וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירכוש את הבית של היטלר - רק כדי להרוס אותו?

חבר פרלמנט רוסי הכריז לאחרונה כי יאסוף תרומות לרכישת הבית שבו נולד המנהיג הנאצי באוסטריה ויהרוס אותו בהפגנתיות. גורמים במוסקבה: "הוא עוד יצטרך לתחזק אותו בעצמו"

לחבר פרלמנט רוסי יש תכנית מרחיקת לכת. פרנץ קלינטסביץ', חבר מפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת", מתעתד לאסוף תרומות בסך 1.8 מיליון פאונד מקרב תומכים ולרכוש את הבית שבו נולד אדולף היטלר בעיר בראונאו אם אין בצפון-מערב אוסטריה – רק כדי להרוס אותו, כך דיווח היום (רביעי) כלי תקשורת מקומי ברוסיה. "הייתי קונה את הנכס הזה בלי להניד עפעף אילו רק היה לי הסכום, אבל אין לי", אמר קלינטסביץ'. לדבריו, "אם הייתי מקבל עזרה במימון, הייתי רוכש את הבית והורס אותו בהפגנתיות". בשנת 1972 שכר משרד הפנים האוסטרי את המבנה מבעליו – אישה בשנות ה-60 לחייה שסירבה להזדהות בפומבי. מאז השכיר משרד הפנים את המבנה לדיירי-משנה, רק לאחר שנבדקו מניעיהם.

הבית שבו היטלר נולד. בראונאו אם אין, אוסטריה.. AP
בספטמבר הציע ראש העיר כי המבנה יוסב לבית דירות. הבית שבו היטלר נולד בבראונאו אם אין/AP

המבנה בן 500 השנים, בעל קירות עבים במיוחד, דלת מקושתת גדולת-ממדים וחלונות משוקעים, הושכר לאחרונה בתור סדנה לאנשים עם קשיי-למידה. לפני כן התגורר במבנה דייר שביקש לעבור לסביבה מודרנית יותר. בספטמבר הציע ראש העיר כי המבנה יוסב לבית דירות.

"אסור שמישהו יידע שהמקום הזה התקיים"

לפי שעה לא קיבל חבר הפרלמנט קילנטסביץ' פניות מהאוליגרכים הידועים של רוסיה, אך לדבריו, כמה חברי המפלגה הקומוניסטית ברוסיה גילו היענות. "כל מה שקשור לפשיזם צריך להימחות מעל פני האדמה", אמר חבר הפרלמנט מטעם המפלגה הקומוניסטית, ואדים סולוביוב. לדבריו, "אסור שמישהו יידע שהמקום הזה התקיים".

ואולם, קלינטסביץ' גם זוכה לביקורת. ראש המרכז למאבק בפשיזם במוסקבה, יבגני פרושצ'קין, טען כי חבר הפרלמנט צריך לברר קודם אם אוסטריה מוכנה למכור את המבנה לזרים, ואם כן, האם תרשה את הריסתו של הבניין. במצב כזה, לדברי פרושצ'קין, חבר הפרלמנט יצטרך לתחזק בעצמו את המבנה. יצוין כי רק בשנה שעברה ביטלה מועצת בראונאו אם אין את אזרחות הכבוד של היטלר, 78 שנים לאחר שהעניקה לו את אות הכבוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully