אש בדרום, נובמבר 2012. שי מכלוף
בעקבות התקרית, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב הערב/שי מכלוף

קצין בכיר בפיקוד דרום העריך הערב כי מקורה של ההחלטה לשגר טיל נ"ט מתקדם לעבר סיור של צה"ל אינו רק בתגובה לאירוע מיום חמישי, אלא במבט רחב יותר על מה שמתרחש בישראל ערב הבחירות לכנסת ובניסיון להעמיד את הסוגיה הפלסטינית על סדר היום במזרח התיכון לאחר היבחרו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מחדש. במערכת הביטחון טרם החליטו האם להגיב באופן נרחב לתקיפת הסיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully