וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "אסור להפנות עורף לקורבן תקיפה מינית"

פנחס וולף

9.11.2012 / 13:20

בכנס נשים בתל אביב אמרה יו"ר העבודה כי התוקף "יכול להיות פוליטיקאי בכיר, מפקד נערץ בצבא", וציינה כי "גם אחרי שנים הן בסוף מגיעות, גם עכשיו"

צילום: יח"צ, עריכה: יותם בן-דוד

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה היום (שישי) על רקע פרישתו של אלוף (במיל') אורי שגיא, ממפלגת העבודה, לאור פרסומים לפיהם אשה התלוננה כי שגיא ביצע בה מעשה פלילי לפני שנים רבות, כי "צריך לעשות את כל הבדיקות הנדרשות ולבוא ממוסמכות - לא להסתפק בשמועות ולא פחות מלשבת עם הקורבן ולוודא ולמסמך. לעשות ברצינות וביסודיות, לא בהינף יד, ואז אחרי שזה קורה, מגיעים עוד סיפורים. זה קלאסיקה, זה תמיד כך", אמרה יחימוביץ', בכנס נשים בסמינר הקיבוצים אותו ארגנה המועמדת לכנסת סתיו שפיר, מבלי להתייחס במפורשות לשגיא.

השבוע הודיע שגיא כי הוא פורש מהתמודדות על מקום ברשימת מפלגת העבודה לבחירות לכנסת ה-19, "מסיבות בריאותיות-משפחתיות". בערוץ 2 דווח זמן קצר לאחר מכן כי שגיא פרש בעקבות מידע שהגיע ליחימוביץ' מאשה שטענה כי הוא ביצע בה לכאורה מעשה פלילי לפני שנים רבות. לפי הדיווח, המידע נשמר תחילה בסוד בין כמה גורמים במפלגת העבודה. בעקבות קבלת המידע התקיימו התייעצויות שהובילו לשיחה בין יחימוביץ' לבין שגיא. בסופה פורסמה ההודעה על פרישתו.

אורי שגיא מצטרף למפלגת העבודה , אוקטובר 2012. דרור עינב
הצטרף ופרש. אורי שגיא/דרור עינב

יחימוביץ' דיברה היום במהלך הכנס על שורת נושאים, בהם התייחסות החברה לנשים נפגעות תקיפה מינית. "לפעמים התוקף הוא אדם מוכר בקהילה והן פוחדות שתהיה התייצבות לימינו. זה קורה ממורה בבית הספר, יכול להיות רב בקהילה, יכול להיות פוליטיקאי בכיר, מפקד נערץ בצבא. הן פוחדות כי הן יודעות שהמערכת תתייצב לימינו", אמרה יחימוביץ', והוסיפה כי "יש קבוצה קטנה של אנשים לא נורמטיבים, עם אתיקה משובשת לחלוטין, שעושה את המעשים על פני שנים רבות. ככל שהם כאלה ומחזיקים בעמדת שררה, קל יותר לעשות כרצונך, והם מותירים אחריהם שובל ארוך וכואב של קורבנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יחימוביץ': "מבטיחה ייצוג נאה לנשים ברשימה"

יושבת הראש יחימוביץ', שהסקרים האחרונים צופים למפלגתה 22 עד 24 מנדטים בכנסת הבאה, ציינה כי "הרף שלנו הוא לא רף פלילי. השתררה נורמה לפיה או שאתה מואשם בפלילים או שאתה צח כשלג. לא. יש לנו רף אחר, הוא בכלל לא בתחום הפלילי, הוא בתחום המוסרי, המנהיגותי והציבורי. הרף שלנו לא יכול להיות הרף הפלילי, בוודאי לא כמנהיגות. ברגע הזה שאנחנו נבחנות כמנהיגות, איננו יכולות להפנות עורף לקורבן, גם אם זה מזיק פוליטית וגם אם אנחנו משלמות על כך מחיר".
יחימוביץ' התייחסה לפרשת המעשים המגונים שבה הורשע השר לשעבר, יצחק מרדכי, וכן לאונס שביצע הנשיא לשעבר, משה קצב, בעובדת המשרד שלו. "המטרות לא שוכחות, הן חיות בינינו. ראינו את זה עם איציק מרדכי ועם משה קצב. אשה אחת ואז מיד מגיעות נוספות. גם עכשיו. יש לנו מחויבות מוסרית, והמחויבות המוסרית והאתית עומדת מעל הרפלקס המובנה לגונן מיד על הקורבן".

ביום רביעי אישרה ועדת הבחירות המרכזית של מפלגת העבודה את רשימת המתמודדים הסופית לפריימריז במפלגה, שיתקיימו ב-29 בנובמבר. 83 מועמדים יתמודדו על מקום ברשימת המפלגה לכנסת הבאה, בהם 13 מתמודדים חדשים שהצטרפו למפלגה בחצי השנה האחרונה וקיבלו אישור מיוחד להתמודד בבחירות המקדימות. יחימוביץ' אמרה היום כי "השאיפה שלי היא שחצי מהסימונים בפריימריז יהיו לנשים וחצי לגברים. בכל מקרה, אני מבטיחה שיהיה ייצוג נאה. נציג לציבור רשימה טובה שיש בה גם רעננות וגם ותק ומחויבות עמוקה לכבודן, זכויותיהן ומעמדן של נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully