וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון, הפלות ופליטות פה: מי אתה, מיט רומני?

לירון בארי

7.11.2012 / 2:50

הלילה יכריע הציבור האמריקאי אם להפקיד בידיו של מושל מסצ'וסטס לשעבר את ניהול המדינה. אז מיהו בעצם האדם השנוי במחלוקת שעשוי להיות האיש החזק ביותר בעולם?

צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

על אף שהבחירות לנשיאות כבר כאן, אזרחים רבים עדיין מנסים לפענח את אישיותו של, המולטי-מיליונר, שבשלב מסוים החליט לעבור מניהול תאגידים, לניהול מדינה. אז מיהו בעצם מיט רומני?

רומני נולד בשנת 1947 למשפחה מורמונית אמידה במישיגן. עם תום לימודיו באמצע שנות ה-70', הוא השתקע במדינת מסצ'וסטס, שם עבד בכמה חברות לייעוץ עסקי, ועם השנים התקדם וצבר הון אישי שנאמד במאות מיליוני דולרים. בשנת 2002 נכנס רומני לראשונה לפוליטיקה, עם זכייתו בבחירות למשרת מושל מסצ'וסטס. עד לעת הזו, הוא כבר הספיק לבצע כמה מעשים שהרימו לא מעט גבות, כמו למשל מה שזכה לכינוי "תקרית הכלב", כאשר בשנת 1983 הוא נסע עם משפחתו במשך 12 שעות כאשר כלבם, שיימוס, קשור במלונה על גג הרכב.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מקיף בוואלה! חדשות
סוף המסע: אובמה מחה דמעה, רומני קרא לשינוי
ערב הבחירות, סקר קובע: אובמה הגדיל את הפער ל-2%
מיט רומני: יש אפשרות שאובמה ינצח, גם אם היא לא סבירה

מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, אוגוסט 2012. רויטרס
ניצח בפריימריז בהפרש של 8 קולות בלבד. רומני/רויטרס

את המרוץ לנשיאות ארצות הברית התחיל רומני עוד בשנת 2008, כאשר התחרה על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, אך למרות הקמפיין היקר שניהל, הוא הפסיד בסוף, בין השאר בשל היותו מורמוני ובשל דעותיו השמרניות הכוללות התנגדות להפלות. בחודש יוני 2011, התמודד רומני שוב על מועמדות המפלגה לנשיאות, ובינואר 2012 הוא ניצח בפריימריז, כשהוא גובר על יריבו ריק סנטורום בהפרש מגוחך של שמונה קולות בלבד - הפרש זעום שגם זקני איווה לא זוכרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מההלם עד הקאמבק: סיכום העימותים הנשיאותיים. רויטרס
הציבור האמריקאי יכריע. אובמה ורומני בעימות הנשיאותי/רויטרס

לרוע המזל של מטה רומני, האתגר מספר אחת שלהם הוא דווקא האישיות שלו: איל ההון שממילא נתפס כמנותק מהעם הסתבך לא פעם באמירות שנויות במחלוקת, בדיוק בנושא שמטריד יותר מכל את הציבור האמריקאי לקראת הבחירות – הכלכלה. כך למשל, חשף רומני את אחוז המס המגוחך שהוא משלם ביחס להון שלו, ובכנס תרומות פרטי, טען כי 47% מהציבור מתנהגים כקרבנות ומסרבים לקחת אחריות על חייהם. גם בהיבט הביטחוני, אחראי רומני לכמה התבטאויות שהיה רוצה למחוק מהפרוטוקול.

אז האם מדובר במושיע כלכלי שעשוי להציל את ארצות הברית מהמשבר, או במי שרק יעמיק את הפער הכלכלי בין העשירים לעניים? האם מדובר באדם שמסוגל להילחם בטרור ולעצור את אירן, או שמא עלול לסבך את ארצות הברית בהרפתקה נוספת, בסגנון אפגניסטן? התשובות - בידי הציבור האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully