וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשת עסקים בכירה טענה: הותקפתי מינית בידי אורי שגיא"

בפגישה עם יו"ר העבודה יחימוביץ', שטחה אשת עסקים מוכרת את שעברה, לכאורה, לפני 39 שנים - עת שירתה כחיילת תחת המג"ד שגיא - כך נחשף בחדשות 2. "שגיא לא הכחיש הטענות"

צילום: יח"צ, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו ביחימוביץ' רומזת לפרשה בכנס נשים, היום)

אשת עסקים בכירה היא העומדת מאחורי הטענות, לכאורה, כי הותקפה מינית בידי אלוף במילואים אורי שגיא לפני 39 שנים, במה שגרם להודעתו על פרישתו מהתמודדות בפריימריז במפלגת העבודה - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 2. לפי הדיווח, בכירה בתחום העסקי התקשרה לבית המפלגה וביקשה לקבוע פגישה עם יושבת הראש, שלי יחמוביץ', שהסכימה לפנות לה מזמנה, מה שלפי הדיווח מעיד על מעמדה של אותה מתלוננת. בפגישתן תיארה בפני יחימוביץ' תקיפה מינית שעברה מצד שגיא בעת שהיה מג"ד והיא שירתה כחיילת תחתיו.

אורי שגיא מצטרף למפלגת העבודה , אוקטובר 2012. דרור עינב
יחימוביץ' העלתה את טענות האשה בפני שגיא, שלא הכחיש. הרצוג, יחימוביץ' ושגיא/דרור עינב

לפי הדיווח, אותה אשה לא ביקשה להתלונן או לפנות לעיתונות, אלא כל בקשתה הייתה ליידע את יחימוביץ' בדבר. במשך חמישה ימים התלבטה יושבת הראש, אשר מצד אחד נאבקת למען זכויות נשים ומאידך, הרי שמדובר בביטחוניסט שחיפשה לעטר בו את רשימתה. שלשום זומן שגיא לפגישה בלשכתה, מבלי שידע במה מדובר. יחימוביץ' פרשה בפניו את ששמעה, ושגיא לא הכחיש דבר, רק הודיע כי יסיר את מועמדותו.

לעיתונות סיפר תחילה שגיא כי פרישתו נובעת מסיבות בריאותיות, ואף איים בתביעת דיבה כלפי מי שיטען אחרת. אתמול הוא נשמע אחרת בראיון לגל"צ, אז אמר כי "ישנם כמובן חיי הפרטיים, ולא אעסוק בדברים עלומים שיש אומרים שהיו או לא היו לפני 39 שנים".

מוקדם יותר היום: יחימוביץ' דיברה על תקיפות מיניות

יחימוביץ' התייחסה הערב בעקיפין לפרישתו של שגיא, ואמרה כי "צריך לעשות את כל הבדיקות הנדרשות ולבוא ממוסמכות - לא להסתפק בשמועות ולא פחות מלשבת עם הקורבן ולוודא ולמסמך". יחימוביץ' לא ציינה את שמו של שגיא מפורשות. בכנס נשים בסמינר הקיבוצים היא הוסיפה כי "לעשות ברצינות וביסודיות, לא בהינף יד, ואז אחרי שזה קורה, מגיעים עוד סיפורים. זה קלאסיקה, זה תמיד כך".

יחימוביץ' דיברה במהלך הכנס גם על התייחסות החברה לנשים נפגעות תקיפה מינית. "לפעמים התוקף הוא אדם מוכר בקהילה והנשים פוחדות שתהיה התייצבות לימינו. זה קורה ממורה בבית הספר, יכול להיות רב בקהילה, יכול להיות פוליטיקאי בכיר, מפקד נערץ בצבא. הן פוחדות כי הן יודעות שהמערכת תתייצב לימינו", אמרה יחימוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully