וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר: נאמני אסד מוצאים להורג ברחוב

9.11.2012 / 11:12

הסרטון מציג את המורדים בזווית שלילית ומוכיח כי לא רק אנשיו של הנשיא נוהגים באכזריות כלפי כוחות האופוזיציה והאזרחים. בין היתר, יורים המורדים בראשו של אדם מטווח קצר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(אזהרה: התמונות בסרטון קשות לצפייה)

תיעוד מצמרר של האלימות בסוריה: מורדים סורים שכבשו שכונה בכפר סמוך לחלב, תועדו כשהם עוברים בין בתי השכונה ומוציאים להורג ביריות את תומכי אסד הבלתי חמושים. ההוצאה להורג התרחשה לפני כשבוע, אז לכדו המורדים מאות מתומכיו של אסד בכפר חארם. מדובר בתיעוד מביך עבור המורדים, שמנסים להציג את עצמם בפני העולם כארגון ממוסד ובעל אמות מוסר אחידות על מנת לזכות בסיוע נוסף מהמערב.

בסרטון נראית קבוצת מורדים כשהיא גוררת אדם, אשר לא מנסה להתנגד לשוביו, אל מחוץ לבניין ומציבה אותו מול הקיר. לאחר מכן יורים לעברו המורדים מספר פעמים מטווח קצר, בראשו וביתר חלקי גופו, והוא צונח אל הקרקע. מורדים ששהו באזור העידו כי היורים פעלו כנקמה על האבדות שספגו בקרב על השכונה, וכן כי חשדו שהאדם בו ירו היה קצין בצבאו של הנשיא, בשאר אסד.

חיילי "הצבא הסורי החופשי" בדרכם מחלב לדמשק. אוקטובר 2012. רויטרס
"יש סיבות מוסריות לכך שאנחנו לא פשוט יורים בחיילים". מורדים סורים/רויטרס

מפקדם של קבוצת המורדים, באסל עיסא, צעק לעברם לחדול, אולם הירי נמשך. "ניסיתי להזכיר להם שיש סיבות מוסריות לכך שאנחנו לא פשוט יורים בחיילים", אמר עיסא, "ומעבר לכך, זה מזיק מבחינה אסטרטגית – אנו יכולים לקבל עזרה או מידע אם נחוס על חיי האנשים האלה. אנו לא זכאים לשפוט אותם, זה תפקידו של האל". עיסא נהרג מספר ימים לאחר מכן במתקפה אווירית מצד צבא סוריה.

בתוך כך, במהלך יום חמישי נהרגו לפחות 16 חיילים סורים ועשרה מורדים בעימותים בעיירה ראס אל-עין שבצפון-מזרח המדינה, סמוך לגבול עם טורקיה – כך דיווח ארגון זכויות האדם הסורי. תושב המקום סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כוחות המורדים חצו את נקודת הביקורת בגבול עם טורקיה וחדרו לעיירה, המורכבת ברובה מכורדים.

נמשכת האש בסוריה: הפגזות אוויריות ברחבי דמשק. רויטרס
במהלך היום נמשכו העימותים בין המורדים לתומכי אסד ברחבי המדינה/רויטרס

במקביל, במהלך היום נמשכו העימותים בין המורדים לתומכי אסד ברחבי המדינה, בעיקר באזור הבירה דמשק ובפרבריה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בשעות הערב, עשן היתמר מעל מספר שכונות בדרום הבירה, ככל הנראה כתוצאה משיגור פצצות מרגמה באזור.

כמו כן, הלחימה התחדשה בשכונת אל-מאזה הדרומית בדמשק, בה שוכנים מבני השלטון ובהם ארמונו של הנשיא אסד. עוד נמסר כי הלחימה נמשכה גם באזור חלב ובאזור דרעא, וכן כי אזור חומס ספג במהלך היום תקיפות אוויריות מצד הצבא הסורי.

"נולדתי בסוריה - ואמות בסוריה"

אתמול הבהיר אסד כי אין בכוונתו לעזוב את ארצו, וכי אם נגזר עליו למות, הרי שימות במקום שבו נולד. בכך, דחה את הצעתה של לונדון לפתרון מדיני למלחמת האזרחים הסורית, במסגרתו יתאפשר לו לעזוב בשלום את ארצו. את הדברים אמר הנשיא הסורי בראיון באנגלית שהעניק לערוץ הלוויין הרוסי RT. חלק מהראיון שודר אתמול בבוקר והראיון המלא ישודר היום בצהריים.

"איני בובה", אמר אסד, "לא נוצרתי על ידי המערב כדי לעזוב למערב. אני סורי, נולדתי בסוריה. עליי לחיות בסוריה - ולמות בסוריה". אסד שב על אזהרתו מפני התערבות צבאית של מדינות המערב בסוריה, ואמר כי ארצו היא "המעוז האחרון של יציבות באזור". לדבריו, התערבות צבאית תגרום לאפקט דומינו, "שיהיו לו השלכות מהאוקיינוס האטלנטי עד האוקיינוס השקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully