וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי חוטובלי: למנוע מזחאלקה להתמודד לכנסת

חברת הכנסת מהליכוד טוענת שיו"ר בל"ד "מנצל את מעמדו כדי לתמוך בטרור הפלסטיני", בעקבות מאמר שבו הוא קרא להטיל סנקציות על ישראל. זחאלקה: הבקשה לפסול אותי גזענית

ציפי חוטובלי נגד ג'מאל זחאלקה: חברת הכנסת מהליכוד פנתה היום (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה למנוע מיו"ר בל"ד להתמודד בבחירות לכנסת. זאת בטענה כי "זחאלקה מנצל את מעמדו הפוליטי שמעניקה לו מדינת ישראל כדי לתמוך בטרור פלסטיני תוך שלילת הלגיטימיות של מדינת ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי".

חוטובלי הגישה את הבקשה לאחר שזחאלקה פרסם מאמר בעיתון בריטי, בו הוא קרא להטיל סנקציות בינלאומיות נגד ישראל והשווה בין שר החוץ אביגדור ליברמן לבין ליורג היידר.

לדברי חוטובלי, "מאמר זה הינו המשך לפעילותו האנטי ישראלית של זחאלקה, שכידוע נפגש בעבר עם מנהיגי מדינות אויב הקוראים להשמדתה – סוריה, לבנון, לוב ובנוסף גם עם ראשי החמאס. בנוסף, ברצוני להזכיר כי חבר הכנסת זחאלקה השווה בעבר בין שר הביטחון במדינת ישראל לפושעי מלחמה נאצים וקרא להעמיד לדין בינלאומי קצינים בכירים בצבא הגנה לישראל".

חבר הכנסת זחאלקה אמר בתגובה, כי מדובר בבקשה גזענית ואנטי דמוקרטית.

לפני מספר שבועות פנה גם חבר הכנסת דני דנון, שותפה של חוטובלי לסיעת הליכוד, לוועדת הבחירות בבקשה למנוע מחברת בל"ד חנין זועבי מלהתמודד לכנסת. הוא גם יזם נגדה עצומה, שבעקבותיה הגישה זועבי תלונה נגדו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. לדברי זועבי, "מי שחרד למציאות האנטי דמוקרטית שאנו חיים בה חייב לתמוך בי ובמצע שאני מייצגת, חייב להגן עליי ועל זכותי לדבר ולפעול במסגרת המצע הפוליטית שעל בסיסו נבחרתי. מה שקורא הוא ההיפך. גזענים רודפים אחרי דמוקרטים, ודמקורטים צריכים הגנה. במשטרים תקינים ההפך הוא שקיים. פגיעה בי היא פגיעה בדמוקרטיה, בכל אזרח ערבי או יהודי דמוקרט שאני מייצגת, ובזכות האזרחים הערבים להיות מיוצגים בכנסת".

לקריאה נוספת:
ח"כ דנון לוועדת הבחירות: מנעו מזועבי להתמודד
חנין זועבי התלוננה: דני דנון מסית נגדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully