וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לוינשטיין: פרט מדוע לא הוגש אישום נגד זועבי

גלעד גרוסמן

4.9.2012 / 9:36

היועץ המשפטי לממשלה נדרש להסבר אודות ה"קשיים הראייתיים" שהביאו לסגירת התיק נגד הישראלים ששהו על סיפון המרמרה. הפרקליטות התריעה: "הדבר יסייע לעבריינים עתידיים"

יח"צ - חד פעמי

צפו בחברת הכנסת זועבי על סיפון המרמרה:

בג"ץ הורה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפרט את הנימוקים שהובילו להחלטה שלא להעמיד לדין את האזרחים הישראלים שנכחו על סיפון המרמרה במשט לעזה במאי 2010, בהם ח"כ חנין זועבי ושייח' ראאד סאלח - זאת בעקבות הודעה לתקשורת שבה הודיע וינשטיין על סגירת התיק. "מצאנו כי נדרשת, בנסיבות העניין, הגשת תגובה משלימה מטעם היועץ המשפטי לממשלה, שבגדרה יובא פירוט נוסף של הנימוקים העומדים ביסוד ההחלטה", כתבו השופטים, בהחלטה שניתנה במסגרת עתירה שהגישו פעילי ימין נגד ההחלטה לסגור את התיק.

עו"ד איתמר בן גביר, שהגיש את העתירה בשם חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), אמר בתגובה להוראת בג"ץ כי הוא "מקווה שהיועץ המשפטי יבין שאי אפשר לקיים את הדיון בשאלת אי-העמדתה של חברת הכנסת זועבי לדין במחשכים". לדברי בן גביר, "זכותו של הציבור לדעת מדוע היועץ סוגר תיק חקירה כלפי חברת כנסת שהייתה שותפה לאירוע של לינץ' נגד חיילי צה"ל. אני מקווה שלאחר התגובה בג"ץ יעתר לבקשתנו להעמיד לדין את זועבי וסאלח".

הפרקליטות: הנימוק יסייע לעבריינים עתידיים

הוראת בג"ץ ליועץ המשפטי לממשלה, להסביר את נסיבות אי-העמדתם לדין של הישראלים שנכחו על סיפון המרמרה, ניתנה יממה לאחר שטען בן גביר נגד הפרקליטות, כי בעבר הוגשו כתבי אישום נגד אדם שהיה באזור בו נעשתה עבירה. בשל העובדה שמדובר באירוע חריג ובעל חשיבות ציבורית, הסביר בן גביר, יש לנהוג כך גם במקרה זה, או לכל הפחות לספק נימוקים מדוע לא הוגשו כתבי אישום.

הפרקליטות, מנגד, הסבירה כי במקרה המדובר אין מקום לפרט אודות הנימוקים שהביאו להחלטה לסגור את התיק, שכן הדבר עשוי לסייע לעבריינים עתידיים, שיסיקו מכך על הקשיים העומדים בפני הפרקליטות, בבואה להגיש כתב אישום. השופטים הביעו מורת רוח מהצעת הפרקליטות, כי הנימוקים יימסרו בדלתיים סגורות, ועל כן הוראת בג"ץ ליועץ המשפטי לספק את הנסיבות בגינן הוחלט על סגירת התיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully