וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מההלם עד הקאמבק: סיכום העימותים הנשיאותיים

בעימות הפותח נחל הנשיא הפסד מוחץ לרומני, שתקף בחריפות את מדיניותו הכלכלית. בשני העימותים הבאים השיב אובמה מלחמה: "כשהייתי בישראל נסעתי לשדרות, לא גייסתי כספים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

קשה להאמין, אולם לחיצת היד החמה שפתחה את העימות הנשיאותי הראשון אירעה לפני חודש בלבד. מאז, הופשלו השרוולים, והקרב בן שלושת העימותים בין הנשיא ברק אובמה ליריבו מיט רומני החל, כאשר הנושא המרכזי על הפרק היה ללא ספק עתיד הכלכלה האמריקנית.

רומני שב וחזר על הטענה כי אובמה לא מילא את הבטחותיו והחמיר את המשבר הכלכלי בארצות הברית. כמו כן, הבטיח רומני ליישם תכנית שפיתח לצמצום האבטלה. אובמה מנגד, שב ודרש מרומני פירוט באשר לתכניתו הכלכלית, ואיים כי רומני יבצע את אותן שגיאות מימי ממשל ג'ורג' בוש הבן. "האם המושל רומני שומר את תכניותיו בסוד משום שהן טובות מדי?", תהה אובמה בעימות הראשון באוניברסיטת דנבר.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ברק אובמה ומיט רומני בעימות הנשיאותי הראשון בדנבר, קולורדו. 4 באוקטובר 2012. AP
כאן הכל התחיל. לחיצת היד בעימות הנשיאותי הראשון/AP

אותו עימות ראשון בדנבר זכור כמפלה הגדולה של אובמה במסע הבחירות, כאשר גם תומכיו הנלהבים ביותר נאלצו להודות כי הנשיא נראה כבוי ועייף. רומני, מצדו, הריח דם – והלם באובמה. "אבטל את כל התכניות שלא יעמדו במבחן הבא –האם התוכנית היא כל כך קריטית, ששווה ללוות כסף מסין כדי לממן אותה? אם לא, אפטר ממנה", אמר רומני, שהוכתר בסקרים כמנצח בנוקאאוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

למי יש פנסיה יותר גדולה?

בעוד רומני נהנה מפירות הצלחתו בעימות שהתבטאה גם בסקרים, ואובמה ליקק את פצעיו והתכונן לעימות הבא, נערך עימות הסגנים – ג'ו ביידן הדמוקרטי ופול ראיין הרפובליקני. רוב העימות עסק בנושאי חוץ וביטחון, אולם את ההצגה גנב דווקא החיוך הרחב של ביידן, שנראה עליז במיוחד לאורך העימות. מהסקרים לא עלתה תמונה חד משמעית לגבי מנצח בעימות, אולם הופעתו של ביידן הייתה טובה יחסית ופיצתה במעט על הופעתו החיוורת של אובמה.

לעימות השני בלונג איילנד, שנערך במתכונת של שאלות מהקהל, אובמה הגיע מוכן. הפעם הדיון היה חד ומהיר, עם חילופי עקיצות הדדיים ומבחר שורות מחץ. "אדוני הנשיא, האם בדקת את הפנסיה שלך?", שאל רומני, ואובמה השיב: "היא לא גדולה כמו שלך, אז זה לא לוקח לי הרבה זמן". השיא הגיע בדיון על רצח השגריר כריסטופר סטיבנס בלוב, כאשר רומני ניסה להפריך את דברי אובמה - אשר טען כי למחרת הרצח כינה את האירוע "מתקפת טרור". מנחת העימות עצרה את רומני וציינה כי למעשה, אובמה צודק.

העימות הנשיאותי השלישי באוניברסיטת לין. בוקה רטון, פלורידה, 22 באוקטובר 2012. GettyImages
המועמדים ורעיותיהם בעימות השלישי/GettyImages

העימות השלישי והאחרון בין המתמודדים לנשיאות עסק במדיניות החוץ של ארה"ב. כמו בעימות השני, גם בעימות זה הצביעו הסקרים על יתרון קל לאובמה, שמתמחה בנושאי חוץ. רומני מצדו התרחק מאמירות קיצוניות, ודבק לרוב בעמדת הממשל הנוכחי. במהלך העימות עקץ רומני את אובמה על כך שערך סיור במזרח התיכון, ו"דילג" על ישראל.

אובמה מצדו לא נשאר חייב, והשיב: "כשנסעתי לישראל כמועמד, לא גייסתי תרומות, לא השתתפתי בגיוסי כספים. הלכתי ל"יד ושם" - מוזיאון השואה, כדי להזכיר לעצמי את טבעו של הרוע, ומדוע הקשר שלנו עם ישראל יישאר בלתי שביר. ואז הלכתי לעיר שדרות, שחוותה ירי טילים מחמאס. זו הסיבה שכנשיא מימנתי את תכנית 'כיפת ברזל', כדי לעצור את הטילים האלה. כך אני ניצלתי את המסעות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully