וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי עתר לבג"ץ: פתח התיקים נגד זועבי וסלאח

גלעד גרוסמן

29.12.2011 / 12:18

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיקים נגד הישראלים שהשתתתפו במשט לעזה, עתר הח"כ מהימין לבג"ץ: על היועץ היה להורות למשטרה לחקור את משתתפי המשט בעבירות חמורות יותר

ח"כ מיכאל בן-ארי עתר הבוקר (חמישי) לבג"ץ נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לסגור את תיקי החקירה נגד ח"כ חנין זועבי ונגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, ראאד סלאח, בשל מעורבותם במשט ה"מרמרה".

נגד הישראלים שהשתתפו במשט לעזה במאי אשתקד, בהם גם זועבי וסלאח, נפתחה חקירה בחשד לביצוע עבירה של ניסיון לכניסה לשטח עזה שלא כדין. אף אחד מאזרחי ישראל שהיה במשט לא נחשד בתקיפת חייל צה"ל. בשבוע שעבר הורה וינשטיין על סגירת התיקים, בשל קשיים ראייתיים ומשפטיים, שנובעים בעיקר מהעובדה שהמשט לא נערך בשטח ישראל.

בעתירה טוען ח"כ בן-ארי כי על וינשטיין היה להורות למשטרה לחקור את משתתפי המשט בעבירות חמורות יותר ממה שנחקרו, וזאת לאור צילומים מהמשטרה בהם נראים האזרחים הישראלים בעת שמשתתפי המשט תקפו את החיילים שהשתלטו על המרמרה. כמו כן, נטען כי הפרקליטות התבטאה בעבר על חומרת המעשים ועל הראיות לעבירות לכאורה.

לטענת בן-ארי, ההחלטה של וינשטיין שלא לחקור את האזרחים הישראלים בחשדות חמורים יותר וכן ההחלטה לסגור את התיקים "יש בהן עיוות מהותי והן נוגעות בחוסר סבירות קיצונית ויש בהן שורה של תחלואים ופגמים".

עוד בנושא:
נסגר תיק החקירה נגד המשתתפים הישראלים במשט לעזה
צפו: כך השתלטו אנשי חיל הים על המשט לעזה
חיל הים השתלט על ספינות המשט, הפעילים בדרך לאשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully