וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון לוועדת הבחירות: מנעו מזועבי להתמודד

פנחס וולף

3.10.2012 / 16:38

בפנייתו טען דנון כי חברת הכנסת מבל"ד תמכה במאבק טרור שניסה להביא להרג חיילי צה"ל. זועבי בתגובה: "אני מייצגת את הפלסטינים במולדת הזאת. זו פוליטיקה ריקה וטיפשית"

לא רק שרי הממשלה נערכים לבחירות הקרבות: ח"כ דני דנון (ליכוד), פנה היום (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית, בדרישה לפסול את ח"כ חנין זועבי (בל"ד) מלהתמודד לכנסת הבאה. "זועבי השתמשה בחסינות שלה כדי לתמוך במאבק טרור שניסה להרוג את חיילי צה"ל", כתב דנון, שהתייחס בדבריו לחלקה של זועבי במשט המרמרה בחודש מאי 2010. "אין לח"כ כזה מקום בכנסת ישראל, מקומה בבית סוהר", הוסיף.

"זועבי היא ממשיכת דרכו של ח"כ עזמי בשארה, שלאחר אינספור התבטאויות נגד ישראל, נאשם בסיוע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה וברח מהארץ", ציין בפנייתו. "בשונה מבשארה, אשר לפני סיועו לחיזבאללה, רק התבטא נגד מדינת ישראל, זועבי פעלה בפועל נגד מדינת ישראל במשט טרור אלים שפגע בחיילי צה"ל. אם זועבי לא נכנסת לתוך סעיף 7א' לחוק החסינות, שבא להגן על הדמוקרטיה מפני אלו המנסים להוות גיס חמישי ולפגוע בה מבפנים, הרי שהסעיף ריק מתוכן", הבהיר דנון.

דנון לא הסתפק בציון אירועי המרמרה, וציין כי "באפריל 2011 קראה זועבי למאבק אלים כמו האינתיפאדה ובפברואר 2012הביעה דעתה בעד הפעלת טרור נגד אזרחי ישראל היהודים. מדובר במחבלת במסווה של חברת כנסת. הגיע הזמן לשים סוף לאבסורד ולמנוע מזועבי לכהן בכנסת. בנוסף לכל פעולותיה, היא חגגה עם מחבלים משוחררי עסקת שליט וקראה להמשיך את המאבק המזוין נגד חיילי צה"ל בעזה".

"דנון סומך על אווירה גזענית"

כבר במאי השנה, כשהתקרב מועד הבחירות לכנסת, הגיש דנון בקשה דומה לוועדת הבחירות, אך ימים ספורים אחר כך הפתיע יו"ר קדימה שאול מופז והצטרף לממשלת נתניהו. כעת, לקראת קביעת תאריך חדש לבחירות, הגיש דנון את הבקשה בשנית.

בתגובה לפניית דנון, אמרה ח"כ זועבי כי "דנון מתעסק בי יותר מדי; תלונות נגדי, פנייה לוועדת האתיקה, לוועדת הבחירות, נאומים בכנסת ואפילו הצעת חוק. כנראה אין לו מקום מכובד במפה הפוליטית הישראלית או התעסקות פוליטית רצינית, מלבד להציב עצמו מימין לנתניהו ולהילחם בחנין זועבי, כי בזירה גזענית חושבים שגזענות לבדה יכולה להיות תחליף לפוליטיקה רצינית". זועבי טענה גם כי דנון נעזר בה על מנת לבנות הון פוליטי לעצמו. "הוא סומך על אווירה גזענית ועל תרבות פוליטית גזענית שתוסיף לו משקל על ידי הסתה נגדי. יותר מדי שטחיות ויותר מדי פוליטיקה ריקה וטיפשית".

זועבי הוסיפה: "לא דנון הזה ולא כל הדנונים שהכנסת מלאים בהם, יכתיבו לציבור הערבי את נציגיהם. אנחנו לא נרשה למדינה, לכנסת או לבתי המשפט לערער על זכותנו לשוויון מלא. אני מייצגת את הפלסטינים במולדת הזאת, הרבה יותר מאשר דנון מיצג את האזרחים היהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully