וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר הסרט "תמימות המוסלמים" למאסר; גינה את אובמה

העונש הושת על הבמאי, בן 55, בשל הפרת תנאי השחרור שלו. הוא כבר נשא 3 שנות מאסר בגין עבירות הונאה. פרקליטו מסר בשמו: "אובמה הרג את בן לאדן אך לא את האידאולוגיה שלו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט בלוס אנג'לס גזר הלילה (חמישי) שנת מאסר על נקולה בסלי נקולה, יוצר הסרט "תמימות המוסלמים", שעולב בנביא מוחמד ואשר הצית מהומות במדינות מוסלמיות ובריכוזים של ציבור מוסלמי מחוצה להן. עם זאת, עונשו של נקולה בן ה-55 לא הושת עליו בשל יצירת הסרט, כי אם בשל הפרת תנאי השחרור שלו. אחת העבירות בהן הורשע הינה שימוש בשם בדוי במהלך צילומי "תמימות המוסלמים".

התביעה ביקשה לגזור שנתיים מאסר על נקולה, שריצה בעבר שלוש שנות מאסר בגין עבירות הונאה ונעצר בספטמבר לאחר המהומות שהוצתו בעקבות הפצת סרטו. נקולה, נוצרי-קופטי שמתגורר מחוץ ללוס אנג'לס, צוטט באומרו כי הוא רואה באיסלם סרטן, וציין שהסרט נועד לשמש כפרובוקציה פוליטית. מאוחר יותר, עורך דינו של הבמאי מסר בשמו: "אובמה הרג את בן לאדן אך לא את האידאולוגיה שלו". כשנשאל על ידי כתבים מה פשר ההודעה, הפרקליט לא ידע להסביר את משמעותה.

קטעים מהסרט שהופצו באינטרנט הביאו לפרוץ המהומות בעולם המוסלמי בשל האיסור המוחלט באיסלם להציג את הנביא מוחמד, כאשר בסרטו של נקולה נראה הנביא לא רק כשהוא בשר ודם, אלא מוצג כבן ההומוסקסואל למורשת לא ידועה, אשר קם להגן על עבדות ילדים וקיום יחסי מין מחוץ לנישואים, בשם הדת.

נקולה סיפר כי גייס חמישה מיליון דולר להפקת הסרט, מכמאה תורמים יהודים אשר סירב לחשוף. הפגנות המחאה נגד סרטו פשטו ברחבי העולם, בדגש על קהיר, שם ניסו מפגינים לפרוץ לבניין השגרירות האמריקאית, ובעיקר בלוב, שם תקפו פעילים איסלמיים את מבנה הקונסוליה האמריקאית בבנגזי, הציתו אש במבנה והביאו למותו של השגריר כריסטופר סטיבנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully