וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב ליהודים? ברק אובמה, מיט רומני והיחס לישראל

בעוד הציבור האמריקאי מתלבט במי לבחור על בסיס נושאים כמו כלכלה והפלות, בישראל מתרכזים בעיקר במי יהיה עדיף עבורנו - מוביל הסנקציות על אירן או ידידו הטוב של נתניהו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כמו בכל מערכת בחירות בארצות הברית, גם בקרב הנוכחי בין ברק אובמה למיט רומני מקומה של ישראל לא נפקד. הן נשיא ארצות הברית והן יריבו הרפובליקני ידעו היטב לקרוץ גם לקול היהודי, ובתשדירי הבחירות שלהם כיכבה הצמרת המדינית של ישראל.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
נתניהו ורומני נגד אובמה ואולמרט? לא בטוח
50 גוונים של אמריקה: הפנים של הבחירות
מאמץ אחרון: אובמה ורומני מנסים לשבור השוויון

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה עורר את זעמו של נתניהו כשדיבר על קווי 67'/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בארבע השנים האחרונות, ידעו יחסי ישראל עם ארצות הברית גם לא מעט מורדות. נשיא דמוקרטי בוושינגטון וראש ממשלה ימני בירושלים זה הרי מתכון לפיצוץ, אשר אכן התרחש - ודי מהר. זה התחיל בתמונה המפורסמת שהפיץ הבית הלבן, ובו נראה אובמה משוחח עם נתניהו בתנוחה לא מאוד נשיאותית, המשיך בדרישה מצד הנשיא להפסיק את הבנייה בהתנחלויות למשך שנה, אותה קיבל על עצמו נתניהו בנובמבר 2009. המתח בין השניים הגיע לשיאו במאי 2011, אז נתניהו זעם על אובמה, שאמר שקווי 67' הם הבסיס למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

בניגוד ליחסי אובמה-נתניהו, הקשר בין מושל מסצ'וסטס לשעבר לראש ממשלת ישראל טוב בהרבה. רומני ונתניהו הכירו לראשונה כשעבדו יחד בחברת הייעוץ "בוסטון קונסולטינג גרופ" בשנות ה-70. נתניהו מחשיב את המועמד הרפובליקני לידיד אישי, עד כדי כך שבביקורו האחרון בישראל היה מי שייחס את ביטול הפגישה בין רומני ליושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ללחצים שהופעלו עליו מלשכת ראש הממשלה. השניים מחזיקים בתפיסות דומות - הן מבחינה כלכלית, אך גם בנושאי החוץ, ובמיוחד בסוגיה האירנית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברים משכבר הימים. נתניהו ורומני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופה האחרונה, דומה כי נרשם שיפור מסוים ביחסים בין וושינגטון לירושלים, בין היתר על רקע המערכה העולמית שהוביל אובמה להטלת הסנקציות החריפות על טהרן, והתייצבותו הברורה לצד ישראל. גם העובדה שמדובר בשנת בחירות לא מזיקה: בעימות האחרון נראה היה ששני המועמדים רבים ביניהם מי ציוני יותר.

אז מי יותר "טוב ליהודים" - אובמה או רומני? על השאלה הזו אפשר להמשיך להתווכח. העם האמריקאי יבחר את נשיאו, כמו תמיד, בעיקר בשל עמדותיו בנושאי הפנים, ולנו נותר רק להשקיף מרחוק ולקוות שגם אחרי הבחירות, נשיא המעצמה מספר 1 ימשיך לתת כתף לידידתו הקטנה שמעבר לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully